Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Nog even over Meisje

Met Meisje (zie vorig logje) gaat het ontzettend goed. Dochter heeft haar gisteren na 4 weken gezien en het kussen gegeven. Ze heeft dat op haar eigen bijzondere manier verwoord en zei dat ik het maar op mijn blog moest zetten.
Meisje kwam aangelopen
haar haren in een knot omhoog.
Ze rende mijn richting op
met een lach die er niet om loog.
Armen wijd, haar hoofd omhoog,
kijkend naar de tas.
Ik voel twee armen om me heen.
En of dat voor háár was?
Op de bank tegenover mij
zit ze gespannen en blij.
Zal ik het open maken nu,
of is het een teleurstelling voor mij?
Ze peutert aan het pak
en scheurt het dan maar open.
De reactie in haar hele zijn
is meer dan we hadden kunnen hopen.
Haar ogen worden groot en zacht;
"Dit moois is niet voor mij!
Zoveel schoonheid uit mijn pijn,
het is nu écht voorbij".....
Ze streelt het kussen, elke steek.
Ze kijk me met ongeloof aan.
"Hoe kan het dat een onbekende
dit voor mij heeft gedaan?"
Ze blijft maar kijken naar elke lap,
elk steekje wordt gezien.
En ergens halverwege
drukt ze het tegen zich aan bovendien.
Dank, dank, dank deze vrouw
die dit aan mij heeft gegeven
en op deze ongelooflijke manier
mijn leven tot schoonheid heeft geweven.
Iedereen is het er over eens dat Meisje erg veranderd is. Ik vind het geweldig. Ook voor Dochter!


23 opmerkingen:

baukje zei

Ik krijg kippenvel bij het lezen

BezigeBijMirjam zei

Oh wat mooi, wat ontroerend! Kippenvel! Hoop dat meisje goed in hààr vel blijft. Fijn weekend!

Lida zei

Heerlijk als een gift zoveel te weeg brengt! Voor jou het grootste compliment!
Knuffel
Lida

ria vogelzang zei

Wat prachtig, Chris! En zo bijzonder dat je op de achtergrond mee mag beleven hoe het met Meisje gaat...
Heb net je vorige blogje nog even gelezen.... kippenveld.... inderdaad... En zo geweldig dat ze zelf stofjes mag uitkiezen om haar herinneringen een plekje te geven... quilts doen dat toch he?! En dat stukje tekst over haar gesprek met God onder de appelboom..... zo mooi! Tegelijkertijd ook zo verschrikkelijk dat zo'n jong meisje zoveel ellende is overkomen...
Wens haar alle goeds toe!!!
Lieve groet, Ria.

Saskia Smit zei

Daar moet ik dan eventjes om huilen. Mooi

Willy zei

Ontroerend Chris. Ik heb het logje over Meisje alsnog gelezen, want ik had het gemist. Prachtig kussen heb je voor haar gemaakt.

Floor zei

Wat een prachtig gedicht en het allermooist is toch wel dat het dank zij jouw dochter, maar vooral dankzij de inzet van Meisje het zo goed met haar gaat.
Fijn voor jou natuurlijk dat ze zo blij is met jouw mooie werkstuk.
Die complimenten heb je ook verdiend hoor.

Monica zei

Altijd om heel stil (en verdrietig) van te worden als je een verhaal over jonge mensen hoort en leest die zo beschadigd zijn voor het leven. Maar geweldig Chris, dat zowel jij als je dochter zo'n mooie schakel zijn voor dit meisje zijn om een beetje vertrouwen te krijgen en daarmee mogelijk wat gelukkiger te worden. Chapeau!

Yvonne zei

Nou Chris, je dochter heeft met haar mooie gedicht de waterlanders hier tevoorschijn getoverd hoor! Ik hoop dat het heel goed blijft gaan met meisje en jij en je dochter zijn toppers!

mery,s maaksels zei

wat fijn dat je zoveel kunt betekenen voor iemand die je niet kent.

Antje uit Urk zei

Wat een mooi verhaal Chris! Ook mooi dat je zonder dat ze het wist en je kent, dat je een "bijdrage" hebt mogen leveren! Dat is wel de ultieme vorm van naastenliefde! Je bent een schat!
Liefs uit Urk

marian'ne m zei

Zo mooi verwoord door dochter en zo fijn dat het kussen 'werkt' !

Met liefde gemaakt, met liefde gegeven door de liefde van Hem .
Zo willen we allemaal nuttig zijn voor onze naasten , toch.

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat mooi, dat het goed gaat.
Zo mooi het gedicht, geeft een brok in je keel
Fijne Zondag gewenst
Groetnis Annie

Ineke zei

Ik kan hier geen woorden voor vinden, wat mooi!!!

Truus zei

Ben er stil van--wat is dit toch geweldig.
En wat een contrast met wat er verder in de wereld gebeurd.
Dat het met Meisje heel goed mag blijven gaan.
gezegende zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Rya, Rotterdam zei

Mooi, Chris, heel mooi!! Het zijn de kleine dingen die het doen, maar in mijn idee was dit een groot ding met een prachtig gevolg. Laten we elkander liefhebben, ons om elkaar bekommeren en het leven vieren, dan komt er misschien nog iets van de mensheid terecht. Daar bid ik voor!

Marja zei

Prachtig. Heel het verdere leven van Meisje zal ze dit met haar mee dragen. Jij en je Dochter zijn daarvan een hele grote schakel!
Heel bijzonder.

Groet,

feltfree på Åsly zei

Mooi verwoord ze dat. Prachtig

chevremont zei

gewoonweg prachtig! je hebt een gouden hart!

mieke zei

Een super idee van je dochter.
En lief dat je dit voor hen gedaan hebt. Ikhoop dat het Meisje goed blijft gaan.
grtjs Mieke

MarianneD zei

Wat fijn dat ze er zo blij mee is...hoop dat het met haar weer de goede kant op mag gaan..soms heb je een duwtje nodig en ik denk dat jij haar duwtje bent....LIEF!

KijkDaarIs zei

Nogmaals drie dikke zoenen voor jou..voor je dochter en natuurlijk ook voor meisje !!!!!!!

marijna zei

Ohhh, wat mooi. Ik zit het met kippenvel en bijna tranen in mijn ogen te lezen. Wat heerlijk dat het met meisje goed gaat. Dat heb dochter en jijzelf toch maar gefikst.