Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

De Weddingring

Ik blijf nog even in de huwelijkssfeer, hoewel dat niet gepland was. Maar kijk eens wat er op mijn naaitafel lag:


De Weddingring! Eindelijk aan het dubbelen. De top lag al járenlang klaar en nu moest hij toch een keer afgemaakt. Quiltlijntjes er op getekend en dan onder de machine.


Oorspronkelijk was het de bedoeling om er een grote quilt voor ons bed van te maken, maar dat werd te veel. Daarom liet ik het bij 4 x 3 ringen. Ook wilde ik hem met de hand doorpitten, maar ik besloot om het met de machine te doen.


Begin 2007, ruim een jaar voordat ik met bloggen begon, waren de eerste boogjes al geknipt en genaaid. Toen bleek onverwacht dat er een operatie nodig was met daarna wekenlang elke dag een bezoek bij de radiotherapie. In de lichte, gezellige wachtruimte heb ik toen heel wat boogjes aan elkaar zitten naaien. Het was natuurlijk een werkje dat ik makkelijk kon meenemen. Ook daarna nog met veel controle bezoekjes en helemaal op verschillende vakanties. Nu móest hij af, natuurlijk omdat het een quilt is met speciale herinneringen.


Ik heb hem afgebiesd met gekocht biaisband, iets wat ik nog nooit gedaan heb. Daar heb ik wel mee zitten worstelen hoor!


Maar ik ben tevreden en blij dat er weer een Affo bij is!

En dan nog even dit: terwijl het buiten nog koud was, brandde in de Ydille het kacheltje en fladder de fladder, daar kwam ineens een vlinder tevoorschijn. Beetje lente in mijn huisje!



39 opmerkingen:

helen zei

Hi, Chris! It is always a good feeling to have finished a quilt - congratulations, it's beautiful! And it looks lovely on a table!
Best wishes!

Marga (MarPie) zei

Wat ontzettend leuk en mooi is deze quilt. Wat heb je haar mooi gequilt. Wat leuk een vlinder in je Ydille, tja beetje warmte doet wonderen.

Groetjes,
Marga♥

Rian, zei

Wat een blije uitstraling heeft de quilt, Chris, ik word er gewoon vrolijk van als ik hem zo zie liggen in het zonnetje.
"Hoopvol" is het woord wat in me opkomt, en het gevoel dat "alles reg sal kom".
Liefs van mij
(is het bij jullie ook zulk prachtig weer?)

Monica zei

Chapeau! een hele quilt weer af. Wat is hij ontzettend mooi! en die schulprand staat ook leuk, ik heb deze op mijn 'to do' lijstje, maar ik moet dan minstens 100 worden hi hi

quiltingmieke zei

piep erg knap, hij ziet er super uit, en zo vol herinneringen...nu kan je er van genieten heerlijk toch
knufje mieke

Cisca Heiden van der zei

Gefeliciteerd, wat fijn voor je dat er weer een affo is. Wat een leuke vrolijke quilt, gemaak5t in een, denk ik, "donkere" tijdEigenlijk dacht ik dat dit echt een quilt was om met de machine te naaien, mar jij heb t hem dus met de hand gemaakt. Idd echt een mooi blok om in wachtkamers te maken.
Mooi die vlinder, heerlijk, bijna lente!
Groetjes, Cisca

Floor zei

Wat een mooitje is dat! Die dacht natuurlijk dat het voorjaar was begonnen, maar helaas waren er geen bloemen in je huisje.
Leuke weddingring, echt voor een heel vrolijk huwelijk zo te zien.
Staat erg leuk zo op je tuintafel. Vind dat je hem heel mooi gequilt heb en het randje zit er zo te zien keurig omheen.
Dat het maar vaak ik het zonnetje mag liggen daar op je tafel.

Vera zei

Gyönyörű... Gratulálok! Pompás színek... szép..varrás

Chris zei

Wat is Hongaars toch een totaal onbekende taal! Vertaald met Google: Mooi ... Gefeliciteerd! Prachtige kleuren ... mooie naai(quilt)werk

Tineke Machiela zei

gefeliciteerd met je affie:-) hij is prachtig! !
Fijne dag.

idaviltcreatief zei

Prachtig Chris, wat weer een mooi (kunst)werk heb je daar met eigen hand gemaakt, in een bijzondere tijd, hoop dat je er veel plezier aan mag beleven, want ondanks de vele bezoeken en het wachten in de wachtruimte heb je wel voor mooie kleuren gekozen, wellicht was het in die tijd een oppepper en gaf het je afleiding om met dit quilt bezig te kunnen zijn. Hij is schitterend!

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat is hij mooi geworden. Met heerlijk zonnige kleuren. Staat mooi op de tafel!!

Yvonne zei

Wat een vrolijke quilt is het geworden waar toch ook moeilijke herinneringen aan zitten, het was nu vast de juiste tijd om de quilt af te maken! Mooi quiltwerk op de naaimachine en ook de bies zit er lekker strak omheen zo te zien.

Lida zei

Het is echt een schattige quilt geworden en wat mooi doorgequilt met de machine, is een aanmoediging voor mij om dat ook te doen met een oude top! Geniet van je Idylle en de leuke bezoeker, knuffel
Lida

Hennie zei

Wat een mooie vrolijke voorjaars quilt is dit.
Leuk vlinders het wordt echt voorjaar, heerlijk ! ! !

Groetjes Hennie.

katrien zei

Wat een mooie quilt.
Fijn dat je hem toch nog afwerkte.

marga zei

Een mooie en voor jou een hele speciale quilt die vast een heel dierbaar plekje in jou hart heeft.
Groeten
Marga

Ria van Kasteel zei

Wat een mooie fleurige quilt en hij ligt natuurlijk prachtig op de tafel in het zonnetje. Een mooie afsluiting van een vervelede periode.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

Tineke zei

Wat een fleurige quilt is dat geworden.

Quilt Quebbel zei

Hallo Chris,
Wat straalt die quilt een warmte uit. De kleuren zijn prachtig. Ik hoop dat de "donkere" herinneringen vanaf nu een plaats hebben gekregen.
Groet van Maria.

foekie's fashion zei

Prachtig geworden hoor! Leuk die vlinder, wordt het echt lente.
Groetjes van Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi Mooi zo keurig en kleurig
Een pracht om naar te kijken.
Heeft je geholpen, de moeilijke tijd door
Mag die nu voor altijd verleden tijd zijn.
Groetnis Annie

mieke zei

Erg kleurig / fleurig de wedding ring.
Hij ziet er mooi uit.
Leuk die vlinder.
Zo hebben wij ieder voorjaar lieveheersbeestjes bij het zolder raam.
grtjs Mieke

Ineke zei

Wat een prachtige wedding ring-quilt! En wat een mooie vlinder!!!

Liefs, Ineke

Ans zei

Wat is die quilt mooi geworden, en zo netjes op de naaimachine door gequild! Mijn complimenten hoor!

Guusje, zei

Wat een prachtige quilt en wat is hij bijzonder.

Christel Otten zei

Wat een mooie quilt met veel herinneringen.

marijna zei

Deze quilt heeft voor jou ook een bijzondere betekenis. Net als mijn klokhuizen quilt. Jou quilt heeft misschien el even moeten wachten voordat het afgemaakt werd, maar het is echt een plaatje geworden.

Rini zei

Wat leuk ,vooral voor jezelf dat - ie af is , maar ik vind hem prachtig.
Ik ben niet zo weddingring-achtig , maar deze vind ik wèl mooi !
Dat zit hem w.s. in de ondergrond . Het is doorgaans écru en jij hebt groen genomen ....het vormt nu meer één geheel denk ik .
Heel gaaf. R.

neeftje zei

Mooi geworden hoor!!!

Antje uit Urk zei

De lente zit in de lucht! En wat een mooie quilt in lekkere frisse kleuren! Prachtig Chris! En...wat een goeie pottebakker ben jij! Ook prachtig, helemaal met die bijzondere betekenis!

Elvira zei

Es preciosa, me encanta la terminacion ondulada
El patchwork es así en cada trabajo una gran historia
Enhorabuena y besos

Anoniem zei

Met jouw affo kun je in de donkerste dagen nog vreugde brengen ! Heerlijk die vrolijke kleuren! Buvie ik ben trots op je. Zoveel affo's in een korte tijd. Groetjes van de gestruikelde

Johanna Faber zei

O Chris wat is hij mooi geworden, zit met open mond te kijken , hier word je echt vrolijk van
Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

chevremont zei

een supermooie quilt!

yvon zei

Wat een mooie quilt is het geworden. En ook nog een waar heel veel herinneringen naar boven komen als je er naar kijkt.

jolie zei

Wat is deze mooi. En wat een herinneringen aan deze quilt.

jolie zei

Wat is deze mooi. En wat een herinneringen aan deze quilt.

jolie zei

Wat is deze mooi. En wat een herinneringen aan deze quilt.