Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Wéér quiltweer!

Het is natuurlijk fijn als het weer een excuus is om lekker binnen te zitten quilten, maar niet als je er door moet naar de Bee. Maar ik had geluk: ons Bee-tje was bij mijn buuv, dus even rennen. Ruth had minder geluk en kwam met al haar hebben en houden (d.w.z. grote snijmat etc.) op de fiets aangewaaid. Maar we konden beginnen. Met koffie en appelgebak uiteraard! Maar dan is het tijd voor het echte werk.


Ruth had eindelijk haar jelly-roll and layer-cake en die wilde Joke natuurlijk even goed zien. Mooie kleuren en combinatie weer:


Deze keer maakt ze een sprei voor zichzelf. Ik vind die stippeltjes-stofjes er ontzettend leuk bij!

En kijk eens naar de Vlinderquilt van Joke. Die is helemaal AF!!


Kleur van de 2e foto is beter. Hij is zó leuk!! Op de achterkant kom natuurlijk een etiket, maar ook nog een speciaal etiketje.


Eerst dacht ze om op een of andere manier de tekst op de voorkant aan te brengen, maar nu doet ze het zó. Die tekst heeft een speciale betekenis voor haar. Kleindochter krijgt hem over een poos op haar 7e verjaardag.

Ik heb me bezig gehouden met de PTL. Het middenstuk schiet al lekker op.


Ik vind het fijn om weer eens met de quiltring bezig te zijn. Dat vind ik zo heerlijk van onze hobby: die afwisseling. Zo ga ik vanavond weer met de hexagonnetjes aan de gang, ook leuk.

 Ik ben blij dat ik binnen zit, het is vreselijk buiten op dit moment.
Hagel, regen, onweer, bijna overlopende vijver.
Binnen warm en gezellig.


15 opmerkingen:

Yvonne zei

Zeker gezellig, zeker met een Bee, ideaal quiltweertje! Mooie stofjes en enige quilt voor kleindochter! Jouw quiltwerk wordt ook prachtig!

Ineke zei

Het is echt handwerk-weer!

Liefs, Ineke

Truus zei

Nog geen hagel/onweer gehad maar wel plensregens.Zo worden de ramen buiten schoon zonder er een vinger naar uit te steken! (lol)
Mooie werkstukken en de Vlinderquilt is schitterend geworden.
groetjes.Truus uit Drenthe

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi het vlinder quilt, en de stoffen voor het te maken quilt, prachtige kleuren.
Jou pit werk ziet er ook zo mooi uit.
Ja hier ook heel de dag regen, dus quilten aan de Pandora.
Groetnis Annie

feltfree på Åsly zei

Heerlijk genieten van je hobby. Wie doet me wat, ook als het regent.

Floor zei

Je middenstuk ziet er prachtig uit Chris. Best leuk om lekker af te wisselen en bezig te zijn met quilten met dit weer.
Het blijft de hele week zo.... dus... ?????
Weer een kleindochter blij gemaakt zo te zien, heerlijk toch?

marga zei

En morgen ook hoor. Hoera ik ga er een quiltfeestje van maken.
Gezellig hoor met de buuf en een vriendin een kopje koffie en een handwerk wat kan leuk toch eenvoudig zijn.
De vlinderquilt is echt heel schattig.
Groeten
Marga

mieke zei

Je laat weer mooie dingen zien.
Helaas het slechte weer , dan kan ik niet met mijn oppas baby gaan wandelen !! Haha, quilten / hobbien komt er niet zo van met 1 of 2 baby's in huis.
grtjs Mieke

Ans zei

Je moet inderdaad nu niet buiten zijn, wat is het toch heerlijk dat wij zo'n leuke hobby hebben. Wij hoeven er niet uit om het naar ons zin te hebben.

Annelies zei

Zo zit ik heerlijk te borduren. Heerlijk als je kunt genieten van een hobby.
Mooi etiket !

Rya, Rotterdam zei

Chris, over "afwisseling" gesproken...... ik ben erg benieuwd hoe het met je applicatiewerk met die prachtige elegante vogel van je prachtige elegante vaas is; ben je al verder gegaan? Is-tie al af??
Laat eens iets weten/zien??
Groet, Rya

Tineke zei

Ja, dit weer is zeker heerlijk om te hobbyen, en natuurlijk is het dan altijd gezellig om het gezellig met elkaar te doen.

Rini zei

Wat enig-leuk die vlinders zo samengesteld ! Dat is ook iets om het met een half oog te zien en op het juiste moment te voorschijn laten komen !
Wat voor moois ben jij aan het maken !? Wat is PTL? Ik kom altijd te laat aanzakken als zoiets wordt aangekondigd.........
Met de hand quilten is heel rustgevend vind ik , het ligt altijd naast je stoel , je mag zelf kiezen : er aan werken of laten liggen !
Maar ik grijp tegenwoordig toch vaak mijn machine met zelf geprogrammeerde quiltsteek .Mits het te doen is , dus niet te groot is ! groetjes , Rini.

Conny's-blog zei

Wat een leuke kinderquilt met die vlinders, daar zal ze blij mee zijn. Die laatste quilt is echt zo mooi zeg. Heerlijk he even door quilten, zo lekker steekjes prikken..............liefs.Conny

marijna zei

Wat een mooie quilts weer. De. kinder quilt is heel erg leuk. Ziet er gezellig uit zo met jullie in actie. Veel quilt plezier. Is er echt weer voor.