Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Niet lachen hoor .......

..... maar ik wilde ook wel eens proberen een overhemd te redden door het keren van de kraag! Dus, hup, tornmesje gepakt. Was even prutsen, maar dat ging prima. Nu de valse plooien aan de binnenkant er eerst uitstrijken. De bout lekker heet, zoals ik hem altijd heb bij dit overhemd. Bout op de punt van de kraag terwijl ik hem strak trek. Wordt mooi ..... dacht ik. Maar nee hoor, de rand werd helemaal bruin alsof hij aange-brand was! En toen zag ik pas dat er in de punt aan de binnen-kant een plastic plaatje zat om de boel stijf te houden. Dom!!! Aan de buitenkant niet te zien en ook geen probleem bij het strijken.

Dus ...... schaar er in en van de nood een deugd maken.


Manchetten, sluiting, dubbele naden, alles er afgeknipt en toen hield ik een mooi stapeltje lapjes over.


 Dat kan bij mijn speciale voorraadje. Want kijk eens wat er nu op tafel ligt:


Een van mijn Ufo's. Logcabin blokken van repen stof uit overhemden, bloeses, pyama's, een zwembroek van Chago. Jaren geleden aan begonnen toen hij weken lang op Aruba bij familie was. Toch wel eens goed om dat weer tevoorschijn te halen. 
Dank zij die kraag!


23 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

haha ..zoonlief heeft een heel leuk overhemd....zal eens vragen of ik mag strijken !!..;0)))
Wat zijn die blokjes mooi..gezellige vrolijke kleurtjes!!
Fijne dag..

Miny zei

Ha ja, gelukje bij een ongelukje, 😜😜

Groet Miny

baukje zei

Oh chris wat een pech. Tot voor kort deed ik het ook nog hoor, kragen omdraaien. Maar hier op het platteland draagt thom zijn overhemden zo op dat ze bijna helemaal uit elkaar vallen, er zit geen kleur meer aan. Dus ik begin er niet meer aan. En je logcabin blokken zijn zooooooooomooi. Maar ja het is ook mijn favoriete blok dat begrijp je misschien wel.
Lieve groet, Baukje

Tineke Wesselink zei

Elk nadeel heeft zijn voordeel. Of was het andersom? Hahahaha.
Lekker al die oude kleren. Ik bewaar ze ook. Wie weet wat er nog van te maken is.

Anoniem zei

Buvie wat leuk die logcabin blokken ! Zodra ik werkstukjes zie van voormalige overhemden gaat mijn hart open. Snap ook niet hoe dit komt. Nu ik jouw blokken zie gaat het weer kriebelen!
Groetjes en tot snel !

Yvonne zei

Tineke schrijft het hier boven al en ik dacht ook gelijk aan de woorden van Cruijff, 'ieder nadeel heb zijn voordeel'. En zo is het maar net natuurlijk. Mooie blokken, wat een leuke herinneringen zitten daar in!

BezigeBijMirjam zei

Dat wordt een hele gezellige log cabin quilt Chris. En dan ook nog één met veel herinneringen door de gebruikte overhemden, blouses etc.

Floor zei

Dat is de beste bestemming voor een oud overhemd Chris. Zonde om weg te gooien, want kijk eens wat een prachtige blokken je er al van hebt gemaakt!
Hopelijk heeft Chago nog meer kleuren om het leuk af te wisselen. Een beetje versleten is ook al goed toch? Of misschien wel helemaal niet versleten, maar te klein of te oud?
Helemaal vergeten Chris, maar bedankt voor jullie kaart voor mijn verjaardag, hij hangt gezellig aan de koelkast.

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie logcabin blokken, ja zo vind je nog eens wat hé.
Hier zijn de overhemden verwassen en versleten, en dienen dan nog voor poetsdoek of zo.
Weer een project wat zeker zal slagen
Groetnis Annie

Truus zei

Lachen is gezond Chris!
En nu heb je nog geen kraag omgekeerd--wie volgt??? Heb je weer een stapel lapjes voor je quilt!
fijne dag
groetjes,Truus uit Drenthe

sylvia zei

haha, geweldig!! Mijn moeder deed dat altijd, kragen en manchetten keren........wat een piep klus lijkt me dat!!
liefs, Syl

Jane in Wales zei

Enig verhaal! Heb je er zomaar weer leuke lapjes bij!

feltfree på Åsly zei

Dat zijn mooie log cabins die je had liggen. Gelukkig dat je overhemd dan weer van pas komt

Saskia Smit zei

Een zwembroekquilt haha. Ik loop hier ook te asen op de boxershorts van de mannen, maar krijg alleen maar gromblikken als ik erover begin!

Conny's-blog zei

leuk toch om al die dingen te hergebruiken, worden mooie blokken zeg. En zo komt er weer een oudere quilts af. Ook wel lekker toch..................liefs.Conny

Elvira zei

Siempre antes de tirar hay que ver si funciona para alguna labor
Eres de las mias
Besos

Cisca Heiden van der zei

Kijk eens aan, heb je het toch nog ten goede gekeerd!
Leuk, zulke blokken, dat blijft altijd iets van "o, ja, dat was van dat overhemd en dat lapje..." Maak er maar een mooie quitl van!
Groetjes, Cisca

Shirley zei

LOL van de nood een deugd gemaakt, slim! Heb toch fijn gelachen, te grappig! Mooie log cabins

Ria van Kasteel zei

Waar een kraag toe leiden, de gedacht was gewoon voorbestemd om jouw weer aan het werk te zetten aan de log cabin, anders komt hij nooit af hahaha... Heb ook nog sukken van mijn vaders overhemden en bloesjes van mijn moeder, maar nog geen goed idee.
Het is gelukt met vertalen hoor en ik ga ook nog een siggy met haar ruilen, bedankt.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

petronella zei

Haha, geweldig! En dat is nou zo mooi dan maak je van de nood een deugd, toch!? En zo gaat er bij ons nooit wat verloren! Gezellig je mini-beetje bij buuv, ik zit ook lekker binnen en probeer DJ af te maken! Groet

Marga (MarPie) zei

Gelukkig ging het mis want daardoor ben je weer bij deze mooie blokken beland.
Sorry, heb wel even zachtjes gelachen hoor.

Groetjes,
Marga♥

mieke zei

Haha, lekker zuinig !
Wel een leuk idee, die log-cabin blokken.
20-25 jaar geleden, heb ik ook regelmatig kragen andersom gezet. Ppppfff klus.
grtjs Mieke

Dineke zei

Ha, ha, handige manier om quiltlapjes te verzamelen