Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Beetje dom

Ondanks de griep moest en zou ik toch ergens heen. Dat was een beetje dom, want het gevolg was: terug bij af en weer in bed ...... En toen werd het ook nog ineens koud in huis. Door die stroomstoring, dus geen verwarming. Maar geen paniek, binnen een kwartier brandde de open haard.


Hout ligt er altijd klaar. Met het weer buiten leek het wel op herfst. Best gezellig eigenlijk en helemaal met het geluid van de 'oldtimer' fluitketel die voor zulke calamiteiten in een hoekje bewaard wordt.


Ik ben nóg niet van die griep af, dus heb ik voorlopig maar alles even afgezegd. Loop natuurlijk gigantisch achter met het volgen van jullie blogs. Is geen must gelukkig, maar wel jammer.

Een lieve pittige kennis van 89 die ik regelmatig bezoek, zegt heel vaak: "óh wat vind ik dat ouder worden toch fijn! Ik móet niks meer!" Ze is wèl gezegend met een goede gezondheid en een opgewekt karakter. En dat laatste houd ik maar vast. Dus opgewekt ga ik de rest van deze week in en wacht af wat de dagen brengen.

Wens jullie ook een opgewekte week en straks een heerlijk Paasweekend.
Tot later.


27 opmerkingen:

mieke zei

Beterschap en ja, fijn dat je die open haard hebt.
Daar moest ik wel aan denken, aan al die mensen die een aantal uren zonder stroom zaten. bbbbrrrrr.
Gelukkig is dat weer opgelost.
grtjs Mieke

FLR zei

Herkenbaar! Nu maar even lekker uitzieken, dit herfstweer nodigt ook niet uit tot buiten zijn....
Heerlijk hè zo´n houtkachel en wij kunnen nog koffie zetten zónder electriciteit ;-)
Beterschap!
Francisca

Monica zei

Wat een bof dat jullie nog alternatief warmte konden hebben. Van harte beterschap en lekker uitzieken hoor!

Mieke van Minnen-Kanis zei

Beterschap gewenst!!

sylvia zei

ah bah, toch weer meer ziek! ik kreeg al geen antwoord op mijn mailtje, weet nu waarom!!
heel veel beterschap, lieverd!!!

katrien zei

Veel beterschap hoor.En je hoort het wel overal dat die griep blijft aanslepen.

Rian, zei

Ach toch.... Neem nu eens lekker de tijd om helemaal beter te worden, lief mens. Het meeste wat we moeten, 'moeten' we van onszelf... Ik heb ook heel erg aan jullie gedacht toen Noord Holland zonder stroom zat, maar ja... van warme gedachten brandt de kachel niet he....Fijn dat jullie nog een kachel hadden. Hout-warmte is zo heerlijk. En een fluitketel... Ik heb ook zulke dingen "ergens in een doos voor je weet maar nooit"
Zo zie je maar dat het van pas kan komen.
Ik hoop dat je snel weer opgeknapt bent hoor, en een opgewekte geest draagt daar aan bij :) :)
Beterschap!

Floor zei

Wat is dat toch een hardnekkige griep, je hoort er zoveel mensen over!
Ik kan me voorstellen dat je zo graag weer iets wil als je je iets beter voelt.
Dus nu dan toch maar verplicht rustig aan doen. Morgen weer storm, dus doe die gezellige houtkachel maar weer aan.
Ik wens je veel beterschap.

Annie Kingma.Bonnema zei

Veel beterschap, nu goed uitzieken hé.
Weer lokt toch niet om er op uit te gaan
Laat je maar lekker verwennen
Groetnis Annie

BezigeBijMirjam zei

Vooral beterschap toegewenst Chris. En neem die wijsheid van jouw 89-jarige vriendin maar ter harte!
Ik heb maar weinig last gehad van de stroomstoring. 20 min. vertraging met de trein naar Maarssen op weg naar de tentoonstelling(erg leuk) van de Scrappy Beppies.

marga zei

Het lijkt mij beter dat je nu echt uitziekt en wens je beterschap.
Die stroomuitval is heel vervelend geweest maar zo te zien zitten jullie er warmpjes bij en ben je niet voor een gat te vangen.
Groeten
Marga

Sis Voorn zei

Van harte beterschap !

Ineke zei

Het kacheltje brand heerlijk, beterschap lieve Chris!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Doe maar net als de oude dame en verwen jezelf maar een beetje. Nog beter is natuurlijk je te laten verwennen. Wat heerlijk dat jullie op de kachel konden terugvallen.
Groeten, Joke

idaviltcreatief zei

O, en het is zo'n pittige griep die er heerst met een lange nasleep, blijf maar lekker bij de warme kachel. Morgen voorspellen ze weer storm en regen, heel veel beterschap!!!

Antje uit Urk zei

wat een verrukkelijk kacheltje!! Lekker met je dekentje er voor gaan zitten! En beterschap Chris! Enne..ik doe niet anders dan achterlopen..haha!

Ans zei

Beterschap Chris, ik hoop dat het snel beter met je gaat!

Cisca Heiden van der zei

Wat fijn, dat je je lekker kon warmen, wat een heerlijke open haard!
Een waar gezegde van die vrouw, ik moet ook zoveel van mezelf.
Ik krijg de griep nu ook te pakken, brr, gelukkig is manlief net aan het beter worden.
Ziek maar lekker uit, groetjes, Cisca

baukje zei

Nu goed uitzieken hoor! Onze enige verwarming is een grote houtkachel, heerlijk...

Elvira zei

Deseo que te recuperes totalmente, poco a poco vendrá el buen tiempo para todos ,en Alicante estamos ya en verano a ! 28 grados !
Un beso y mucho cuidado con la salud

Yvonne zei

Rustig aan Christine, goed voor jezelf zorgen en inderdaad met een positieve inslag is er beter doorheen te komen! Beterschap!

Conny's-blog zei

Ik loop ook al zo achter met blogjes lezen. Dus bij jou weer ff bijgelezen en al het moois bekeken. Sterkte en beterschap met de griep zeg..............liefs. conny

chevremont zei

veel beterschap!!!

Judith zei

Ik hoop dat je inmiddels weer een beetje bent opgeknapt. Beterschap!

Willy zei

Blijf maar lekker bij de warme kachel tot na de Pasen, want er is buiten weinig aan. Goed uitzieken maar. Beterschapsgroetjes en fijne Pasen.

Ria van Kasteel zei

Chris wat naar die griep, het is erg hardnekkig. Maar goed dat je een fijne kachel hebt wat het gemeen koud de laatste dagen
. Beterschap en fijne Pasen.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

Ans zei

Chris, ik wilde op het lied van Goede Vrijdag reageren, maar daar lukt het niet, dan maar hier. Heel mooi!