Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

"Sett Di daol un ruh Di ut"


Vrij vertaald: "Ga maar even zitten en rust wat uit"

Dat hebben we in onze vakantie gedaan en ik blijf nog even langer een beetje 'zitten' na de afgelopen intense weken.

We hebben wel enorm genoten van onze vakantiedagen in Niedersachsen. Veel gefietst, dat was heerlijk.

Een bijzonder stadje dat we bezochten was 'Quakenbrück'. De naam komt waarschijnlijk van "Brug over het bevende natte land". De klank 'kwaken' in de naam heeft er voor gezorgd dat er overal kikkers te zien zijn. Vooral in de winkelstraat, heel gezellig.


In het trottoir zijn tegels met kikkerpoot afdrukken die, als je ze volgt, langs alle bezienswaardigheden van de stad leiden.


Zo, dit was weer eventjes een logje. De volgende keer laat ik zien waar ik tussendoor toch mee bezig ben geweest.


18 opmerkingen:

Ria van Kasteel zei

Het belangrijkste is dat je uitrust en geniet.
Liefs en een knuffel van Ria ;0))

Truus zei

Fijn dat jullie genoten hebben van de vakantie na deze verdrietige tijd. Het verdriet gaat er niet mee weg maar het geeft weer meer rust in jullie leven.
een goede zondag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Wat een leuke kikkertjes. En een prachtig bankje. Fijn dat jullie hebben genoten.
Liefs, Ineke

foekie's fashion zei

Wat een heerlijke "kikker"vakantie. Blijf nog maar even zitten op dat leuke bankje. Groetjes van Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

He fijn weer een loge van je te lezen.
Lieve en leuke kikkers en een bankje met een mooie spreuk
Genoten en gerust, doet je goed.
Groetnis Annie.

Cisca Heiden van der zei

Leuk dat je weer een beetje terug bent! Je hebt er weer een leuk verhaal van gemaakt, Wat lollig, al die kikkers in de straten, daar wordt je helemaal vrolijk van, lijkt me.
En nu maar lekker uitrusten, en nagenieten!
Groetjes, Cisca

Mieke van Minnen-Kanis zei

Fijn dat je van je vakantie hebt genoten!

feltfree på Åsly zei

Wat leuk die kikkers. Heerlijk om even mee te genieten

Floor zei

Fijn dat jullie het naar de zin hebben gehad.
Wat leuk al die kikkers, je hebt er vast wel één gekocht.
Misschien een kikkerverzameling beginnen? :-)

Bezig Plus zei

Fijn dat je zo genoten hebt..... en wat enig al die mooie kikkers.....
Groetjes Anje.

Annelies zei

Heerlijk er zo tussenuit. Fijn dat jullie het leuk hebben gehad !

KijkDaarIs zei

Wat fijn dat jullie zo hebben genoten !!!mooi bankje!!
Maar overal kikkers ??
brrr voor mij een nachtmerrie !!
Fijne dag

Yvonne zei

Wat een leuk stadje lijkt me dat vol met van die gezellige kikkers! Fijn dat jullie zo heerlijk zijn uitgerust!

Ans zei

Wat fijn dat je toch ook nog van de vakantie heb kunnen genieten.
Leuk kikkerstadje!

Lida zei

Wat een enig plaatsje lijkt mij dat, mijn vriendin Henny zou zich helemaal vergapen aan al die kikkers! Knuffel
Lida

Johanna Faber zei

Wat een grappige kikkertjes en wat een leuk bankje

Heerlijk dat jullie zo een heerlijk vakantie hebben gehad,

Groetjes uit Zweden

BezigeBijMirjam zei

Gezellig Chris dat he weer een stukje hebt geschreven.

mieke zei

Leuk die bank en gezellig die kikkers.
Het was dus spoorzoeken !
grtjs Mieke