Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Inspiratie

Een paar jaar geleden zag ik dit boek bij Yvon, applicatie voorbeelden van wilde bloemen. Prachtig. Ik heb het toen ook zelf aangeschaft. Er staan veel tips in, ook voor het versieren met borduursteekjes. Ik heb er vaak in gekeken, maar er nooit iets mee gedaan. Tot deze week. Ik zocht naar iets dat als voor-beeld kon dienen voor de applicatie in de onderste hoeken van mijn applicatie quilt. En ja, ik vond iets dat mij geschikt leek, de Dog Rose.


Ik ben aan het tekenen geslagen, scannen, afdrukken en inkleuren. Malletjes van hittebestendig plastic gemaakt en de eerste bloemen in elkaar gezet. Ik vind dit een fijne en precieze manier.


Vandaag wil ik het patroon overbrengen op de lap. Dit soort werk vind ik heerlijk!


Dit is het voorbeeld.
Fijne dag met misschien fijne ontmoetingen!


13 opmerkingen:

Rya, Rotterdam zei

Wat is dit mooi !!!!!! En wat is het eenvoudig zoals jij het vertelt.... zal wel niet, maar toch.... Mooie kleuren ook, trouwens; je weet dat ik hou van de combi groen/blauw. Succes!!
Warme groet.

quiltlodge gerda zei

Dàt wordt mooi zeg! Ik wil ook heel graag nog eens bloemen appliceren en heb er ook een boek voor in huis maarrrr ..... eerst nog een paar quilts af maken ! ;)

katrien zei

Dat zal mooi worden.

Floor zei

Heel handig zo'n boek met duidelijke tekeningen. Jouw kleuren zijn prachtig en staan vast heel mooi op de quilt die nu vast lekker opschiet. Fijn dat je zo geniet van het appliqueren.

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtig, en het zal zeker een pronkstuk worden op jou kleed
Groetnis Annie

Yvonne zei

Prachtig boek lijkt me dat! Ik heb de witte al zien bloeien hier maar vind jou blauwe ook erg mooi.

Bezig Plus zei

Prachtig wordt het, wat een mooie preciese manier van werken heb je.... Ben al heel nieuwsgierig naar de vorderingen...
Steekjesgroetjes van huis tot huis, Anje.

Elvira zei

!!!!! QUE BONITO !!!!

Guusje, zei

Het is erg mooi wat je aan het maken bent. Erg mooi boek lijkt me dit ook.

Ineke zei

Super mooi! Handig die mallen hé? Heb ik nu ook, kun je gewoon er op strijken!
Liefs, Ineke

marijna zei

Erg mooi Chris, dat gaat heel mooi worden.

Conny's-blog zei

Dit word erg mooi zeg. En echt een priegel werkje......................liefs.Conny

Antje uit Urk zei

Dat is zeker leuk zeg! En wat een mooi resultaat!