Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Onze Catalpa

Terwijl ik hier achter mijn laptop zit te schrijven, gaat het buiten behoorlijk te keer! De bomen buigen en zwaaien wild heen en weer onder het geweld van de wind en regen. Ook onze Catalpa. Dat was gistermiddag wel anders, gelukkig maar, want ik wilde foto's maken van haar bloemen. (even de foto's aanklikken, dan zijn ze mooier)


We snoeiden de boom altijd elk jaar in april, maar de laatste 2 jaar hebben we haar laten doorgroeien. Prachtig! Ze is zó groot geworden dat ons huis er achter schuilt. Ik heb dat expres zo laten gebeuren omdat ik zo graag een keer haar bloemen wilde zien. En kijk eens hoe groot het blad is en hoe mooi de bloemen zijn.


Naast de boom staan hortensia's, o. a. de Hydrangea Macrophylla 'Mariessii'


En in het voorbij lopen zag ik nog deze schoonheid:


Een sierui met een ijverige hommel er op.

Intussen gaat het nu echt vreselijk te keer buiten. Maar binnen is het gezellig en natuurlijk staat de laatste etappe van de Tour aan. En liggen de hexjes te wachten .....

Allemaal een heel goed weekend!


9 opmerkingen:

Truus zei

De Catalpa hier heeft nog maar 1x gebloeid-deze keer maar eens langer wachten met snoeien.
Prachtige bloemen heeft deze boom-net orchideeën vind je niet?
Hier valt het weer wel mee-grijs en regen maar dit is ook niet de kust.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtige tuin, mooie foto's ook gemaakt.
Hier gaat het ;weer ook heftig te keer.
De wimpel is afgewaaid, en de Annabels liggen plat
Groetnis Annie

Floor zei

Hier in Utrecht is het ook verschrikkelijk te keer gegaan.
Overal liggen takken en bladeren en ik was echt bang voor mijn dakpannen.
Jouw Catalpa is schitterend.Het mooist is ie als hij nooit wordt gesnoeid, maar ja dan heeft hij wel de ruimte nodig van een hele grote tuin.
Prachtige bloemen zitten er in en wat zijn je Hortensia's mooi.
Hopelijk ligt nu niet van alles plat.

Ineke zei

Dat vind ik nou zulke mooie bomen hé, die catalpa's! En wat een mooie bloemen, ook die van de hortensia's.
Liefs, Ineke

Ria van Kasteel zei

Prachtige foto's van de planten, bij mij is de vlinderstruik scheef gewaaid maar gelukkig niet uit de grond.
Liefs en een knuffel van Ria ;0))

Bezig Plus zei

Oh... wat prachtig dat je Catalpa bloeit..... geweldig! Hoop zo dat je tuin ongeschonden uit de storm van vandaag te voorschijn komt.... hier aan de kust is het bar en boos.....
Groetjes Anje.

BezigeBijMirjam zei

Je hebt mooie foto's gemaakt Chris. Wij hebben ook een Catalpa aan de zijkant van ons huis, bij de entree/keuken. Wij snoeien hem om het jaar. Dit jaar dus geen bloemen.

Yvonne zei

Wat een prachtige boom! Hoop dat de storm niet al te veel schade heeft aangericht!

marga zei

Ik wist niet dat er zulke mooie bloemen in een Catalpa konden groeien. Maar de tuin is toch helemaal een plaatje met al die mooie kleuren. Is alles een beetje heel gebleven na al die storm?
Groeten
Marga