Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Lelijk en Mooi

Allereerst dit: mijn gedachten zijn heel veel bij de nabestaanden van de vliegtuigramp en alles rond deze verschrikkelijke crash!



Afgelopen dagen had ik ongewenst bezoek. Meneer Griep. Hij probeerde mij er onder te krijgen en dat is ten dele gelukt: ik lag meer onder de warme dekens dan dat ik op de been was. Een voordeel van deze dagen is, dat je eens lekker een boek kan lezen.

Ik nam dit boek mee in bed, met de aparte titel "Lelijk", een autobiografie van Constance Briscoe (geb. mei 1957), waarin zij vooral over haar jeugd vertelt. Een ongelooflijk en, eerlijk gezegd, som bijna ongeloofwaardig en verschrikkelijk verslag over de geestelijke en lichamelijke mis-handeling door voornamelijk haar moeder. Met uiteindelijk verlating waardoor ze maar voor zichzelf moet zien te zorgen. Maar ze wordt wèl een van de eerste zwarte rechters in Engeland! Bewonderenswaardig! Heeft iemand van jullie dit boek ook gelezen?
Op internet vond ik jammer genoeg ook een vrij recent negatief verslag over haar. Met zelfs een arrestatie. Haar moeder heeft haar n.a.v. het boek indertijd aangeklaagd.

Nu het mooie.
Intussen heeft Ruth, van onze Mini-Bee, al weer haar top af!! Mooier en warmer van kleur dan dit fotootje met de smart-phone. Hoe vind je die stippeltjes stofjes?!


Achterkant en vulling liggen klaar en de afspraak om met ons drietjes te dubbelen is ook al gemaakt. We hebben een kleine Bee, maar we hebben veel plezier en zijn er ook voor elkaar.

Zo, we gaan het weekend weer in. Veel regen, dus dat wordt gezellig quiltweer.


17 opmerkingen:

Johanna Faber zei

Beterschap Chris en ziek het maar goed uit.

Mooi dat quilt, en hel veel plezier met het dubbelen vele handen maken licht werk

Fijn weekeinden vanuit Zweden

foekie's fashion zei

Ja erg he zo'n crash, ik denk ook aan de nabestaanden.
Beterschap met jou! Ik ga nog even verder kijken op je blog, je maakt weer zulke mooie quilts, echt genieten hoor!
Groetjes van Joke

Yvonne zei

Lijkt me inderdaad een mooi en aangrijpend boek. Hopelijk knap je snel op en geniet je van een quilterig weekend!

Floor zei

Heb het boek niet gelezen (lees nooit verdrietige boeken), maar fijn dat jij er van genoten hebt.
Wat een leuke eenvoudige maar vrolijke quilt is dat! Eenvoudig is vaak het leuks niet?
Ruth is ijverig hoor. Nu lekker samen dubbelen, dat wordt vast ook weer gezellig.
Weer regen, bah! Dan ons maar begraven tussen de lappen.
Vandaag nog maar even iets in de tuin gedaan, gelukkig even droog.
Komt vast goed, over een tijdje zitten we te puffen :-)

marcella zei

beterschap gewenst, de quilt vind ik prachtig, de mooiste quilts hebben heel eenvoudige patronen en de stofkeuze hier is helemaal goed!

Truus zei

Het boek ken ik niet maar ik lees graag dit soort verhalen.
Beterschap en geniet van een quiltweekend.
groetjes,Truus uit Drenthe

katrien zei

Mooie quilt.
Veel beterschap en een fijn weekend.

Marga (MarPie) zei

het boek ken ik niet maar misschien binnenkort wel.
dat jij kan lezen in bed vind ik heel knap, dat je ziek bent vind ik een heel vervelend voor je. Hopelijk knap je gauw weer op.
De top van Ruth is inderdaad een plaatje. na het quilten is het weer een beauty. Toch leuk dat ze zo verslingerd is geraakt aan het quilten. {logisch hoor ;o)))}

groetjes,
Marga♥

BezigeBijMirjam zei

Al een beetje aan het opknappen Chris?
Het lijkt me een aangrijpend verhaal, dat boek dat je gelezen hebt. Kan je het dan wel droog houden?
Ik hoop ook komend weekend wat te kunnen gaan quilten. Bij goed weer, wil ik ook even wat in de tuin doen.
Fijn weekend!

Cisca Heiden van der zei

Hier in huis heeft de griep ook toegeslagen, nee ik (nog) niet, maar mijn man. Ik hoop dat je gauw weer beter bent, al is lezen in bed heerlijk. Nee, dat boek ken ik niet, wat kunnen ouders hun kinderen toch veel aandoen, hè, ik kan het me niet voorstellen.
Wat een leuke quilt, apart met die stippels, die maken hem gelijk meer bijzonder. En gezellig, met z'n drietjes dubbelen, dat maakt een vervelend karweitje leuk,
Afschuwelijk, dat vliegtuigongeluk, ik hoop dat het weer verplicht wordt dat er altijd twee in de cockpit moeten zitten. Hoewel het nooit helemaal te voorkomen is.
Veel beterschap, prettig (quilt)weekend, Cisca

feltfree på Åsly zei

Beterschap.
De top ziet er erg mooi uit. Heerlijk toch zo met zijn drietjes te genieten.

marga zei

Bah vervelend die griep ik hoop dat je snel opknapt en kunt gaan dubbelen aan de mooie quilt samen met de andere dames.
Ik ga ook eens kijken op de Bib. naar het boek want zou het ook wel eens willen lezen.
Het vliegtuig ongeluk is heel verschrikkelijk al die mensen en hun nabestaanden maar ook de ouders van de piloot er zijn gewoon geen woorden te vinden voor deze gebeurtenis.
En er komt steeds meer over de piloot in de media maar of het daar allemaal beter van wordt?
Lieve groeten
Marga

Ineke zei

Het is echt verschrikkelijk wat er is gebeurd afgelopen dinsdag, ik was er helemaal van slag. Wat moeten de familieleden van de slachtoffers toch een verdriet hebben.
Succes met het dubbelen en wat ik zie is een prachtige top, Ruth heeft er weer wat moois van gemaakt.
Ik heb dat boek niet gelezen, ken het niet. Wens je beterschap!
Liefs, Ineke

Ria van Kasteel zei

Ja meneer griep heeft aardig huisgehouden, gelukkig is de epidemie bijna voorbij. Jammer genoeg heb je nog het staartje meegekregen. Ziek lekker uit . Wat een mooi kleurtjes heeft deze quilt.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

marijna zei

Ziek maar goed uit. Meneer griep is hardnekkig. Dat beok ken ik niet. maar als ik jou verslag hoor... triest. net als de vliegtuig crash van deze afgelopen week. Leuke quilt met vrolijke kleuren.

Willy zei

Het vliegtuigongeluk gaat ook niet uit mijn gedachten Chris.
Wat spijtig dat de auteur van het boek zichzelf in de problemen heeft gewerkt.
Prachtig top van Ruth. Beterschap Chris!

Eulalia Isabel zei

lINDO EDREDON.
SALUDOS