Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Doel bereikt!

Een weekje na de streefdatum (31-12-'14) is het doel bereikt! Afgelopen donderdag bracht de post siggy nummertje 402. Nu kan ik mijn Rol afmaken. Als hij klaar is, meet hij 10 meter. Vanaf 14 januari vorig jaar ben ik actief bezig geweest om te verzamelen. Dus zelf mensen benaderen om te ruilen en zo ontving ik er 103. Even de laatste 9 laten zien.



Ik blijf wel verzamelen, maar niet meer zo actief als het afge-lopen jaar. Er liggen nogal wat ufo's te wachten .....
Dit is het stapeltje van 60 siggy's die nog aan de Rol moeten.


Zodra ik tijd heb, ga ik daar lekker aan beginnen. Het is best nog even werk, want ze moeten eerst allemaal op maat gesneden worden, dan in een rij van 3 aan elkaar genaaid en met een siersteek vastgezet op de ondergrond. Tenslotte de zijkanten met biaisband afwerken. En dan ....... heb ik een Affo!


17 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

dat zijn er heel wat !!.leuk al die siggy's....Wat ik zo leuk vond waren ook de briefjes of kaarten die erbij zaten...
Fijne dag !..;0)

Ans zei

Hier ligt ook nog een hele stapel die tot quilt moet worden gemaakt. Dat zijn er bij elkaar niet zoveel als jou verzameling. Het blijft leuk om die zachte envelopjes te ontvangen.

BezigeBijMirjam zei

Ben benieuwd naar jouw rol, Chris. Groetjes!

Cisca Heiden van der zei

Fijn dat je doel toch nog redelijk op tijd klaar is gekomen. Dat zijn er nogal wat geweest in een jaar. Er zaten deze keer weer een paar hele mooie bij! Je hebt nog heel wat werk te verzetten, maar dan heb je ook wat, en dat wordt vast een hele dikke Rol.

Cisca Heiden van der zei

Ik schrijf op mijn IPad en kon ineens niet meer verder schrijven.
Fijn weekend en groetjes, Cisca

M Verheij zei

Zoveel heb ik nog lang niet,maar wordt er dit jaar wel aktiever mee

Johanna Faber zei

Hoop hem eerdaags in het eggie te mogen bewonderen , het is en blijft een aparte ruil, ik weet hier in Zweden toen ik het op de tentoonstelling liet zien, dat vele dames onder de indruk waren

Veel succes met het afmaken Chris en een fijn dag van uit Zweden

Janny de Roo zei

...en allemaal even interessant en mooi ....leuk hoor, ga jij maar lekker aan de rol....!

FLR zei

Wat toch een geweldig idee om een rol te maken van de siggies! Ze zijn weer allemaal even mooi en ik wens je veel plezier met het werken aan de rol,
groetjes
Francisca

Annie Kingma.Bonnema zei

Knap gedaan, gefeliciteerd,
In het begin was ik hel actief, en 100 siggy's in een half jaar.
Nu dus even niet, en heb nog niet weer eentje ontvangen. Als je zelf niets doet, word je ook niet benaderd.
Valt me wat tegen , maar als ik door wil gaan, zal ik in actie moeten komen.
Groetnis Annie

feltfree på Åsly zei

Wat een leuk stapeltje. Succes met aan elkaar zetten.

Marga (MarPie) zei

Te Gek vind ik het dat het toch nog gelukt is.
Heerlijk strakjes een affo.

Groetjes,
Marga♥

marga zei

Krijgt de postbode nu geen af kik verschijnselen bij jou???
Ik vind het prachtig zoals jij de siggy's aan de rol maakt.
Moest ik eigenlijk ook eens gaan doen.
Heel fijn weekend
Marga

Annelies zei

Hele leuke siggies !

Floor zei

Leuk dat je nu de laatste siggi's voor de superlange rol hebt ontvangen.
Tien meter maar liefst, wat heb je en hoop verzameld.
Neem aan dat je ook 402 hebt gemaakt om terug te sturen.
Dat alleen is al werk genoeg.
Nu lekker affo's gaan maken!

Yvonne zei

Wat een stapel zeg!

Ria van Kasteel zei

Mooie siggys Chris, bij mij staat de door nog in de kast en ik denk, als je het goed vindt jouw voorbeeld maar ga volgen. Een kleine quilt van de meest dierbare, waar al een beginnetje van is gemaakt en dan de rest in een rol verwerken.

Lieve groeten en een dikke knuffel van Ria ;0))