Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Lekker met de trein! En siggy's.

Deze week was ik weer een paar dagen naar mijn zus. Lekker comfortabel met de trein. Heen én terug met een keuzedag, dus vrij reizen. Op de heenreis kon ik zelfs extra lang genieten van het vrije reizen en ook nog van een grote bak gratis koffie op het station van Amersfoort! Hoezo? Er lag een boom op het spoor, dus een omweg maken.
Vóór Amersfoort zat er een 'stop'treintje voor onze intercity, kwamen dus ook al te laat aan.
Ná Amersfoort bij een tussenstop extra lang wachten i.v.m. met gebrek aan perronruimte in Zwolle ........ Dus deed ik er 5 uur over in plaats van 3! Geen probleem, de hexjes waren mee.

Dit is het doosje op de heenreis.

En dit is het doosje op de terugreis.



Verder wordt het hoog tijd om een paar siggy's te laten zien. In een vorig siggy-logje vertelde ik al dat ik op het ogenblik niet actief bezig ben met de siggy-swap, maar ik sta nog steeds op de lijst van Marga en als ik een verzoekje om te ruilen krijg, dan stuur ik er met plezier een.


Deze 3 zijn er weer bijgekomen. leuk!!

Gister begon ik aan een bijzonder, klein project dat toch veel tijd gaat kosten. Ik kan daar nog niets over vertellen of laten zien, dat komt over een paar weken.

Ik wens jullie allemaal een fijn warm weekend. Weer lekker genieten van de zon!

14 opmerkingen:

Cisca Heiden van der zei

Je hebt inderdaad je tijd goed besteed, maar wel jammer dat je toen maar zo kort bij je zus kon zijn. Mooi zijn je hexjes, en wat een schattig, wat is het, een naaldenmapjeEn je hebt weer mooie siggy's gekregen. Wat zal dat leuk zijn, elke keer zo'n envelop met een nieuwe in de brievenbus.
Ik ben wel benieuwd naar je nieuwe project, hoor!
Fijn weekend

1 augustus 2015 08:51

Yvonne zei

Met een quiltwerkje geen last van saaie reizen he Chris? De tijd vliegt voorbij zo! Leuke ziggies weer zelfs een met een Nederlandse naam uit Amerika, dat maakt me altijd nieuwsgierig.

Annelies zei

Leuke siggies ! Je maakt ons nieuwsgierig met je nieuwe project.

katrien zei

Leuke siggies.En al goed dat de hexjes mee waren op de trein ,want 5 u is wel héél lang.
Benieuwd naar je nieuwe project.

feltfree på Åsly zei

Heerlijk om zo je creatieve tijd te kunnen gebruiken. Je nieuwe siggies zijn weer erg leuk

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie en leuke siggy's
Ik krijg bijna nooit en verzoek om een siggy.
Heel nieuwsgierig wat nieuws je gaat maken
Fijn weekeinde
Groetnis Annie

Ineke zei

Nou, als je reis bijna verdubbeld wordt, dan heb je ruimschoots de tijd om te "hexen" Heerlijk om je zus weer te zien en te spreken, zeker erg leuk gehad?
Liefs, Ineke

AnitaS zei

Mooie siggies heb je gekregen. Je hebt flink doorgewerkt op je treinreis. Fijne week.

Floor zei

Vijf uur reizen!! Je had onderhand wel in Frankrijk kunnen zijn.
Je zus woont vast in het Zuiden van het land.
Maar je hebt je tijd prima besteed, er zijn weer heel wat hexjes af.
Bij je zus was het ook vast heel gezellig, lekker kletsen en misschien hier en daar nog een hexje naaien.
Groetjes,
Floor

Dorothé zei

De machinist heeft vast gezegd 'ik kan niet heksen hoor, er ligt een boom en geen bezemsteel op de rails'. En toen heb jij hem gerust gesteld door zelf maar te gaan hexen.

marijna zei

Zo komt vertraging nog een goed uit. Maar best wel lang om er over te doen. Mooie siggies heb je weer erbij gekregen.,Spannend jou geheime project.

marga zei

Jij hebt waar voor jou reisgeld gehad. Ja soms gebeuren er dingen waar je geen invloed op hebt en zo zie je maar weer dat een hobby als de onze helemaal geweldig is. Wat zal jou zus blij geweest zijn met jou bezoek. Even van gedachten wisselen en kunne praten over alles wat haar op dit moment bezighoud.
Leuke siggy's .
Het weekend was geweldig wij hebben er met volle teugen van genoten.
Fijne week.
Groeten
Marga

inge zei

ik zit ook graag patchwork te doen op de trein, het is een leuke bezigheid, ook als het wat langer duurt dan gepland...

Willy zei

Fijn dat jij je trommeltje met lapjes mee op reis had.
Mooie nieuwe siggies, leuk dat het nog steeds doorgaat.
Groetjes,