Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een beetje van dit, een beetje van dat

Het is een beetje rustig op mijn blog. Zo niet in huis, tuin en Idylle.

* In de Tuin

De hele dag zwaaien de hoge dunne bloem-aren van de Lavendel zachtjes heen en weer door het drukke bezoek van de hommels. Ook de Persicaria (Duizendknoop) krijgt heel veel bezoek.


* In Huis

Veel bezoekers en gewoon wat meer werk in huis. Eigenlijk heb ik altijd gedacht dat mijn geliefde echtgenoot een niet onple-zierige vorm van ADHD heeft. Daar plagen we hem wel mee en dat kan hij goed hebben hoor! Gewoon een druk, bezig baasje. Maar nu even niet. Nu staat er een kruk naast zijn stoel. Pijnlijke enkel, soort ontsteking. Maar sinds donderdag weet ik nu écht wat hij heeft: geen ADHD, maar PHPD!! Kennen jullie dat? Ik had er nog nooit van gehoord. Het zit zo: donderdag kwam er een dame op kennismakings-bezoek. Zij woont hier sinds heel kort, had mijn blog gezien, is zelf ook bekend met quilten en wilde graag eens langskomen. Zij vertelde een anekdote:
Laatst ontmoette ze een kennis van hele hoge leeftijd en vroeg hoe het met haar ging.
"Oh, goed hoor , ik heb alleen een beetje PHPD".
"Een beetje wát??"
"Nou gewoon: een Pijntje Hier, een Pijntje Daar".
Ik vind em leuk. Nou, dat heeft Chago dus, maar dat gaat gelukkig wel over.

*In de Idylle

Ja, ook daar wordt veel tijd besteed. Met nadenken, soms zó erg dat de hersentjes kraken, lapjes ordenen, patroontje verzinnen, snijden, naaien ...... kortom, zoals ik al eerder vertelde, er staat een geheim project op stapel.


Nee, meer laat ik niet zien. Misschien over 1 of 2 weken. Even geduld dus.

We gaan weer een fijn en warm weekend tegemoet. Tafeltje, stoelen, joekel van een parasol buiten en heerlijk genieten. Dagdag!


20 opmerkingen:

Martine zei

Dat PHPD weet wat. Daar hebben al mijn leeftijdgenoten last van.

M Verheij zei

Veel succes met je geheimen projecten en met je man sterkte.
Fijn weekend

Vera zei

Szépek a virágok! szép hétvégét, jó pihenést!

Cisca Heiden van der zei

Hopelijk gaat die PHPD gauw over en komt het vertrouwde ADHD weer terug. Stekte voor hem.
Hè, weer een geheim project, daar wordt ik altijd zo nieuwsgierig van!
Leuk, zo'n quilten dame in de buurt, misschien weer iemand voor je quiltgroepje,
Fijn weekend, groetjes, Cisca

Rya, Rotterdam zei

Al langer lopen we hier in de flat met elkaar te ginnegappen om PHPD. Dit gebouw staat al bijna 50 jaar en veel bewoners raken op leeftijd, dus.... Zelfs mijn huisarts schoot in de lach toen ik bij hem klaagde over PHPD. Ach, alles waaraan je niet dood gaat maakt je sterker.

Quilt Quebbel zei

Halo Chris,
Heerlijk die lavendel, mooi en goed voor de rust.
"PHPD", haha, had ik nog nooit van gehoord. Maar wel zeer herkenbaar.
Succes met je "geheim-project"en geniet van huis, tuin en idylle.
Groet van Maria.

feltfree på Åsly zei

Genieten van de tuin dus. Prachtig die lavendel met die fijne gasten.
Succes met het project een voor je man Beterschap

Elizabeth zei

Heerlijk hè die lavendel... wij genieten er ook zo van.. en het houdt ook nog de muggen op afstand!
Wat heb ik gelachen om PHPD ... die ga ik dus echt onthouden.
Kijk, als het menens is, dan is het niet leuk om te zeggen. Maar sommige mensen klagen wel erg snel en dan vind ik het een leuke!
Veel plezier weer met je lapjes en wens je man beterschap!

Grtjs, Elizabeth

marga zei

Een mooie omschrijving van de klachten van Chago. ik hoop dat hij snel opknapt want op pijntjes zit je niet te wachten. Wat kan het in ons kleine landje toch verschillend zijn want hier zie ik op dit moment geen zon is het iets kouder en waait het dus stuur s.v.p. iets deze kant op.
Geniet van jullie lavendel en het weekend.
Groeten
Marga

Floor zei

Dat is een super smal fotootje Chris, dat doe je om ons te plagen natuurlijk. Zo worden we nog nieuwsgieriger en kunnen dan net niet zien wat het wordt.
Dus we wachten geduldig af.... nou ja geduldig... :-)
Ach die arme Chago, zit met zijn been op een krukje.
Kan me voorstellen dat dit moeilijk is voor iemand die altijd actief is. Misschien nu dat maar actief lezen?
Geniet maar van je lapjes en het mooie weer. Wel jammer dat je nu zelf moet koken.

AnitaS zei

Beterschap voor Chago en geniet van het mooie weekend.

marijna zei

Geweldig zo'n verhaal! Beterschap voor Chago zijn enkel. Je maakt ons wel nieuwsgierig met je project.

Yvonne zei

Ja, naarmate je ouder wordt krijg je steeds meer last van PHPD! Maar zoals prinses Margriet ooit zei: "als je 's morgens hier en daar bij het opstaan geen pijn meer voelt dan ben je dood"
Geniet van de zo'n onder de parasol, dat is goed uit te houden he?

Chris zei

Ik zet de vertaling er even bij, van Google hoor, ik ken zelf geen woord Hongaars.
"De bloemen zijn prachtig! Fijn en rustig weekend"

Johanna Faber zei

Ha dan heb ik eindelijk een naam voor wat ik heb! hahahahah
En Yvonne dat zeg ik ook altijd wat Pr. margriet zegt!

Ook hier eindelijk de zomer aan gekomen, dus genieten

Beterschap Chago,

O spannend Chris en een nieuw project! dat zal zeer zeker weer heel mooi worden

Groetjes uit Zweden en een fijne zondag

Ineke zei

Ah die Chago toch, beterschap voor hem! En succes met je geheime project. Leuk dat je er weer even was.
Liefs, Ineke

Ans zei

Ach wat een zielig mannetje heb je, verwen hem maar een beetje, is een heel goed medicijn!

Anoniem zei

Ach buvie, wij gaan van een OVtje (Opvliegertje) naar het PHPD . Hopenlijk is het allemaal kortstondig. Wij hebben daar eigenlijk helemaal geen tijd voor. Jullie tuin is zo prachtig , dus is het niet echt een straf om daar met het pootje omhoog te zitten.
Groetjes van de buuv

Rini zei

Geweldig ! die ga ik onthouden en gebruiken! Want dat geeft precies aan ,dat als je oud bent ,maar toch aardig gezond en toch niet hard meer vooruit kan !
Gisteravond wilde ik met het in elkaar gevouwen staande wasrek de caravandeur in ,deed dit niet geconcentreerd , maar met gedachten elders .......dat gaf me een val-lap ! Maar o wonder alles nog heel ! Terwijl het bovenste van mijn scheenbeen kei hard op de drempel terecht kwam! dus ik ben PHPD ! Onze lavendel is al heel lang al uitgebloeid ! Hoe kan dat? Gr. R

Blogger zei

Hello Ya'll,

Below are the most recommended BTC exchanges (Bitcoin for Currency):
Coinbase: $1 min. exchange
CoinMama

Get free Bitcoins with the best Bitcoin faucet rotator:
BTC Faucet Rotator