Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een Vaas en een Quilt

Na een week vol emoties pak ik de draad weer op.
-------------------

Het was er héét. Daar in Toledo, het prachtige oude stadje aan de Taag, 75 km ten zuidwesten van Madrid. Onze dochter was nog maar een hummel van 3 toen we voor het eerst naar Spanje gingen en ook in Toledo terecht kwamen.


Veel herinner ik me niet meer van het stadje. Maar wat ik nooit vergeet is de hitte én een winkel. Of liever, een kunstgalerie van het prachtigste keramiek. Schotels en vazen. Reproducties van de bijzondere Pottery uit de 14e-16e eeuw uit die streek. Versierd met kleine stukjes email. En hoewel het behoorlijk prijzig was, konden we het niet laten en kochten deze prachtige vaas. 


Het adres van de galerie zat nog in ons plakboek!


De vaas is gevuld met zand en we genieten er nog steeds van. 
Maar hij kreeg nog meer betekenis: hij werd 'model' voor een patroon. Ik wilde op mijn applicatie-quilt op de buitenste rand graag een sierlijke vogel maken. Toen kwam ik op het idee om de vogel op de vaas als voorbeeld te gebruiken. En kijk eens, dit is het resultaat:


Hij mist nog een oogje, maar dat komt. Mijn quiltje is nu zover klaar:


Dus er moet nog heel wat gebeuren. Ik probeer zo netjes mogelijk te werken, maar oh wat kost dat een tijd! 


Maar LEUK is het!! Morgen al weer de laatste les en dan thuis verder afwerken.
Een fijne dag en een goeie week!




28 opmerkingen:

Ans zei

Wat heb je dat mooi gemaakt! En wat goed van je, dat je de draad weer op pakt, het verdriet wordt er niet minder van maar je hebt wel weer wat waar je afleiding van krijgt.

Rya, Rotterdam zei

Oh Chris, wat is die vogel mooi, mooi, mooi!!!! Ik ben er ademloos van. Het is natuurlijk een prachtige vaas, maar die vogel van jou heb je zo schitterend gemaakt. Die prachtige stof (waar ik weg van ben) heb je zo mooi gebruikt. Ik kan well blijven zeggen: wat mooi! wat mooi! wat mooi!!!
Groet, Rya

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat mooi je vogel, ja ook de vaas .het quilt word geweldig mooi
Groetnis Annie

Monica zei

Wat een super leuk idee om deze afbeelding voor een applicatie te gebruiken. Hij is ook echt heel mooi geworden. Hoop dat je hiermee een goede afleiding hebt om je verdriet te verwerken

feltfree på Åsly zei

Wauw wat een mooie vogel.Wat ook een mooi idee, om die te gebruiken. Super.

NADINE zei

I'm so happy to read you back. I was missing your posts, yet I knew you needed some time...

Oh what a cute little girl ! :))
I can easily understand your love and attachlent to that gorgeous vase. Spanish artists are amazing... And what a beautiful quilt you have started with the bird as a model ! No matter how long it takes, it's a real treasure !

Actually, we're living six months a year in Spain (from April to October), and then we spend autumn and winter in Belgium, to enjoy our kids and grand kids. That's one of the pleasure of "met pensioen te zijn" :))

Heartful thoughts,

NADINE
XOXOXO

inekeo zei

Wat een prachtige kleuren en wat wordt het quiltje mooi
heel veel sterkte

FLR zei

Fijn dat je wat afleiding hebt gevonden en wat een prachtige vaas en vogel. Zo mooi dat je de vogel van de vaas hebt gebruikt.
De foto van de kleine meid is geweldig! Lief....duifjes voeren!
groetjes
Francisca

Frea zei

Wat een mooie vogel met een mooi verhaal, staat er model voor je quilt. Zo krijgt je quilt een persoonlijke touch.
Groetjes Frea

Yvonne zei

De vaas is mooi maar nog mooier is de quilt! Wat heb je dat mooi gedaan!

AnitaS zei

Zo wordt je quilt heel bijzonder en mooi.

katrien zei

Mooi is ie al je vaas.

Miny zei

Wat een mooie vaas, het idee om de vogel te gebruiken prachtig, is je ook bijzonder goed gelukt!

Groet Miny

Anoniem zei

Jammer genoeg weet ik niets meer van het moment van de foto. Dat zou ik best kunnen gebruiken in deze koude tijd, brrrr... Ik weet wel dat ik al 'zo lang als ik leef' deze vaas ken die altijd een pronkstuk in ons ouderlijk huis is geweest. De vaas is warm, net zo warm als mijn Spaanse herinneringen. Prachtig hie het verleden verwerkt wordt in het heden... Dochter

Ria van Kasteel zei

Wat een mooi verhaal en wat krijgt die vaas een diepe betekenis. Een smaakvol en fijn applicatie quiltje.

Lieve groet en een knuffel van Ria ;0))

M Verheij zei

Chris,wat mooi nog mooier dan op de vaas.

Floor zei

Fijn dat je weer terug bent op je blog Chris.
Weet je wat zo grappig is... ik las net het begin, komt die prachtige vaas in beeld, denk ik gelijk: "wat een mooie vogel, zou mooi op een quilt staan".
En daaronder..... daar is ie dan!
Wat heb je dat mooi gedaan Chris, wordt een pracht quilt.
Het is even een werkje, maar je hebt het heel mooi en netjes gedaan.
Heb (natuurlijk) even de foto vergroot om het goed te zien :-)
Veel plezier morgen.



Annelies zei

Prachtig je vogel. Appliqueren gaat niet snel, maar het resultaat is er wel naar.

Conny's-blog zei

Mooi zeg je vogels zo. Rustig aan doen, het word alsmaar mooier.................liefs.Conny

Lilian Pilar zei

Chris, que bella historia!!!
y toda una preciosidad tu trabajo!!!
Felicitaciones!!!
Un Gran abrazo desde Madrid!!!!
Xoxo

neeftje zei

Wauw mooooi!!! Super! Tot straks!

petronella zei

Prachtig voor je quiltje, het wordt heel mooi!

Ineke zei

Wat een goed idee om deze prachtige vogel te gebruiken, jou versie wordt een beauty!!! Dikke knuffel vanuit een warm Brazilië!

marga zei

Fijn weer iets van jou te lezen. Sommige blogs ga je missen als ze er even niet zijn maar heb ik begrip voor het feit dat je er niet was.
Het plaatje van jullie prachtige dochter is mooi om naar te kijken.
Kan mij voorstellen dat je toen voor de vaas gevallen bent en om hem nu als voorbeeld te gebruiken is helemaal geweldig.
De kleuren passen helemaal bij het geheel.
Dat wordt een geweldige quilt om naar te kijken.
Groeten
Marga

Mieke van Minnen-Kanis zei

Fijn om weer wat van je te lezen en te zien. Wat een goed idee om de vogel van de vaas na te maken. Erg mooi.
liefs Mieke

creatievelingelly zei

Wat wordt dit een prachtige quilt. En zo vol betekenis. Het mag dan langzaam gaan, maar het groeit onder je handen. Succes

Rian, zei

Wonderlijk toch... die prachtige vaas is al zo lang in je bezit, en nu opeens is daar het idee om hem op een quilt over te zetten. Het wordt prachtig, Chris. We weten inmiddels dat 'handwerk' een goede therapie is in verdrietige tijden. Sterkte nog,
vanavond mail ik je nog uitgebreider.
Dagdag

mieke zei

Heel mooi en een goed idee om die vogels na te maken.
Beterschap voor de buikgriep.
Leuke Kerstgroet heb je gekregen.
Ik kreeg een hart.
grtjs Mieke