Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Applicatiequilt, update

Het gaat langzaam, maar toch is mijn applicatiequiltje weer wat gegroeid. Zover ben ik nu:


De buitenste border aan de bovenkant is al aardig opgevuld. Hieronder het plaatje van de vorige update.




Ruth bracht van de beurs in Rijswijk dat ontzettend leuke 'fladderpakketje' uit de kraam van Aljona voor mij mee. Twaalf verschillende batik lapjes, 12 diverse ecru lapjes en het applicatie patroontje.




Ik bedacht dat het vlindertje ook heel goed op mijn quilt kon, dus nu fladderen er 2 stuks.



En zó is nu het geheel:


Morgen weer onze gezellige Mini-bee. Deze keer bij Joke thuis.

En dan donderdag. Dan vlieg ik samen met dochter en vriend naar Genève! Daar worden we opgehaald door een nicht die niet ver daar vandaan woont in Frankrijk. Ze is net zo oud en 'lekker gek' als dochter, dus dat wordt wat! Ze woont daar al jaren en voor mij is het voor het eerst dat ik haar ga bezoeken. Dus het wordt hier in ieder geval een weekje stil!


24 opmerkingen:

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat wordt de applicatiequilt al mooi. Dit is duidelijk een techniek die jou goed afgaat. Wat een heerlijke week ligt er voor je. Eerst een gezellige bee en dan lekker een weekje op stap met je dochter. Veel plezier.
Groeten, Joke

feltfree på Åsly zei

Dat wordt een prachtquilt. Die vlinders passen er geweldig tussen. Ik wens je een fijne trip

Annie Kingma.Bonnema zei

Zo mooi je applicatie werk.
Een fijne trip naar je nicht
Groetnis Annie

Truus zei

Mooi wordt je quilt!!! Applicatie vind ik heerlijk om te doen.
Een hele gezellige week in Frankrijk en kom gezond weer thuis met z'n allen.
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Prachtig-prachtig-prachtig applicatiewerk en wat passen de vlinders er mooi bij! Dat wordt morgenochtend weer een gezellige ochtend. Kan ik je werk weer in het echt bewonderen. Ik ben er klaar voor , tot morgen buvie !!

Floor zei

Wat wordt het toch een plaatje die quilt. Hij schiet nu lekker op.
Die pauwen vind ik zo mooi. Nu weer een vlinder-quilt-project klaar liggen, je hebt de smaak helemaal te pakken hè Chris!
Ik wens je heel veel plezier in je vakantieweekje, maar dat zal best lukken met een paar dames bij elkaar.
Lekker genieten dus!

conny's quilts zei

Wat een prachtquilt wordt het. Leuk zo'n eigen dingetjes erin als die vlinders. Fijne reis gewenst.

Rya, Rotterdam zei

Mooi hoor, Meis, ik ben nog steeds weg van de stof die je ervoor gebruikt.
Hartstikke veel plezier; leuk toch, twee lekker gekke meiden; je zult een geweldige tijd hebben.
Groet, Rya

katrien zei

Wat is ie mooi je applicatie quilt.
Leuk die vlindertjes.

foekie's fashion zei

Wat word je quiltje mooi! Leuk die fladdertjes erbij. Fijne week!
Groetjes van Joke

Elvira zei

Te esta quedando precioso
Besos

Ineke zei

Wat wordt je applicatie quilt prachtig!!! Heel veel plezier in Geneve!
Liefs, Ineke

marga zei

Wat wordt dat een fleurig quiltje echt mooi hoor.
Ik wens je heel veel plezier in Geneve geniet er maar lekker van.
Groeten
Marga

Sis Voorn zei

Je bent iets erg moois aan het maken !

Tineke zei

Wat word je quiltje mooi, leuk die vlindertjes. Veel gezelligheid gewenst bij de mini bee morgen, maar dat zal wel lukken. En een hele fijne tijd gewenst in Frankrijk.

BezigeBijMirjam zei

Wordt mooi jouw applicatiequilt Chris.
Fijne tijd in Frankrijk. Groetjes!

Monica zei

Jouw applicaties worden ontzettend mooi en vrolijk. Ik wens je een super fijne vakantie in 'la douce France'

Yvonne zei

Prachtig met weer een bloem en vlinder erbij. En wat heerlijk voor je zo'n reisje in het vooruitzicht, heel veel plezier gewenst!

Ria van Kasteel zei

Wat een mooie heldere kleuren om te applicere, bijna on Nederlands echt prachtig en dan die leuke vlinders, leuk patroontje.
Heel veel plezier en mooi weer deze week.

Groetjes en een knuffel van Ria ;0))

Ans zei

S*C*H*I*T*T*E*R*E*N*D, wat gaat die toch mooi worden. Ik ben ook helemaal weg van de kleuren, het lijkt mij een feest om aan te werken.

Willy zei

Het wordt mooi Chris, leuk met die vlinders erbij. Fijne dagen samen!

marijna zei

Wordt mooi hoor je quilt. Mooie vlinders! Veel plezier bij je nicht. Geniet er van.

neeftje zei

O chris wat een feest om naar te kijken! Super mooi wordt het!!!

Johanna Faber zei

Wouw wat een schitterend quilt, zit met open mond te kijken

Veel plezier met dochter in Geneve geniet en een goed vlucht
Groetjes uit Zweden en een hele fijne dag