Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Siggy's en Rondjes

Ik ben er bijna!
Nog 8 siggy's en ik heb mijn streefaantal van 402 gehaald.
Zou het nog lukken voor het eind van dit jaar....?



Weer heel erg leuk en zo verschillend.
Maar ik kreeg er nóg twee! Omdat ik het leuk vind om in mijn Siggyrol ook een siggy van mijn Bee-maatjes te hebben, vroeg ik hen er ook eentje te maken. Nou, dat hebben ze gedaan hoor!



Rechts van Ruth, links van Joke, die er nog wat extra's bij schreef op de envelop.

Ik ben nog een beetje bibberend en slap, maar dit logje was al zover klaar. Straks ga ik lekker aan tafel op mijn gemak verder met het maken van applicatie rondjes. Het gaat steeds beter.


Ik ben vergeten de 'malletjes' er bij te leggen. Ik gebruik een borgringetje en het metalen rondje waar de pit van een waxinelichtje in zit. Dat heeft een tuutje dat je makkelijk met een pincet kan pakken om het, na rijgen, aantrekken en strijken weer uit de stof te trekken.
Ik moet natuurlijk wèl rondjes op mijn quilt maken.
Niet voor niets geleerd!


21 opmerkingen:

Lilian Pilar zei

Hola Chris!!!
el traductor muy malo, jajajaja...
los siggies q te han llegado preciosos.
Cuidate mucho!!!
Besitos desde Madrid!!!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Heerlijk dat je weer een beetje bent opgeknapt. Jouw applicatiewerk van het vorige blogje ziet er prachtig uit en ook de nieuwe rondjes zijn zo mooi strak rond. Mooie siggy's heb je er weer bij gekregen.
Na dit blogje gaat het vast lukken om de laatste 8 nog te krijgen.
Groeten, Joke

Jasmijn zei

Heb je eigenlijk de katermans siggy al?? Zo niet stuur ik hem direct op.

Rian, zei

Fijn dat je weer aan het opknappen bent. Buikgriep maakt je zo slap als een vaatdoek. Maar je bent alweer aan het fröbelen, en dat is een goed teken. Mooie siggies van je maatjes :)
Liefs
(je hebt van mij nog een kantklossiggie tegoed; dat moet ik maar eens rap in orde maken)

Truus zei

Leuk je nieuwe siggies-overal ter wereld vandaan!
En die van je Bee-maatjes zijn ook mooi.De laatsten komen er ook wel voor het eind van het jaar.
Beterschap en succes met je rondjes--die zijn wel erg klein als je daarvoor die van een waxinelichtje gebruikt!
groetjes,Truud uit Drenthe

petronella zei

Zo mooi om te zien, en gauw weer beter worden!

Annie Kingma.Bonnema zei

mooie siggy's weer gekregen, de rondjes zijn perfect.
Beterschap, en een goede Zondag.
Groetnis Annie

Yvonne zei

Mooie rondjes hoor! Ik hoop dat je het gaat halen dit jaar om alle Ziggies bij elkaar te krijgen.

Tineke zei

Mooie siggy's heb je weer gekregen, zonder het verhaaltje te lezen wist ik al welke van Joke was.
Fijn dat je weer aan het opknappen bent.

Anoniem zei

Wow wat lees ik nu? M,n buvie de buikgriep . Vorig jaar had je het ook flink te pakken. Gelukkig ben je weer aan de beterende hand! Fijn dat ik ook een kleine bijdrage mocht leveren met een Siggy. Een heel fijn weekend verder en goed uitzieken buvie !

feltfree på Åsly zei

Wat een leuke siggies heb je erbij. Die 8 gaan er vast en zeker dit jaar wel bijkomen. Wat handig om dat rondje van een theelichtje te gebruiken bij applicatie. Beterschap voor de laatste bibbers

Eulalia Isabel zei

Mi querida amiga. deseo estes recuperada de tu salud, y sigas adelante.
muy lindos tus siggys,...tienes tantos.....que bueno.
saludos

Ria van Kasteel zei

Hallo Chris, fijn dat je weer een beetje opknapt, er heerst van alles.
Wat een beeldige siggy's heb je weer ontvangen als ik dat zie krijg ik bijna spijt dat ik ben gestopt. En jou rondjes zijn ook echt mooi rond, benieuwd waar ze op komen.

Beterschapt en lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

sylvia zei

wat een mooie siggies, en zoveeeeel.......
Fijn dat je opknapt, Liefs, Syl

BezigeBijMirjam zei

Ha Chris,

Mooie Siggy's! Ik ben nieuw op de Siggy-lijst. Heb er één van Marga ontvangen en haar mijn eerste toegestuurd. Als het me lukt zal ik jou er dit jaar nog ook één sturen. Beterschap! De griep heerst een beetje. Zelf ben ik mijn stem een week kwijt geweest. Gaat nu gelukkig weer goed. Fijne zondag, Mirjam Hesseling

Floor zei

Handige hulpmiddeltjes heb je bedacht voor je rondjes Chris!
Zien er prachtig uit.
Zelf heb ik gekochte rondjes van kunststof, daar zitten een heleboel maten bij elkaar aan een sleutelring. Erg handig.
Maar jouw hulpjes zijn gratis, ook wel eens leuk toch?

marijna zei

Je hebt wel heel bijzonder siggies gekregen! Enig zijn ze. Fijn dat je weer aan het opkrabbelen bent. Er zijn om me heen best veel mensen ziek. Beterschap.

neeftje zei

Fijn dat je weer een beetje opknapt! Mooie rondjes hoor!!!

Cisca Heiden van der zei

Wat een leuke siggy's weer, en twee van je quilt maatjes: dat is extra leuk! Mooi ook die versieringen erop! En wat een leuk idee, die rondjes, die ga ik onthouden.
Fijn dat je weer aan het beteren bent, ga zo door!
Groetjes, Cisca

Willy zei

Mooie en speciale nieuwe siggies Chris. Moet lukken toch voor het eind van het jaar.
Beterschapsgroetjes,

baukje zei

Ik kom bij jou terecht na het zoeken bij google op rondjes applikeren. Ik snap het toch niet helemaal. Wanneer haal je dan dat borgringetje eruit? En blijft je rondje dan toch mooi? En ik snap de funktie van het kaarstuutje ook niet helemaal, of beter egzegd helemaal niet. Wij zitten aan de middagthee/koffie en komen er samen niet uit. Help, help,lieve groet Baukje