Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Opgerold


Weer een week voorbij gevlogen, maar wel eentje met heerlijke herinneringen. Het quiltje voor Dochter maakte iedereen aan het lachen en mag daar voorlopig mee doorgaan. Het hangt inmiddels bij haar op kantoor.




Maar ik heb nóg iets afgemaakt: de Siggy-Rol! Dat is sneller gegaan dan ik dacht. 


Als laatste naaide ik mijn eigen siggy er aan en maakte er een soort afsluitende klep van.


Maar ik had hem eerst natuurlijk even helemaal uitgerold. Dat kon dit keer moeilijk buiten, dus dan maar via stoelen en tafel.


Hij is 10,65 meter lang geworden en er zitten 270 siggy's in.

Ik stop niet met het verzamelen, maar voorlopig ga ik niet zelf dames van de siggy-lijst benaderen. Als iemand mij uitnodigt om te ruilen, dan zal ik dat met plezier doen.
Ik vind het nog steeds ontzettend leuk en heb er ook heel wat leuke en waardevolle contacten aan overgehouden. 
Nu eerst maar eens aan het stapeltje UFO's dat er ligt! Dat klinkt, denk ik, voor iedereen wel bekend.

Hele fijne dag en week.


29 opmerkingen:

feltfree på Åsly zei

Leuk hoe het quilt bewonderd wordt. Je siggy rol is prachtig. Mooi om ze zo te verzamelen. Fijne week Frederika

BezigeBijMirjam zei

Oh Chris, wat is jouw Siggyrol prachtig geworden! En zo keurig netjes afgewerkt met die bies. Ik vind het geweldig! Groetjes en een fijne dag!

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi de siggy rol.
Als ik zo veel gespaard heb word het ook een rol
Fijne dag
Groenis Annie

katrien zei

Prachtig je siggierol.

Annelies zei

Prachtige rol !!

Johanna Faber zei

Wat leuk voor je Chris dat zoveel mensen jou schitterende werk mogen bewonderen
je rol is prachtig ,
Groetjes uit een koud en wit Zweden en een fijne dag

Tineke zei

Je siggy rol is prachtig en wat een eind. Zo mooi om te zien.
Groetjes Tineke

Monica zei

Leuk jouw Siggy-rol, maar nog veel leuker het cadeautje voor je dochter, SUPER!

Yvonne zei

Leuk die collega's die je quilt bewonderen! Je siggy rol is indrukwekkend zeg, wat een joekel!

Hennie zei

Wat een geweldig idee om een syggy-rol te maken, hij is hartstikke mooi geworden Chris.

Groetjes Hennie.

Lida zei

Hij is gaaf jouw rol! Nu weet ik zeker dat ik van mijn siggies ook een rol ga maken, want wat is dat een leuke oplossing en ze allemaal in mappen laten zitten is ook niet leuk! Dus nu heb je zowel een schitterende quilt als een rol, echt ongelooflijk mooi allemaal!
Knuffel
Lida

Ria van Kasteel zei

Wat mooi geworden. De siggyrol. Geweldig en een leuke sluiting.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

Quilts and Newf's zei

wouw, wat een leuk idee zo'n siggy rol
gr Erika

Chris zei

Dank je wel Erika, ook voor je reactie op het vorige logje! Ik kan je niet persoonlijk terugschrijven omdat ik je mailadres niet heb, dus maar even op deze manier. Hoop dat je het leest.

Rya, Rotterdam zei

En daar staat dochterlief dan, handen in de zakken, een beetje achteraf en iedereen roept "Aaaahhh!" en "Ooooohhhh"!!!
Enig voor dochterlief en hartstikke leuk voor jou, Chris!!!
Hartverwarmend!!
En dan je Siggy-rol!!!! Chris, wat een schitterend resultaat van al die losse lapjes die je aan en bij elkaar heb genaaid!!! Ik heb hier de grootste bewondering voor!! Subliem!
Groet, Rya

Floor zei

Leuk dat je quilt zo goed is ontvangen door je dochter.
En dan die superlange siggirol!!! Jeetje wat is dat toch leuk en apart, zou eigenlijk op een tentoonstelling moeten hangen, krijgt vast veel aandacht.
Zie ik daar nou een kerstmannetje op ski's staan? :-)

conny's quilts zei

Wat leuk die enorme siggy rol!

marga zei

Het was toch ook een geweldig mooi quiltje. En de siggy rol nou ja je weet het dat is gewoon een super mooi en leuk idee.
Groeten
Marga

Ineke zei

Het is een supermooie rol geworden! En wat leuk, dat je dochter het quiltje heeft opgehangen op haar kantoor!

Liefs, Ineke

Cisca Heiden van der zei

O, wat leuk, al die kijkers, dat maakt iedereen vrolijk op kantoor, zeker op maandagmorgen!
Wat een meters sigies, en wat heb je hem mooi afgemaakt met je eigen siggy. Het mooie rolletje er binnenin is ook een vondst!
Groetjes, Cisca

Dineke zei

Wat een leuke foto van de quilt voor je dochter. En je siggyrol ook heel erg mooi.Ik twijfel nog steeds over hoe en wat bij de verwerking van de siggies en spaar ondertussen rustig door.

Marga (MarPie) zei

Schitterend je siggy-rol.
Het is met recht een heel end.
Ooit eens van een flat af fotograferen dan kan je meteen zien hoog hoog het toch wel is.

Groetjes,
Marga♥

Lilian Pilar zei

Que bonito y largo te ha quedado.
Feliz cumpleaós a tu hija!!!! el tapiz precioso
besitos Chris!!!!

inekeo zei

Wat is het mooi geworden en de rol ook zo goed
groetjes Ineke

mieke zei

Leuk de siggy rol.
Ik was ook gestopt met het vragen om te ruilen.
Dan komen er nog wel siggies binnen, maar niet zo veel.
Vorig jaar ben ik er mee gestopt.
grtjs Mieke

wilma oud zei

Meid, wat leuk die siggy rol en ook een mooi aandenken en het quiltje voor dochter is wel zo leuk, mooi en grappig in een. Groetjes Wilma

Eulalia Isabel zei

Que lindo lo del siggy, tantos....y comieron torta de manzana,ummmmm....rico.
gracias por visitarme.
saludos

Eulalia Isabel zei

Que lindo lo del siggy, tantos....y comieron torta de manzana,ummmmm....rico.
gracias por visitarme.
saludos

marijna zei

Leuke oplossing om ze op een rol te doen. Wat een lange lap is het geworden.