Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Beetje heimwee

We hebben beiden, Ria en ik, een beetje heimwee naar ons weekendje in ons superhuisje vlak bij Stadskanaal. Op wat een mooie plek zaten we! In de voormalige aardappelschuur naast de verbouwde boerderij van de fam. Zelm. In een gigantische, geweldig mooie tuin van 1 hectare groot waar we vrij in konden rondwandelen.

Rechts ons huisje, links de boerderij

Eigenaresse heeft de tuin 20 jaar geleden aangelegd met soms heel bijzondere planten en bomen.
En ze onderhoudt hem ook zelf! 

Pinus Ayachuite, uit Midden Amerika
Bovenstaande Pinus zie je alleen bij verzamelaars en heeft pegels van wel 30 cm. En dan alle vogelgeluiden en nestkastjes. Een klein paradijs! We hebben er van genoten! Zó'n rust en ook de gastvrijheid. Het is een gastenverblijf dat ik echt kan aan-raden en waar ik best even reclame voor wil maken. Wil je informatie, kijk dan even op www.vakantiehuis-westerwolde.nl

We hebben natuurlijk nog veel meer gedaan: terrasje aan de haven in Harlingen op de heenweg, (voor)gelezen, zaterdag-ochtend ontbijtje bij de Hema in Stadskanaal, daar ook geshopt, 's middags op bezoek bij dochter van Ria en haar man even boven Groningen.
Zondag brachten we uren door in de vesting van Bourtange. Wat was dat Leuk!! en wat hadden we mooi weer!

Vestingwal Bourtange
Zonder dit kan natuurlijk niet!
We hadden geluk, want er was lentemarkt met enige kraampjes en gezellige mensen. 's Middags om 3 uur kwam de klapper, letterlijk! Dan wordt er namelijk een kanon afgeschoten.
Dat wordt aangekondigd met het afschieten van de musket van de man hieronder.
De musketier
Daarna maken de piekeniers en marketentster onder tromgeroffel een rondgang over het marktpleintje en dan gaan ze richting kanonnen met al het volk (dus ook wij) er achteraan.

Daar wordt uitleg gegeven.
Dan komt er rook ....... en dan komt de enorme klap van een
14-ponder. Pffffff.

's Avonds hebben we ons nog vermaakt met 2 spelletjes Rummicub. Al met al was het een heerlijk weekend waar we met plezier aan terugdenken.

En nu dit weekend weer in, met wéér een feestje: Ria is morgen jarig!
Jullie allemaal ook een fijn weekend.


21 opmerkingen:

BezigeBijMirjam zei

Dat was een gezellig en mooi weekendje Chris. En naar dat gastenverblijf ga ik even googelen . Inderdaad een heel mooi stadje Bourtange. Wij zijn er jaren geleden ook eens geweest toen onze kinderen nog pubers waren. Fijn weekend!

feltfree på Åsly zei

Wat een heerlijke omgeving om een weekend door te brengen.

Martine zei

Kan me voorstellen dat jullie het daar naar het zin hadden.
En ik heb gisteren je quilt bewonderd. Erg mooi.

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi weekeinde, en ook nog getroffen met het weer.
Fijne verjaardag bij Ria.
Groetnis Annie

Rini zei

Wat een prachtige plek! Dat lokt ons wel ! Even nader bekijken!

marga zei

Dit blogje had ik nog niet gelezen maar het ziet er allemaal mooi en gezellig uit.
Groeten
Marga

Rian, zei

O wat leuk weer allemaal. En wat zitten jullie daar gezellig onder de boom (plataan?) Veel gezien, en een heerlijke thuisbasis met een tuin als een prachtig park, met "vrije toegang tot wegen en paden". Daar kun je nog lang van nagenieten, en ik snap best dat jullie daar een beetje heimwee aan overhouden.
Alvast gefeliciteerd met Ria's verjaardag morgen.
Liefs van mij

Truus zei

Ria alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
Leuk om dat mee te maken he dat kanonschot.Mijn Moeder heeft in Stadskanaal voor de klas gestaan en zelf heb ik in Oostwold niet ver daar vandaan voor de klas gestaan.Was er ook iemand met kantkloswerk op de markt in Bourtange?
gezellig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Lee Prairie Designs zei

Thank you for the wonderful tour, lovely pictures ----it almost was like being with you two!!! Wished I was.

Happy Birthday Ria---- have a fun day with Chris!!

Hugs, Carolyn

Floor zei

Wat een sjieke aardappelschuur moet dat geweest zijn, want het is een prachtig huisje en ook zo'n mooie tuin.
Dat is wel even anders dan op zo'n vakantiepark, kan me voorstellen dat jullie genoten hebben en nog nagenieten.
Boertange... daar zijn we ook ooit geweest in het verleden, mooi stadje maar toen geen kanonslag.

Anoniem zei

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben in ons mooie Groningen.. Bourtange is een leuke stadje. Mijn leraar aardrijkskunde komt er ook van oorsprong vandaan. Als je in het midden van het plein staat, dan kun je alle straatjes inkijken. Eén keer hebben we meegemaakt dat de kanon op dat plein stond, de kanonnier waarschuwde mensen daar om hun auto's er weg te halen. Er werd smakelijk gelachen, niemand was bang dat de auto geraakt zou worden. Nee, maar na de knal begonnen er allemaal alarmen af te gaan. .. Het Westerkwartier is één van de mooiste gebieden van Groningen. Heb je nog koolzaad gezien en geroken? Groet van Jantje. (Meeden)

Rya, Rotterdam zei

Jullie hadden het leuk en gezellig in een prachtige omgeving.... lekker ver uit de buurt.... Nu kun je dus ook mijn mailtje beantwoorden.... toch??

Guusje, zei

Wat een mooie foto het ziet er erg leuk en gezellig uit.

Conny's-blog zei

Kan ik me voorstellen die heimwee, wat een mooi stekkie.
Bourtogne is mooi, ben er ook eens geweest.................liefs.Conny

marijna zei

Dat was een mooi weekend. Mooi weer zo te zien.

Eulalia Isabel zei

hermoso paseo. paisajes bellos, ciudad linda.
saludos

Eulalia Isabel zei

hermoso paseo. paisajes bellos, ciudad linda.
saludos

Cisca Heiden van der zei

Ik kan me voorstellen dat je er heimwee naar hebt, Chris! Wat ziet het er mooi uit daar en wat een prachtige natuurfoto's heb je weer gemaakt. Mooi, die pinus. En wat een gezellige lentemarkt. Heerlijk, zo'n weekend!
En nog van harte gefeliciteerd voor en met Ria!
Groetjes van heel ver weg, Cisca

Atelier Ullizee zei

Mooie foto's en bedankt voor jouw reactie...

Hennie zei

Begrijpelijk dat je heimwee hebt, jullie hadden een geweldig plekje gevonden.
Prachtige foto's

Groetjes Hennie.

Lida zei

Wat een heerlijk plekje en ja Groningen is ook voor ons een geliefd plekje om bij te komen! Het is er zo mooi! Knuffel
Lida