Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Als het regent

Als het zulk weer is.....


..... en ik 3 wassen heb gevouwen, gestreken en opgeruimd .....


..... het internet tijdelijk uit de lucht is bij ons thuis ..... dan mag dít op tafel!


Lekker aan de gang met blaadjes. Van groen papier heb ik eerst een stuk of 24 blaadjes geknipt en die neergelegd totdat het me beviel. Met uitwisbare pen op de lap aangegeven, malletje gemaakt en de blaadjes uit diverse stofjes geknipt.


Eerst gespeld, daarna geregen.


Ik doe dat met fijne rijgsteekjes op het patroonlijntje. Dat vind ik prettig. Tijdens het needle-turnen haal ik steeds een paar steekjes uit.
Ik ben er lekker mee opgeschoten.


Er is niet een foto waar de kleuren echt goed op uitkomen, maar je krijgt zo wel een idee.
Fijne dag en liefs van mij.

17 opmerkingen:

Cisca Heiden van der zei

Jammer dat het weer zo slecht is in Nederland, ik hoop dat het met Pinksteren mooier zal zijn. Maar je hebt je tijd goed besteed. Wat een leuke manier om je needleturn te doen, die ga ik zeker ook eens proberen, want het blijft mooi op zijn plaats, zo. Leuk dat je op de verschillende blogs af en toe nog wat kan leren!
Groetjes, Cisca

Cisca Heiden van der zei

Nou vergeet ik nog te zeggen dat ik het een supermooie quilt vind!

Ineke zei

Grappig, ook ik heb net de was gevouwen en gestreken, nog niet helemaal klaar. Maar hier heeft alleen maar zonnetje geschenen, al is er nu meer bewolking. Mooie applicatie quilt, succes verder.
Liefs, Ineke

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi de applicaties, je gaat zorgvuldig te werk.
We hebben vandaag een zonnetje, zo naar buiten
Groetnis Annie

Truus zei

Wat wordt je quilt mooi! Maar ja,ben ook gek op applicatie quilts...
Tot nu is het hier droog en hoop dat het zo blijft,want ik wil nog even in de tuin aan de gang.
Veel quiltplezier en gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Dit wordt echt heel mooi en vrolijk

marga zei

Moet een beetje glimlachen want bij mij moet ook eerst het werk af voor ik bv. handwerken. Dacht altijd dat dat bij jou niet aan de orde was maar lees nu dat het ook bij jou wel een beetje zo werkt.
Gek he zou dat aan de leeftijd liggen of onze opvoeding??
De blaadjes op de quilt in wording zijn zo mooi gemaakt het geheel ziet er zo mooi uit.
De kleuren horen echt bij jou en de kleur van de foto nou daar vind ik niks mis mee.
Groeten
Marga

katrien zei

Mooie quilt hoor.
En hier geen regen gezien ,wel een zonnetje.

Floor zei

Bij jullie dus regen, wij hebben hier helemaal niets gehad, ook gisteren niet, dat kan toch zo verschillend zijn in dit kleine landje.
Maar.... wat maakt het uit, de lapjes liggen toch altijd op ons te wachten nietwaar?
Je bent weer heerlijk bezig geweest met je blaadjes. Een goed idee om ze eerst van papier te knippen en te kijken hoe ze leuk liggen.

feltfree på Åsly zei

Wat een klus, maar het ziet er prachtig uit.

Annelies zei

Het ziet er prachtig uit Chris !!

Yvonne zei

Fijn dat het af en toe regent, dan komt een mens nog eens tot iets! Wat een prachtige top wordt het toch, die vlinder is schitterend daar heb je precies het goede stofje voor gevonden!

mieke zei

Heel mooi Chris.
Maar ....het mag ook op tafel als de was nog in de mand zit !!
Fijn weekend, grtjs Mieke

Rini zei

Wat een mooie , mooie quilt ben jij aan het maken .....!
Eén van de velen die van jouw hand komen . Ik kan niet appliceren , ik vind het niet leuk om te doen want het wordt niet mooi bij mij , ongelijk ,te zichtbaar , te grote stappen ,te grof , enz. ! !
Maar op zich vind ik het heel mooi!

Rini zei

Wat een mooie , mooie quilt ben jij aan het maken .....!
Eén van de velen die van jouw hand komen . Ik kan niet appliceren , ik vind het niet leuk om te doen want het wordt niet mooi bij mij , ongelijk ,te zichtbaar , te grote stappen ,te grof , enz. ! !
Maar op zich vind ik het heel mooi!

creatievelingelly zei

Deze quilt wordt wederom weer prachtig

jolie zei

Schitterend.