Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Klein handwerk

Nog steeds krijg ik de griep, of wat het ook is, niet de deur uit. Dus ben ik zelf ook nog niet de deur uit geweest. Maar niet getreurd, er is altijd wel iets leuks te doen. Bijvoorbeeld dit:


Een mutsje voor een pindakaaspot. Joke hielp me met het patroontje op weg. Binnenkort gaat er weer een stel uit onze kerk naar Wit Rusland, ook naar mijn vriendin Larissa (wilde dat ik meekon ....) Larissa is gek op onze pindakaas, ach en soms krijg je zomaar een ideetje om er iets leuks van te maken. De pot krijgt nog een andere wikkel met een gezicht. Voor het brei-garen was het niet nodig op stap te gaan, net als voor deze stofjes. Allemaal resten en krijgertjes.


Ik ga er iets praktisch voor een vriendin van maken, moet gewassen kunnen worden, dus heb ik ze eerst maar voorge-wassen met kleurvangers. Nou!! dat was niet voor niets. Overdadige verf is er uit. Ben al begonnen met een klein onderdeel:


Leuk hè?! Zeg nog niet wat het wordt, dat zal je binnenkort wel zien.
Nu eerst de voorbereidingen voor morgen met dochter en kinders die komen eten. Chago doet het grootste deel, hij heeft er zo'n plezier in.

Nog maar een keer: heel fijn Paasweekend en tot volgende week.
Groet van mij.


15 opmerkingen:

Truus zei

Vervelend dat de griep je in z'n greep houdt--beterschap!
Leuk het mutsje op de pindakaaspot! Het ziet er al leuk uit dit begin van het quiltje.
Gezegende Paasdagen en vel plezier met elkaar
groetjes,Truus uit Drenthe

Rian, zei

Wat naar dat je zo blijft kwakkelen... beterschap hoor Chris.
En ik zie Larissa al in de lach schieten bij die pindamuts. Leuk idee voor een presentje. En natuurlijk ben ik benieuwd naar het praktische artikel; heb er al een paar op een rijtje gezet, maar kan er nog niets zinnigs van maken. Afwachten dus tot het klaar is.
Heb het goed, morgen met z'n allen, en dat wordt vast een heerlijke paasmaaltijd.

baukje zei

Allemensen die kleurvangers heb je er niet voor niets bij gedaan. Beterschap hoor en wat heerlijk toch dat je zo' n lekker kokkie in huis hebt......

Ineke zei

Wat een schattig mutsje voor de pindakaaspot. Beterschap Chris en geniet morgen maar lekker met je familie!
Liefs, Ineke

Floor zei

Jij vermaakt je gelukkig wel met wol en lapjes.
De pindakaas blijft nu lekker warm :-)
Veel plezier morgen met de familie en het lekkere eten.
Fijne Paasdagen.

marga zei

Een leuk idee voor een lieve vriendin. Fijn dat je dit voor haar mee kunt geven en haar op deze manier kan verrassen. Ik wens je heel veel beterschap het vervelende is dat wij altijd sneller willen maar deze griep en het uitzieken ervan schijnt echt heel lang te duren.
Ik wens je samen met Chago en al de anderen om jou heen hele fijne Paasdagen toe.
Groeten
Marga

Annie Kingma.Bonnema zei

Leuk mutsje , en de stofjes zijn vrolijk, benieuwd wat het word.
Hoop dat je vlug weer van je griep afkomt.
Fijne dagen met de familie
Groetnis Annie

Ria van Kasteel zei

Nogmaals beterschap, en wat een leuk idee voor die pot pindakaas. Geniet van de familie.
Liefs en een dikke knuffel van Ria 🍀💐

feltfree på Åsly zei

Ik wens jullie fijne Paasdagen en van harte beterschap toe

Yvonne zei

Wat ben je toch een bezige bij ondanks
De griep. Enig mutsje, fijne gedachten dat het straks ergens in Wit Rusland bij iemand een glimlach op het gezicht tovert! Fijne paasdagen.

creatievelingelly zei

De pindakaas krijgt het in ieder geval niet koud in Wit-Rusland.
Wat balen dat die griep zo hardnekkig is.
Geniet lekker met de familie van deze dagen, een zalig Pasen!
Groetjes Elly XXX

Johanna Faber zei

Beterschap en muts is leuk geworden
Dat zal weer een vrolijk quilt worden
Fijne paasdagen vanuit Zweden

Guusje, zei

Wat naar dat de griep maar blijft hangen. Veel bterschap gewwenst. Leuke muts en mooi patchwork ben benieuwd. Alsnog zalig Pasen.

idaviltcreatief zei

Deze griep heeft een lange nasleep, maar het mooie weer komt eraan dus lekker in de zon weer bijkomen! Hoop dat je fijne Paasdagen hebt gehad met kinderen/kleinkinderen en man.

Anoniem zei

Ik heb het net in het echt bewonderd. Prachtig en ik verklap niets natuurlijk! Je breiwerk vind ik zo'n leuk idee ! Zelfs de pot pindakaas is er blij mee ! Tot snel buvie