Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

'Belegen Tieners'

Na een eerste ontmoeting met Ria en haar man, dacht ik:
'Die vrouw wil ik wel beter leren kennen'.
Zij waren het voorgangersechtpaar van de (kerkelijke) gemeente waar wij lid van werden. Om ons te leren kennen, kwamen ze een avondje op bezoek. Ria maakte indruk op me, haar persoon-lijkheid, opgewektheid, praten, haar heel gewoon zijn. En haar blind zijn.
Ik trok de stoute schoenen aan en belde haar of ik eens langs mocht komen. Dat was het begin, nu 30 jaar geleden, van een heerlijke vriendschap. Wat hebben we niet allemaal samen gedaan! Héél veel geshopt met natuurlijk koffie en wat lekkers, gezwommen en gekanood. Twee keer een week naar een grote conferentie in Frankfurt. Ik leerde braille typen op een picht (onze geheime correspondentie). Gefietst, en hoe! Een paar keer trokken we enkele dagen met een groepje vrouwen door een stukje Nederland. Wij op de tandem. Wat hadden we een lol!


Ja, we hebben zelfs gelanglauft in Slowenië. Genieten was dat.


Ria noemde ons in die tijd 'belegen tieners'. Inmiddels zijn we 'éxtra belegen', haha. Zulke escapades als toen, dat doen we niet meer. Maar plezier maken, dat kunnen we nog steeds. Tien jaar geleden vierden we onze 20-jarige vriendschap met een bezoek aan een vriendin in Libanon, Beiroet. Nu gaan we onze 30 jaar wat eenvoudiger vieren: komende vrijdag gaan we een paar dagen de bloemetjes buiten zetten in een huisje ergens in Groningen. Ria's man is helaas de laatste jaren zwaar invalide geworden, daarom is ze ontzettend aan huis gebonden. Haar kinderen hebben er voor gezorgd dat we weer eens lekker kunnen 'boemelen'. En dat gaan we doen! Dus de tassen staan weer klaar om in te pakken.

Tot volgende week.


23 opmerkingen:

Johanna Faber zei

O Chris wat een mooie vriendschap, wist niet dat jullie dat allemaal samen hadden gedaan,
geniet van jullie dagen samen
Fijne dan uit een regenachtig Zweden

Dorothé zei

Lange vriendschappen zijn goud waard. Ik wens jullie heel veel plezier.

jolie zei

Iets om te koesteren maar dat doen jullie.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Extra belegen ? Je kan ook gerijpt zeggen. Ik hoop dat jullie de komende dagen samen nog net zo veel plezier hebben als toen.
Fijne dagen samen.
Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat geweldig, en heel veel plezier
Wat een lustrum, is zeker dit weekeindje waard
Groetnis Annie

Rian, zei

Wat een kostbare vriendschapsband! Inmiddels dus "natuurgerijpt", maar daardoor steeds hechter. Ik hoop dat jullie weer een heerlijke paar dagen gaan beleven, en wens je een beetje 'vakantieweer' toe.
Liefs

Mieke van Minnen-Kanis zei

Heel veel plezier gewenst!!

Truus zei

Wat een kostbare vriendschap hebben jullie! Dat wordt dus genieten in mijn mooie provincie Groningen.
Heel veel plezier,maar dat lukt vast wel,en gezellige dagen.
groetjes,Truus uit Drenthe

'ORANGERY STITCHERY' zei

Wens jullie een geweldige tijd toe in Groningen, en gefeliciteerd met jullie 30 jarige vriendschap. Zonnige Groeten uit New Orleans, Alice

sylvia zei

fantastisch, Chris, wat lief van de kinderen dat ze dat mogelijk maken! Heel veel plezier!!! Liefs, Syl

Floor zei

Wat heerlijk dat jullie al 30 jaar lang zulke goede vriendinnen zijn en zo veel leuks hebben ondernomen.
Niets zo heerlijk als lekker de slappe lach hebben als twee tieners of jullie nou belegen of oud zijn.
Dus fijn gaan genieten dit weekend en laat die lach maar komen!
Liefs van mij,
Floor

Sis Voorn zei

Vriendinnen zijn * goud * !

Yvonne zei

Wat een waardevolle vriendschap! Geniet van jullie samenzijn en hopelijk nog vele jaren mooie vriendschap erbij!

idaviltcreatief zei

Heel, heel, heel veel plezier en vertier met elkaar, een vriendschap met een gouden randje! Lief dat de kinderen van Ria het mogelijk maken dat jullie weer gezellig kunnen 'boemelen"
Geniet ervan!

marga zei

Een heel mooi en waardevol blogje. Heel fijn om te lezen daar wordt je warm van in deze kille wereld.
Ik wens jullie samen heeeeeeel veeeeel plezier geniet er van.
Groeten
Marga

Annelie zei

wat heerlijk dat jullie weer een paar dagen gezellig kunnen boemelen.... geniet ervan

mieke zei

Leuk, goed, knap, hoe zal ik het noemen zo'n vriendschap ? Super.
Veel plezier en dat er nog vele jaren bij mogen komen.
grtjs Mieke

Ineke zei

Wat heerlijk, zo'n vriendschap.
Heel veel plezier met "aan de boemel"
Liefs, Ineke

FLR zei

Fantastisch! Belegen tieners....nu een beetje extra, maar de vriendschap blijft, laat zien dat jullie fijne vrouwen zijn!
Heel veel plezier en een fijne vakantie in´t Grunniger Laand!
vrolijke groet,
Francisca

BezigeBijMirjam zei

Dit is een hele bijzondere vriendschap zeg! Ik wens jullie veel plezier de komende dagen. Lekker genieten!

marcella zei

heel mooie dagen samen Chris en daarna...op naar de veertig jaar vriendschap en méér.....

Elvira zei

Feliz día, eres un encanto

Lida zei

Oh ik hoop dat jullie heel veel plezier hebben samen en dubbel genieten van dit speciale uitje! Knuffel
Lida