Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Superblije Buuf!

Maandagochtend half negen. Bepakt en bezakt (hoewel, deze keer hoef ik niet zoveel mee te nemen) sta ik klaar. Jas al aan. Ruth komt buuf Joke en mij ophalen. Er moet gedubbeld worden!! Dus op naar die super praktische tafels in een van de lokaaltjes van ons kerkgebouw. En gelijk aan de gang.


Daar ligt hij al klaar, die enige vlinder en bloemenquilt van Joke. We hebben inmiddels alle drie ervaring met het dubbelen, dus het gaat gesmeerd. Zo leuk om dat met elkaar te doen.


Wat werkt dat toch handig met een lepeltje!


Binnen drie uur kunnen we de rand al omslaan (dat beschermt de kanten goed) en is hij helemaal klaar.


En staat er een Superblije Joke!!!


Nu het quiltwerk nog, maar dat gaat haar lukken.


Vanmiddag heb ik al weer de 5e les appliqueren. Ik vind het leuk! Maar het kost me wèl inspanning hoor!

21 opmerkingen:

Rya, Rotterdam zei

Dit is de verpersoonlijking van "vele handen maken.....". En dat lijkt me heel prettig.
Hoe is het met arme armpje van je kleindochter? Gaat dat goed??
Groet, Rya

Monica zei

Ook super gezellig natuurlijk om dit klusje met elkaar te doen. en dat lepeltje! wat een goed idee

FLR zei

Hoe gezellig is dit! Een prachtige quilt is het!
groetjes
Francisca

Cisca Heiden van der zei

Dat dacht ik ook : Vele handen maken licht werk. En zo gezellig bij met elkaar! Wat heerlijk, zo'n grote tafel, zeg, en die van dat lepeltje moet ik onthouden, is dat even makkelijk!
Mooi ook dat zonnige geel bij de vlinders, trouwens, helemaal een leuke quilt om te gaan quilten!
Groetjes, Cisca

Cisca Heiden van der zei

En appliqueren, je zult zien dat het steeds leuker wordt!
Gr.

Anoniem zei

Wat een prachtige quilt wordt dit en wat een teamwork.
Ben ook benieuwd naar jouw applicatiewerk.
Weet dat het heel mooi gaat worden.
Succes vanmiddag.
Groetjes,
Marjan

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat wordt die quilt mooi en wat leuk dat jullie samen hebben gedubbeld...Joke succes met het quilten!

Marga (MarPie) zei

Hel handig de tafels zo.
Wat ziet de quilt er toch leuk uit.
Gezellig hé om zoiets met zijn drieën te doen.

Groetjes,
Marga♥

petronella zei

De quilt is heel mooi geworden! Wat een gezellige samenwerking!

Jane in Wales zei

Dat gaat vlug op die tafels. Je brengt me op een idee!
Succes met de applique!

Lida zei

Leuk om het samen te doen en wat betreft het appliceren, vooral blijven bedenken dat het een hobby is en geen moeten! Knuffel
Lida

feltfree på Åsly zei

Wat een goede samenwerking. Hij gaat echt heel mooi worden

marga zei

Wat fijn om dat samen te doen. Zeker als je niet hoeft te zoeken naar een tafel op maat. De quilt is echt heel erg leuk geworden daar mag ze best trots op zijn.
Is het vanmiddag allemaal goed gegaan?
Groeten
Marga

Floor zei

Altijd veel gezelliger om iets samen te doen dan alleen.
Als een quilt gedubbeld is vind ik het altijd al een echte quilt.
Daarvoor is het een lap, maar met vulling lijkt het al heel wat.
Leuk dat ze nu met quilten kan beginnen.

Anoniem zei

Zo heerlijk om weer met quilten bezig te zijn en te genieten van het ultieme POK-geluidje bij het af-en aanhechten. Heb me er toch even van los weten te weken om een siggy voor je te maken!
Chris en Ruth bedankt voor de hulp en de gezelligheid. Het zijn koestermomenten !

Guusje, zei

Wat een teamwork en wat een mooie quilt is dit. Geweldig dat jullie dit samen doen.

mieke zei

Handig en snel , zo met zn 3-tjes.
En dat lepeltje.....dat moet ik onthouden !
grtjs Mieke

Marianne zei

Hard gewerkt met elkaar!
Spannende appliquer lessen.Wat ik bij je heb gezien ziet er mooi uit.
Lieve groet, Marianne K.

Miny zei

Wat een leuke quilt, de rand omslaan doe ik nooit, inderdaad wel een behoud voor de rand. Dat ga ik de volgende quilt ook doen.

Groet Miny

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat is die vlinderquilt mooi geworden. En zo vrolijk. Een genot om te zien. En voor jou heel veel succes met het appliqueren. Na de inspanning komt de voldoening als het gelukt is.
Groeten, Joke

Johanna Faber zei

Wat een schitterend quilt en vele handen maken licht werk
Groetjes uit zweden een fijn weekeinden