Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Over Driehoeken en Zeshoeken

Deze week heb ik eindelijk een paar mini-tipi's gemaakt, uitgerekte driehoeken. Ze zijn bedoeld voor de hele grote Tipi die gebouwd wordt voor het Textiel Festival in mei in Leiden. Een leuk project van het Quiltersgilde.


Waarschijnlijk zijn jullie wel op de hoogte, maar HIER kan je er alles over lezen.


Ik gebruikte er Zuid Afrikaanse stofjes voor die ik eens kreeg van Greetje, die lieve vriendin. Ze woonde 45 jaar met haar gezin in Zuid Afrika en bracht na een vakantie daar bij familie deze stofjes voor mij mee. Ze zijn nogal stug en synthetisch, niet echt geschikt voor een quilt, maar nu hebben ze tóch hun bestemming bereikt.

Maar ook de zeshoekjes, de hexjes kwamen aan bod.


Ik heb er weer bijna 2 sterren bij. Heb erg lopen dubben en denken over de kleur voor de achtergrond-hexjes. In Schagen zei Jacqueline: "Gooi maar stoffen op de tafel en dan gooi je er je sterren op, kan je goed het effect zien". Dus ik aan het 'gooien', en kwam tóch uit op een donkerblauwe batik.


De kleuren spatten er zo wel van af, vind je niet?



En terwijl ik lekker met die hexjes bezig ben, is Chago héél erg lekker bezig in de keuken: hij maakt een recept dat hij op zijn Indiaas-koken-cursus leerde! Chana Chaat en Butter Chicken, met kikkererwten en een chutney met allerlei kruiden. En jongens, het wàs toch lekker!!


Zo, en nu ga ik deze tas inpakken. Morgen ga ik weer een paar dagen naar mijn zus en zwager. In de trein, mèt een doosje hexjes!
Ik wens iedereen alvast een goed weekend en tot volgende week.



15 opmerkingen:

NADINE zei

Hmmmmm.....dit recept lijkt ZOOOO lekker !
Jouw hexie sterren zijn wonderbaar en de achtergrond blauw Batik is perfekt ! Goed gedaan :))

XOXOXO
NADINE

Floor zei

Ik zie het al helemaal voor me, jij lekker aan het gooien met rollen stof :-) Maar je zal het waarschijnlijk allemaal wel weer netjes hebben opgeruimd.
Heel mooi dat donkerblauw, zo komen de sterren mooi uit.
Die Afrikaanse stofjes zijn beeldig, eigenlijk schilderijtjes op zich.
Fijn is dat hè, als er voor je gekookt wordt!
Veel plezier bij je zus dit weekend!

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi zo de donkere stof, worden prachtige sterren
Maak je van de donkere stof ook hexjes, of applique je de sterren er op? Fijn weekeinde, fleurige tas
Groetnis Annie

BezigeBijMirjam zei

Ik vind dat donkerblauw ook mooi als achtergrond.
Leuk dat Chago van koken houdt. En Indiaas, heeeerlijk!
Fijne dagen bij zus en zwager.

Yvonne zei

Goede keuze die donkerblauwe batik en mooie bijdrage aan de tipi! Het gerecht van je man ziet er heerlijk uit!

quiltlodge gerda zei

Oh Chris, het water loopt me in de mond!
En die driehoeken voor de tipi? Ik wist er niets van af maar ga gauw even op de site kijken. Niet dat ik er tijd voor heb hoor maar ik ben jou eenmaal een nieuwsgierig typetje ;)
Je hexagonnetjes zijn super vrolijk, heerlijk daar hou ik van

feltfree på Åsly zei

Die achtergrond is prachtig bij de sterren. Eet smakelijk zou ik zo zeggen. Het ziet er goed uit

Miny zei

Die tipi's zijn echt in stijl, waar sommige rare stofjes niet goed voor zijn. Wat kan jij goed gooien, ze liggen gelijk op de goede plek 😜.
Eet smakelijk ziet er heerlijk uit, en als je deze kant op komt neem een lekker vest mee het is kil koud, goeie reis!!

Groet Miny

Johanna Faber zei

veel plezier Chris en wat een leuk project
Groetjes uit Zweden

Lida zei

Wat leuk die tipi's, heb dat blijkbaar gemist, zal eens gaan neuzen! Je hexen worden echt gaaf en wat mooi die blauwe ondergrond! Gaaf! Fijn weekend bij je zus, groetjes
Lida

Saskia Smit zei

Lekkere felle hexen. En dat eten, mmmmmmm

Cisca Heiden van der zei

Die stoffen lijken wel gemaakt voor die tipi's! En je achtergrondstof is zo mooi gekozen bij je sterren! Dat gerecht van Chago ziet er heerlijk uit, dat was vast genieten.
Ik ben even teruggegaan naar het verhaal van Greetje, dat blogje had ik blijkbaar gemist. Hoe herkenbaar (mijn moeder zat kort voor haar dood ook op zo'n afdeling). Dat gedicht heb ik even opgeslagen, zo mooi, om tranen van in je ogen te krijgen!
Ik hoop, dat het weekend bij je zus en zwager leuk en gezellig is, maar dat zal vast wel!
Groetjes, Cisca

Kathinca zei

Indaas eten .... het ziet er niet uit maar is zoooooo lekker ! Je afrikaanse stofjes zien er prachtig uit. Ik heb hier nog een hele stapel van die omslagdoeken liggen dit brengt me op ideetjes dank je wel hier voor!

neeftje zei

Dat was toch leuk gooien, en wat een resultaat! Wat een leuke tipi's!
Yummie dat is heerlijk eten!

Trui zei

Wat een énige tipi-driehoekjes heb je gemaakt! Bij mij hangt de mal ook al lang op mijn prikbord, maar het komt er maar niet van. Terwijl het zó gebeurd is als je er even voor gaat zitten!
EN wat een heeeeeerlijke tas neem je mee uit logeren! Veel plezier!
groetjes!