Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Gezegend!

Terugkijkend naar de dagen van het afgelopen jaar, kan ik zeggen dat ik een gezegend mens ben!
Met een geweldig mooie herinnering aan de tentoonstelling in het ziekenhuis (klik),


Mijn mooie, lieve meiden,


Een heerlijke werkplek:


En boven alles:


Natuurlijk, er waren ook moeilijke dagen, héle moeilijke, met verlies door overlijden en 'verlies' van 2 geweldige vriendinnen aan dementie. Ook confrontaties, met anderen, met mezelf door het ouder worden. Zoveel willen, zoveel minder kunnen.

Tijdens het lezen van logjes realiseer ik me vaak dat achter het scherm van mijn monitor iemand zit die óók haar boek kan schrijven! Niet alles delen we met elkaar. Maar wát we delen, kan een dag soms zo rijk of vrolijk maken. Al die creativiteit, wat een zegen!

Maar dan die andere monitor, die van de tv. Elke dag worden we overspoeld met nieuws. Heel vaak afschuwelijk nieuws, onbe-grijpelijk wreed. Nieuws dat je eigenlijk niet wilt horen of zien. Dan realiseer ik me in wat voor wereld ik leef. 
Maar dan realiseer ik me ook dat ik wel in die wereld leef, maar niet van die wereld ben! Nee, ik ben van God en inwoner van zíjn Koninkrijk. Klinkt dat wereldvreemd in je oren? Niet als je je realiseert waarom wij kerst vieren: omdat Gods Zoon, Jezus, als mens in deze wereld kwam om ons over dat Koninkrijk en over zijn Vader te vertellen. Dat Koninkrijk geeft hoop en per-spectief op een eeuwig leven in liefde en gerechtigheid.
Voor mij is dát Kerst.

Dit is mijn laatste logje voor dit jaar, want naast de bespie-gelingen van hierboven komen er natuurlijk ook drukke en gezellige dagen aan met koken, bakken, braden, taarten! en bezoek. En daar wil ik met volle teugen van genieten.

Tot volgend jaar!


En allemaal hele fijne kerstdagen en alle goeds voor 2015 gewenst!

32 opmerkingen:

Jeanneke zei

Je gezegend weten is werkelijke rijkdom. Daar zijn geen superlatieven voor; gezegender... bestaat toch niet?
Van harte Gezegende Kerstdagen gewenst en voor 2015 alle goeds!


feltfree på Åsly zei

Hele fijne feestdagen voor jou en je familie toegewenst.
groetjes Frederika

Truus zei

Ben het helemaal met je eens-zonder zon geen schaduw en zo is het ook in ons leven.
Gezegende Kerstdagen en een Voorspoedig en gezond 2015
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Een mooi verhaal schrijf je vandaag op je blog Chris.
Vaak heb ik ook moeite om me gelukkig te voelen als ik op t.v. zie wat er allemaal voor ellende in de wereld gaande is.
Maar we moeten maar zoveel mogelijk genieten van onze familie, onze hobby's en mede bloggers.
Ik wens jou en je hele familie fijne kerstdagen toe en een gezellige jaarwisseling.
Ga straks ook mijn laatste blogje van dit jaar schrijven. Even blogpauze is wel fijn in deze drukke dagen.
Liefs,
Floor

Martine zei

Dat heb je weer mooi neergeschreven . En ja, elke dag bedenk ik hoe dankbaar we moeten zijn dat ons wiegje hier heeft gestaan en hoe erg het moet zijn huis en haard achter te moeten laten.
Fijne dagen en de beste wensen voor een goed en gezond 2015.

BezigeBijMirjam zei

Mooie woorden Chris.
Ik wens jou en de mensen die je lief zijn ook fijne Kerstdagen en voor 2015 veel geluk, gezelligheid en gezondheid toe. Tot dan!
Groetjes, Mirjam H.

Rya, Rotterdam zei

Je hebt helemaal gelijk, Chris. Jesus is the reason for the season. Het feest van Het Licht. We koesteren ons in het licht met kaarsjes en lampjes.
Goede dagen voor jou en je dierbaren en alle gezondheid voor 2015.
Liefs, Rya

A VanderAsch zei

Wat fijn geschreven Chris, en bedankt voor al je inspirerende en positieve commentaartjes op mijn blog. Voor jou en je familie,
A Magical Christmas and a Magnificent 2015!!!!

Elvira zei

Hola Chris miramos hacia el año que se va y vemos todo lo que hemos vivido, bueno, malo, momentos de vida que vienen inesperados.Yo deseo que lo mires en positivo. Y para el proximo año te deseo lo mejor , mis mas sinceros abrazos
Besos

Ria van Kasteel zei

Chris wat heb je dit weer mooi verwoord, en laten we vooral niet vergeten wat de werkelijke beleving van kerst is.
Ook voor jouw je man en je prachtige meiden hele fijne dagen en een gezond 2015 gewenst.
Bedankt voor je mooie stukjes op je blog.

Liefs en een hele dikke knuffel van Ria ;0))

Rian, zei

Lieve Chris, wat heb je het mooi onder woorden gebracht. Dat je dit kunt zeggen is wel je grootste Zegen!
Voor jullie altijd extra drukte in verband met de verjaardag van Chago, maar ik hoop dat je ook daar van genieten kan.
Ik wens jullie een gezegend Kerstfeest, een goede jaarwisseling en alle Goeds voor het nieuwe jaar.
Als we naar de toestand in de wereld kijken slaat ons inderdaad de schrik om het hart, maar "Hij die 't heelal omspant, houdt ook 'morgen' in Zijn hand.
Lieve groet,

Ineke zei

Ik heb hier niets aan toe te voegen, alleen dan jullie
Gezegende Kerstdagen te wensen en nog een gelukkig en gezond 2015.

Liefs, Ineke

Yvonne zei

Mooi blogje, het is inderdaad zo dat we onze zegeningen moeten tellen. We ziekenzorg bevoorrecht in dit kleine landje!

katrien zei

Mooi neergepent.
Wens jullie hele fijne feestdagen toe en alle goeds voor 2015.

hobbyshop fugeltsje zei

Wat heb je dat mooi opgeschreven.
Ik wens jou en je naasten een heel fijn kerstfeest en een creatief 2015.
Gr. Miranda

neeftje zei

Hele fijne feestdagen en alle beste wensen voor 2015!!!

Jasmijn zei

Ik kan hier niets aan toevoegen want het is zooooo waar. Daarom rest mij jou en al dïegene die je lief zijn een gezegende kerst te wensen alle goeds voor 2015. Liefs Janine en de katermansjes

Cisca Heiden van der zei

Je hebt het prachtig verwoord, Chris! Ik wens jou en je familie fijne kerstdagen en alle goeds voor 2015!
Groetjes, Cisca

Inge Slaats zei

Mooi geschreven, Chris. Dankjewel hiervoor.
Voor jou en iedereen die je lief is, een heel fijn kerstfeest en veel geluk en gezondheid in 2015!

Lieve groeten,
Inge

M Verheij zei

Een prachtig blogje,Chris

Ans zei

Wat verwoord je dat toch mooi! Jij ook fijne dagen en een mooi 2015!

Anita Vlijtige Handjes zei

Liefdevolle feestdagen met elkaar en een goed 2015.
Liefs Anita

quiltlodge gerda zei

Lieve Chris, dat heb je mooi verwoord. Ik wens je hele fijne feestdagen samen met je heerlijke meiden en je diamanten man.
Verder hoop ik dat als je volgend jaar om deze tijd weer even terugkijkt je vol overtuiging kunt zeggen: "Het was een práchtig jaar." Liefs, Gerda

Marga (MarPie) zei

Één van die zegeningen voor mij is dat jij op mijn levenspad bent binnen gewandeld, dank je wel daarvoor.
Geniet en koester de zegeningen, hele fijne feestdagen [verjaardag van Chago, allemaal alvast gefeliciteerd] en een heel gezond 2015 toe gewenst.

Groetjes,
Marga♥

marijna zei

Dat heb je mooi beschreven. Herken wel een aantal punten. Fijne dagen en alvast gefeliciteerd met Chago komende donderdag.

mieke zei

Ook voor jullie allemaal ,hele Fijne Feestdagen en de Beste Wensen voor het Nieuwe Jaar.
Succes met het kokkerellen en sterkte met alle druktes.
gr Mieke

wilma oud zei

Mooi gezegd. Voor jou/jullie ook alles goeds wat wenselijk is. Groetjes Wilma

AnitaS zei

Ik wens je fijne dagen geniet ervan. En voor het nieuwe jaar wens ik je veel gezondheid en geluk.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Lieve Chris, dankjewel voor je mooie woorden, keer op keer. Wens je heel goede kerstdagen toe met je gezin en een gezond 2015 met heel veel `genietmomenten`

Aat zei

Lieve Chris, dank je wel voor je waardevolle blogjes ! Leuk dat we dit jaar elkaar ontmoet hebben ( Groningen ) Het afgelopen jaar was er veel verdriet maar ook blijdschap en dat we mogen weten dat het God is die ons leven bestuurd is toch ons houvast ? Heel goede dagen met allen die je lief zijn en een gezond, creatief jaar toegewenst,Aat

Johanna Faber zei

Fijn uiteinden en een heel gelukkig gezond, liefdevol 2015, met heel veel creativiteit

Groetjes uit Zweden

sylvia zei

Wat een prachtig blogje, lieverd! Ik had het gemist...:(
Maar ik viel op Chago en zijn muts, wat heb je toch een fantastische man in huis!! Met die gedachte is het leven een groot feest........liefs van mij