Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Grote Schoonmaak

Altijd in deze tijd van het jaar hoor ik het weer. Op een zonnige dag. Aan de andere kant van de schutting worden matten geklopt! Dat betekent: de Grote Schoonmaak is begonnen! Mijn buurvrouw is wat ouder dan ik, flink en sterk, maar vooral een heel fijn mens. Opgegroeid in een gezin met 10 dochters en geen zonen op een boerderij hebben die 10 meiden wel leren aanpakken. Buurvrouw is wat je noemt een superhuisvrouw. En hoewel ik niet zo'n poetster ben, stimuleerde het geklop me om mijn huisje ook eens aan te pakken. Het kleine huisje wel te verstaan, de Idylle. Was wel nodig na de wintermaanden. Spinnetjes, rag, vlindercocons vinden er een onderdak en in de spleten tussen de houten planken op de vloer hebben zich spelden, draadjes en stukjes stof genesteld. Dus lekker aan de gang en echt àlles onder handen genomen.


Ook de ontwerpwand. Die hing onoverzichtelijk vol met allerlei kleine dingen. Alles er af en ruimte gemaakt voor de Applica-tiequilt-in-wording. Nu kan ik tenminste op een afstandje kijken hoe, wat en waar ik nog meer applicaties wil maken.


Er moet nog heel wat nagedacht worden en ik neem daar lekker de tijd voor.

Vandaag ruikt het weer verrukkelijk hier in huis: Chago is voor zijn familie die morgen komt aan het koken, Indiaas. Dat belooft weer wat!

Fijn en gezellig weekend.


25 opmerkingen:

Saskia Smit zei

Wat heerlijk zon eigen plekje. Zolang de kinderen nog thuis wonen blijf ik nog even dozen wisselen per project.

Rya, Rotterdam zei

Oh help..... voorjaarsschoonmaak.... doet me aan vroeger denken!! Ik ben ook niet zo'n poetser; heb sinds een paar maanden een hulp, om de twee weken 2 uur. Zij heeft donderdag de ramen gelapt aan de galerijkant, alle houtwerk, de reling en vloer. Zóóó schoon!!! Heerlijk. Laat het Voorjaar maar komen, ik ben er klaar voor.
Groet, Rya

Mieke van Minnen-Kanis zei

Voorjaarsschoonmaak.... volgens mij komt het door de energie die je krijgt van de voorjaarszon. Vanzelf krijg je zin om op te ruimen en te poetsen... Vroeger was alles vies na de hele winter kolen stoken en moest alle aanslag eraf, maar op de een of andere manier heb je na de hele winter binnen toch zin om schoon te maken. Jouw Idylle ziet er in ieder geval weer idylisch uit.... Wat wordt je appicatiequilt mooi.... een heel gezellig weekend gewenst!! groetjes Mieke

Rian, zei

Wat heb je toch een inspirerend huisje! Zowel voor de ragebol als voor de naald. En wat wordt de quilt moooooiiii.
(ik ga straks naar een workshop. ook leuk :)
Dagdag
En jullie ook een heel gezellig weekend .

baukje zei

Wat een prachtige foto van het matten kloppen. Ik ben niet zo'n poetser maar soms moet het echt.....

Marjan Bijvoet zei

Ik ben helemaal geen poetser. Je quilt ziet er prachtig uit in het eggie nog veel mooier. De maaltijd zal ongetwijfeld verrukkelijk zijn de kookkunst en van Chago kennende. Heel fijn weekend. Groetjes, Marjan

Quilt Quebbel zei

Hallo Chris,
Wat is het heerlijk dat je de kleine "voorjaars-schoonmaak-kriebels" van je buurvrouw hebt gebruikt om ons mee te laten genieten van je prachtige quilt-huis-kamertje. Geweldig, en niet alleen die kamer maar vooral je quilt-in-wording op de ontwerpwand. Fantastisch. Dit zet mij ook weer aan om te gaan appiceren.
Dank voor je inspiratie en een groet van Maria.

BezigeBijMirjam zei

Jouw Idylle ziet er weer spik en span uit! Heerlijk toch zo'n eigen quilthuisje!
Lekker Indiaas eten. Houden wij ook van. En dan lekker pittig. Zal ik ook weer eens gaan doen. Fijn weekend! En dan lekker genieten! Mmm....!!!!!

Floor zei

Wat wordt hij mooi!!!! Zo kan je het pas goed zien.
Dat blauw.... (waar ik weer niet voor zou durven kiezen) is prachtig en komt zo mooi uit.
Ben heel benieuwd wat er nog meer in komt.
Lekker dat je huisje weer schoon is, laat de zon maar komen!
Eet smakelijk morgen.

A VanderAsch zei

Hi Chris, bedankt voor je lieve en gezellige comments op mijn blog, ik waardeer het enorm. Ik zie dat je er weer hele mooie kunstwerken hebt gemaakt en aan het maken bent. Wens je een gezellig etentje met de familie. Keep up the good work, Zonnige groeten uit New Orleans, Alice

Ineke zei

Wat een heerlijk plekje heb je om te quilten! Veel plezier morgen met de familie!
Liefs, Ineke

Guusje, zei

Wat een gezellige ruimte/kamer heb je voor de hobby. en wat ziet het er heerlijk schoon uit. Ik zie ook veel moois staan en hangen. En natuurlijk wordt je applicatiequilt prachtig.

Yvonne zei

Wat heb je toch een heerlijke ruimte en wat ziet het er warm en gezellig uit! Je applicatiequilt wordt een plaatje!!!! Eet smakelijk morgen, het zal vast heerlijk zijn!

Cisca Heiden van der zei

Wat ziet je schoongemaakte huisje er weer schoon en fris uit! Èn zo gezellig! Wat een prachtige quilt gaat dat worden, hij is zo al beeldschoon.
Veel plezier vandaag met je gasten, heerlijk dat je je niet druk hoeft te maken over het eten!
Groetjes, Cisca

Lilian Pilar zei

Tu lugar de trabajo es muy acogedor, bellisimo.
El vecino que tienes ha de ser un hombre con mucha paciencia.
Disfruta de los invitados y de tan deliciosa comida.
Un gran abrazo para ti y Chago!!!!

feltfree på Åsly zei

Flink hoor. Het werkt wel weer fijn in een opgeruimde ruimte. Wat een mooi applicatie quilt wordt dat

Hennie zei

Heerlijk zo'n opgeruimd atelier, hier is ook al flink gepoetst de laatste weken. Mijn huis is bijna weer spik en span na de grote schoonmaak. Niet dat ik zo'n grote poetser ben, ik zeg altijd ik hou niet van dom gepoets maar wel van schoon, ha, ha, ha. De voorjaars-opruimeritis zorgt wel voor rust en ruimte in mijn huis en hoofd. Straks heb ik weer alle tijd voor de tuin en mijn lapjes.

Fijne zondag Hennie.

Elvira zei

Que acogedor lugar de costura, se nota que ya es primavera tus bonitos trabajos salen como flores !! preciosos !! tu racimo de uva, tu colcha, tu quilt que vas rellenando !! que manos !!
Muchos besos Chris

Sis Voorn zei

Dat ziet er cosy uit ;-)

marijna zei

Zo worden we allemaal aangestoken om lekker op te ruimen. Lekker gegeten?

Lida zei

Wat heb je toch een heerlijke hobbyruimte! Ja ik ook, maar helaas te weinig rechte wanden waar ik wat op kan hangen! Je nieuwe quilt wordt echt beeldschoon! Zo mooi die vogels, bloemen en dan die prachtige kleuren! Nu geniet maar van zijn heerlijke prakje! Grijns!
Knuffel
lida

marga zei

Je huisje ziet er weer piekfijn uit. Maar het zal toch ook niet zo heel erg geweest zijn. Het komt vast door de buurvrouw die jou aangestoken heeft. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nu de zon vandaag zo heerlijk scheen ook een beetje aan de slag ben gegaan. Het hele huis ruikt naar boenwas echt heel ouderwets heb ik mijn oude kastjes in de was gezet. Geeft een goed gevoel.
Groeten
Marga

Atelier Ullizee zei

Fijn dat jou plekje weer netjes is! Dan krijg je zo weer nieuwe energie om aan je applicatiequilt te werken.

Anoniem zei

Oooh buvie wat ziet je Idylle er weer prachtig uit. Je mag mij daar voor straf best een maand in opsluiten hoor ! Je applicatiewerk is adembenemend mooi ! Het was vanmorgen weer ouderwets gezellig. Tot snel . Joke

Marga (MarPie) zei

Het eten zal wel heerlijk geweest zijn, want die kanjer van jouw kan heerlijk koken. Lekker hé als het weer zo lekker schoon en opgeruimd is.

groetjes,
Marga♥