Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Nadenkertje

Regelmatig ben ik hier en daar aan het grasduinen om een markante uitspraak of gezegde te vinden. Soms kom ik er ook zomaar eentje tegen. Net als ZIJ schrijf ik ze ook in een boekje. Omdat ik niks handwerkerigs heb om te laten zien, gebruik ik vandaag dit logje voor zo'n nadenkertje:


'Zachtmoedigheid is geen zwakheid;
het is kracht onder controle.'


Echt wel eentje om over na te denken en niet altijd eenvoudig. Wie dit zo verwoord heeft, is niet bekend.

Om er toch even iets vrolijks van te maken, zet ik deze foto's er maar bij. (publiceerde ze ook al op FB) Het zijn foto's van de Henekam-plant, Celosia cristata, familie van de Amaranten. Het is gewoon een kunstwerk. De bloemen waren verwerkt in een boeket dat ik van Chago kreeg.


De komende dagen gaan we weer genieten van de zon en warmte!

14 opmerkingen:

Marga (MarPie) zei

Zeer pakkende tekst, even nadenken.
Ik mag dat wel zulke uitspraken.
De bloemen zijn mooi, leuk dat je zo verwend bent door Chago.

Groetjes,
Marga♥

Yvonne zei

Prachtig die bloemen, ze doen me altijd aan koraal denken. Mooie quote!

foekie's fashion zei

Ik houd wel van nadenkertjes, en dit is een mooie. Mooie die bloem en lief dat je zo'n mooi boeket hebt gekregen van Chago.

Floor zei

Grappige bloemen zijn dat hè, ik heb ze al eens gezien in een boeket.
Mooie uitspraken, ik ben er ook zo gek op. Heb een speciaal boekje waar ik ze allemaal in schrijf. Je hebt er geen idee van hoeveel er wel zijn. Maar ik schrijf alleen de mooiste op, tenminste die ik het moois vind, anders is het boekje zo vol.

Ineke zei

Een heel goed nadenkertje, je kunt er alle kanten mee opgaan. Deze hanenkam bloem/plant is mij zeer bekend, vind het prachtig in boeketten.
Liefs, Ineke

marga zei

Wat hebben wij toch lieve mannen af en toe een boeketje en een dikke knuffel ach dan mogen wij toch tevreden zijn.
Gezegdes van een paar woorden hebben vaak heel veel inhoud ik vind het knap de mensen die dat kunnen.
Groeten
Marga

Lida zei

Prachtige bloemen en dat gezegde zou wel van de Dalai Lama of Ghandi kunnen zijn, inderdaad even doordenken en dan is het een prachtige waarheid! Knuffel
Lida

Ans zei

Wat een prachtige bloem, dat zal wel een heel mooi boeket geweest zijn! En die spreuk is ook al zo mooi, ik ben ook altijd op zoek naar mooie spreuken of gezegdes!

Johanna Faber zei

Wat een schitterend bloem is dit toch lijkt wel fluweel
Groetjes vanuit Zweden

Dit is ook een leuke site met gezegdes
https://onzetaal.nl/taaladvies/trefwoord/uitdrukkingen-en-spreekwoorden

feltfree på Åsly zei

De bloem is een wondertje op zich

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooie bloem. zag hem al op FB.
Zeker een mooie spreuk vraagt om over te denken
Groetnis Annie

marijna zei

Een doordenkertje, maar het is wel zo. mooi he die bloemen!

Bezig Plus zei

Een prachtige spreuk en een opstekertje voor zachtmoedigheid.....
Wat een bijzondere bloem, zag nog nooit zoiets....
dank voor het mee mogen genieten,
Zomerse groetjes Anje.

Ria van Kasteel zei

Mooie spreuk, ik begrijp hem helemaal, en wat een mooie intense kleur van de bloemen.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))