Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een feestje

's Morgens ongeveer 8 uur. De zon schijnt al met een warme kleur op de kruin van onze grote linde. Omstreeks die tijd is er meestal een feestje daar tussen de takken. Vanachter mijn ontbijtbordje kan ik het meevieren. Links zitten, een eindje van elkaar, een paar houtduiven, rechts, bijna op elkaars lip, de tortelduifjes. Het kleine grut zit hier en daar verspreid of wipt heen en weer. De meesjes, een roodborstje, de vinken met, vooral de mannetjes, een diep roestbruin borstje, en natuurlijk de huismerels. Alles koestert zich in het ochtendzonnetje. En dan ineens .... woesssjjjj ..... plofff ..... zit er een grote bonte specht tegen een tak. Hij komt een ontbijtje insecten halen.


Mooi is hij! Die zien we zelden in de tuin, maar gister en eergisteren kwamen ze met z'n tweetjes! Een paartje. Dat hebben we nog nóóit gezien.


Als toetje nam een van de twee nog een lekkere hap uit het pindapotje.


De brutale kraai trekt zich van al het moois niks aan. Pakt en hakt wat hij te pakken kan krijgen.


Op mijn tafel werd het intussen ook een feestje. Daar probeerde een vlinder neer te strijken. Dus een patroontje getekend en geprint, geknipt, gemeten, stofjes er bij ..... 


Ik heb eerst de hele applicatie gemaakt. Kijk, zó is hij uiteindelijk geworden:


Hij krijgt een plekje op de buitenste bovenrand in de buurt van de rechter druiventros die helemaal klaar is.


Het is een quiltje dat langzaam groeit en best veel denkwerk kost. Maar dat vind ik wel leuk.

Dit was het weer voor vandaag en deze week. 
Wens jullie een fijn weekend!


24 opmerkingen:

Johanna Faber zei

Ja kan ook zo genieten van de woodpecker, ik vraag me vaak af, of ze geen hoofdpijn hebben, want ze gaan te keer!

Spannend dat quilt, maar wat mooi

Fijn weekeinden vanuit Zweden

BezigeBijMirjam zei

Goedemorgen Chris! Heerlijk hè, dat geluid van de vogels. Mooi, die spechten. En jouw quilt wordt ook mooi. Fijn weekend!

Annie Kingma.Bonnema zei

Goede morgen
Nog geen zonnetje hier, hoop dat het komt.
Jou quiltje word echt een zonnetje, zo mooi het appliqueren
Fijn Weekeinde Groetnis Annie

Cisca Heiden van der zei

Wat een prachtige foto's van die mooie vogels! Die specht, wat een mooie kleuren. Hier bij mij hoor ik ook veel vogels, maar dat zijn meer de gewone.
Wat appliqueer je mooi, schitterend, die vlinder! Leuk dat je hem eerst helemaal af hebt voordat je hem appliqueert.
Dat gaat een heel mooie quilt worden. Fijn, dat dan die vlinder het hele jaar door vliegt.
Jij ook een fijn weekend, groetjes, Cisca

sylvia zei

Wat een perfect applicatiewerk!! En die specht: fantastisch! Ik hoor ze alleen maar, maar zie ze nooit helaas!!
fijn weekend, liefs, Syl

Rian, zei

Wat een gezellige reuring in jullie tuin. Hier heb ik heel de winter geen enkele vogel gezien. Zo vreemd... de bolletjes en pindanetjes hangen er nog onaangeroerd bij. En een specht! prachtig. Die zie ik alleen als ik in 'mijn' huisje in het bos logeer. Daar timmeren ze volop aan de weg(boom)
En o, wat een mooi quiltje wordt dat! Misschien veel denkwerk, maar wat een prachtig resultaat.
Liefs van mij en een fijn weekend, Chris

Guusje, zei

Wat een prachtige foto's van de vogels vooral de specht is heel bijzonder ik heb er nog nooit eentje in het echt gezien. Kan me voorstellen dat je enorm genoten hebt. En wat een prachtige applicaties laat je zien. Genieten.

Truus zei

Schitterend de spechten zo dichtbij je huis! Ondanks dat ik tegen de bosrand aan woon nog geen specht gezien in mijn tuin-gezien/gehoord wel in het bos.
Je quilt wordt prachtig!
Veel succes en goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Rya, Rotterdam zei

Mooooooooooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

Hennie zei

Geweldig al die vogels in de tuin, de grote bonte specht eet bij ons ook mee uit de pindakaaspot.
Je vlonder ziet er mooi uit !!!!!

Fijn weekend Hennie.

Monica zei

Niet alleen voor de vogels een feestje, ook voor jullie om dit moois te mogen aanschouwen. Afgelopen najaar zat hier een grote groen specht, had ik ook nog nooit gezien, dacht eerst dat het een buizerd was of zo, zo groot was hij. Je ziet: de natuur blijft je verrassen!

Anoniem zei

Met open mond zie ik 2 prachtige spechten in jullie tuin. Maar een paar meter bij ons vandaan. Prachtig , en je vlinder is adembenemend mooi. Dat wordt weer een heel bijzondere quilt buvie
Groetjes blauwoogje

Yvonne zei

Wat een prachtige vlinder heb je gemaakt. Doet me altijd aan mijn moeder denken, ze was dol op vlinders en kon uren in een vlinderkas doorbrengen. Ook de druiven zijn heel goed gelukt, mooie ondergrondstof heb je erbij gevonden! Die spechten zijn mooi hè? Ik zie er hier ook geregeld één in de tuin aan het pindahuisje hangen.

marian'ne m zei

Als ik een vogeltje was kwam ik ook bij jou in de tuin lekker pindakaas smikkelen en even schalks knipogen naar jou !

Ineke zei

Wat geniet ik toch van je blog, je schrijft zo heerlijk alles, zie je gewoon"zitten"kijkend naar buiten, naar de natuur, de vogels enzovoort.
Wat een leuke vlinder heb je gemaakt, teken je ze zelf?
Liefs, Ineke

Ria van Kasteel zei

Wat een geweldige ervaring een prachtige vogel in de tuin, wat is de natuur toch prachtig. En een leuke vlinder, ben benieuwd naar het totale plaatje.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

marijna zei

Mooi die specht. Bij mij in de tuin zijn ook zoveel vogels 's morgens. Maar een bonte specht heeft zich nog niet aangediend hier. Lief vlindertjes kwam bij jou voorbij. Mooie aplicaties op je quilt.

katrien zei

Wij hebben steeds 2 groene spechten in onze tuin.

Mooi je vlinder.

Vera zei

De gyönyörű madár...Imádom a madarakat... hisz ezt te tudod is...
Pillangó, madár, szőlő... szépséges és jó színekkel...
Szép hétvégét!

Lida zei

Puur genieten al die verschillende vogels, hier ook! Je quilt wordt beeldschoon, ben weg van de vlinder en wat zijn jouw druiven mooi rond! Groetjes
Lida

marga zei

Dat is echt genieten he al die vogels in de tuin. Maar van die mooie vlinders die je maakt geniet ik nog meer. Echte Chris kleurtjes heel erg mooi.
Groeten.
Marga

Floor zei

Mooi die bonte specht in je tuin, maar zelf hou ik meer van de kleintjes. Heerlijk al die vogelgeluiden, echt een voorjaarsgeluid.
Je vlinder is schitterend geworden, staat erg mooi zo bij die druiventros.

Willy zei

Een heerlijk voorjaarslogje en het is vandaag weer een prachtige dag.
Je vroeg nog of we vorige week gingen fietsen, maar het werd een wandeling.
Fijne week,

neeftje zei

Heerlijk he, voorjaar! O wat een mooie vlinder, schitterend! Tot gauw! Groetjes