Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Goed gemutst!

Goed gemutst zijn wij dit nieuwe jaar in gegaan. Chago ook letterlijk! Toen Dochter mij polste: "wat wil pap voor zijn verjaardag?", moest ik er direct aan denken dat Chago mij regelmatig vraagt of ik niet een keertje een koksmuts voor hem kan patchen. Dus zei ik meteen tegen haar: een koksmuts! En warempel, ze kreeg het voor elkaar en hoe!!


Vind je hem niet geweldig?! En hij schaamt zich niet hoor. Heeft hem gelijk uitgeprobeerd bij het bakken van zoete aardappels. Mmmmmm!


En hoe vind je zijn schort? Die heeft mijn vader nog gekocht en gebruikt nadat mijn moeder was overleden (in 1969) en hij zelf voor zijn potje ging zorgen nadat wij een aantal jaren voor hem gezorgd hadden. Onverslijtbaar.

Op de laatste dag van het oude jaar kwam ook nog een nieuwe combi-magnetron. Chago kan dus nu weer flink aan het bakken. Ik vind het zó leuk dat hij daar zo'n plezier in heeft.

En ik heb ook goed gemutst weer letterlijk de draad opgepakt voor mijn GP*


Schiet lekker op en voor het eind van de maand kan ik hem onthullen.

: Geheim Project


20 opmerkingen:

Ans zei

Dat lijkt mij toch zo heerlijk, een echtgenoot die het eten verzorgt. Die muts maakt het alleen nog maar leuker!

Rya, Rotterdam zei

GAAAAAAAAAF !!!!! Ik vind de foto enig!!! Ik hou wel van zulke mannen.

Groet, Rya

KijkDaarIs zei

GEWELDIG !!!!!..;0)

baukje zei

En wat staat het leuk!!!! Voor jullie ook een gezond en creatief nieuw jaar. Lieve groet, Baukje

FLR zei

Complimenten voor je dochter! Prachtige muts! En zo´n kokende/bakkende man....fijn hè? Ik geniet er ook (bijna) dagelijks van :-) En toevallig ook net van de zoete aardappels....mmmm ;-)
Fijne dag
Francisca

inekeo zei

Allereerst voor jullie beiden een Gelukkig en Gezond Nieuwjaar, wat leuk en het staat ook nog leuk ben erg benieuwd naar je GP
Heel veel groetjes uit Bergen liefs Ineke

Miny zei

Ha, vooral de tekst is erg leuk bedacht!
Ook wil ik jullie nog een gezond en goed 2015 wensen.

Groet Miny

marcella zei

een echte pro met de nieuwe koksmuts, waren de aardappeltjes lekker?

Marianne zei

Mooie koksmuts. De tekst is er mooi opgezet.
Groetjes, Marianne K.

feltfree på Åsly zei

Heerlijk zo'n prof kok in je keuken

Yvonne zei

Geweldig die muts en wat heerlijk een man die kookt!

conny's quilts zei

Geweldig dat je man zo graag kookt en met die muts gaat het vast nog professioneler, nu is hij echt "de chef"!

Floor zei

Wat een enige muts is dat, zo met Chago's naam er op.
Nu bakt en klutst hij met nog meer plezier.
Die schort is ook erg leuk, hij kan heerlijk aan de slag, terwijl jij lekker zit te smullen daarna.
Wat is het verschil in smaak tussen gewone aardappels en zoete? Misschien alleen wat zoeter? :-)

Anoniem zei

Oooohhhh helemaal geweldig de koksmuts ! Ik heb ook de hoofdprijs met een man die al 12 jaar heerlijk kookt. Maar die heeft niet zo'n prachtige muts.Hij staat Chago geweldig hoor buvie !
Tot snel

marga zei

Geweldig die koksmuts wat een leuk idee. Chago zal nu helemaal niet uit de keuken te krijgen zijn.
Fijn is dat he een man die kookt. Af en toe wordt er ook voor mij gekookt en dan smaakt het eten mij altijd een tikkeltje beter.
Groeten
Marga

Lilian Pilar zei

Felicitaciones Chris!!!!
Su marido es un gran hombre y usted una gran mujer!!!
Un Gran Abrazo!!!
Feliz 2015!!!!

Johanna Faber zei

Wat staat Chago die muts leuk, nu is hij helemaal niet meer uit de keuken te krijgen

Zal Angus toch maar even een weekje naar Holland sturen, in de leer van Chago!

Groetjes uit zweden

Shirley zei

Een geweldige foto van jouw DH, de muts staat hem goed! Schitterende schort, en al zo oud, dat was geen katoentje van de markt, linnen misschien?

mieke zei

Ik ben benieuwd naar het GP !
Inderdaad, goed gelukt die muts, voor het gekluts.
En die schort, zuinig op zijn !
grtjs Mieke

neeftje zei

Wat een geweldige muts! Groetjes!