Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Storm voor Leiden!


Mijn 'Blauwe Storm' mag naar Leiden! Hij is geselecteerd voor het Textiel Festival in mei. Ik vind het zó leuk! Eigenlijk had ik het niet verwacht, want hij vol-doet niet helemaal aan de maten. En het is een heel traditioneel patroon.

Toen ik met deze quilt begon, noemde ik hem de 'blauwe storm', omdat hij gemaakt is van de blauw/witte stofjes die ik tijdens een vakantie in juni 2013 in Husum (Schleeswijk-Holstein) kocht. Ik vertelde al eens in een logje over Simonsberg, vlak bij Husum, hoe mijn stamvader, daar geboren, door een waters-nood als arbeider in de Lakenindustrie in Leiden terecht kwam. Na die vakantie las ik in Quilt Nieuws nr. 117 al een kleine aankondiging over het Textielfestival  in 2015. Nou ja, dat klikte natuurlijk helemáál! Vanwege:

  • het thema: water en land
  • de plaats:  Leiden
  • de geschiedenis van mijn voorvader en de afkomst van mijn meisjesnaam


Ik schreef een mooi verhaal over het ontstaan van de quilt en stuurde dat met de foto's voor de jury mee. Ik heb dat op een apart Tabblad gepubliceerd met de Duitse vertaling er bij. Die maakte vriendin Ruth voor mij. Die vertaling heb ik natuurlijk ook naar de quiltwinkel in Husum gestuurd.

Het Festival is van 13 t/m 16 mei in de Pieterskerk in Leiden. De genomineerden voor de wedstrijd zijn al bekend. Je kunt ze zien op de site van het Textielfestival.


Leiden had alles met Wol te maken, vandaar als slot dit plaatje, gemaakt op de dijk in Simonsberg.
Heel fijn weekend en
liefs van mij.


32 opmerkingen:

Cisca Heiden van der zei

Wat leuk, gefeliciteerd! Je verhaal gelezen hebbend kan ik me voorstellen dat jouw quilt uitgekozen is! Die past zo helemaal in het verhaal van Leiden! En daarbij is het ook nog eens een heel mooie quilt! Wat leuk, dat je teruggegaan bent naar je roots, en dan ook nog de stofjes ervoor daar gekocht. Helemaal te gek!
Ruth heeft dat trouwens goed vertaald, zeg, mijn complimenten!
Geniet maar van de voorpret, liefs, Cisca

Quilting Moesje zei

Wat Cisca hierboven schrijft !
En ook bijzonder ik ben geboren in Leiden dus ook mij spreekt t helemaal aan :0))
Leuk en mooi !

Groetjes,
Simone

Annelies zei

Gefeliciteerd ! Wat bijzonder dat hij daar gaat hangen !

katrien zei

Wat leuk voor je.

Martine zei

Gefeliciteerd Chris en zo leuk met het verhaal erbij. Ga zeker kijken.

Sis Voorn zei

Gefeliciteerd ! Leuk ....

feltfree på Åsly zei

Oh wat leuk, gefeliciteerd

Miny zei

Met dit mooie verhaal erbij, is het een aanwinst voor de tentoonstelling, gefeliciteerd!

Groet Miny

foekie's fashion zei

Wat leuk dat je genomineerd bent. Het is ook een mooie quilt met een mooi verhaal. Ik hoop er ook heen te kunnen, we zien wel. Groetjes van Joke

Aat zei

Dag Chris, Wat leuk dat je daar mag hangen met je prachtige quilt !
Ik hoop zeker te gaan kijken. Is voor ons niet ze ver als Groningen ;-)).
Reageren doe ik te weinig maar ik geniet zeker wel van je blog !
Groetjes en een goed weekend,Aat

Janny de Roo zei

Erg leuk voor je Chris ! Gefeliciteerd !

sylvia zei

wat top voor je, van harte!!! Ik weet niet of ik er heen ga, maar de quilt kan ik ook bij je thuis zien, toch??!!
liefs, Syl

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat leuk dat je quilt daar komt te hangen!!! Maar niet zo vreemd, want hij is errug mooi.

baukje zei

Hij is echt fantastisch, ik heb hem nog eens vergroot bekeken, prachtig.

Monica zei

Wow, wat super goed dat jouw quilt in Leiden mag schitteren, en niet onterecht hoor!

Yvonne zei

Wat leuk, de stad waar ik geboren ben, gewoond heb en nu nog steeds werk. Ik ga er zeker een kijkje nemen in Mei!

Willy zei

Dat is leuk Chris. Vanaf het eerste begin ben ik er al weg van. Het patroon, de blauwe stoffen en het tikkeltje oranje zijn een prachtige match. Fijn weekend,

Floor zei

Wat een eer is dat Chris!!!!
Dat mooie verhaal er bij heeft ook vast indruk gemaakt, dat geeft deze mooie quilt toch iets extra's mee.
Je wordt nog eens een bekende Nederlander met al je exposities.
Geniet er maar van, kan ik lekker zeggen dat ik je ken en de volgende keer dat ik je zie vraag ik natuurlijk om je handtekening :-)

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat een goed nieuws dat je quilt in Leiden mag hangen. Ik kom zeker kijken want ons uitje is al gepland.
Groeten, Joke

Ria van Kasteel zei

Gefeliciteerd, wat leuk dat er weer een quilt van jou op de tentoonstelling mag hangen. Hij is ook heel bijzonder.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

Ineke zei

Wat 'n fantastisch nieuws, gefeliciteerd!!!

Liefs, Ineke

neeftje zei

Wat super! Geweldig! Ik ga het opschrijven en proberen te kijken!

mieke zei

Een mooi verhaal. Gefeliciteerd dat de mooie quilt op de tentoonstelling mag hangen. grtjs Mieke
P.s. Ik heb de quilts van de genomineerden bekeken, naar mijn smaak had daar jouw quilt gerust bij mogen staan.
Maar ja, smaken verschillen.

marijna zei

Gefeliciteerd, dat je quilt in Leiden mag hangen! Ik blijf het een bijzonder verhaal vinden.

Anoniem zei

Wat mooi, Gefeliciteerd, deze quilt is ook heel erg mooi.
....enne,,, mijn sterke mier komt er ook ergens te hangen... tussen al die anderen...

Veel groetjes van Jantje.

Annie Kingma.Bonnema zei

Gefeliciteerd, heel fijn voor je.
Het quilt is mooi, en het verhaal goed en passend.Heb het maken van de storm gevolgd op het blog.Groetnis Annie

Quiltblog Janine zei

Ik zie al heel veel felicitaties voorbij komen maar wil toch ook zelf je van harte feliciteren. Het is een erg mooie quilt.

Lida zei

Gefeliciteerd, hij verdient een heel speciaal plekje! Knuffel
Lida

Margriet Hof zei

Wat leuk voor jou! Maar ook leuk voor de vele mensen die naar Leiden gaan en jouw quilt dan herkennen en de vele foto's herinneren van toen deze nog in-wording was.

marga zei

Och wat leuk om dat te lezen. Vind het heel fijn voor jou. Een verhaal schrijven met alle info erin verwerkt is aan jou wel toevertrouwd. Het is zo wie zo een mooie quilt geworden met voor jou heel speciale herinneringen.
Lieve groeten
Marga

Conny's-blog zei

Gefeliciteerd dat je mooie quilt in Leiden mag hangen...............liefs.Conny

Johanna Faber zei

O wat super Chris gefeliciteerd ,
Fijne dag groetjes uit Zweden