Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Een knoop voor 10 cent!

We waanden ons even terug in de tijd, daar in die winkel in Haarlem. We hadden al wat uurtjes gelopen, koffie gedronken, bij de Sampler geweest om het blokje voor DIT project af te leveren, een overheerlijk broodje gegeten in een enige ouderwetse bakkerij en liepen terug door de Kleine Houtstraat toen we Bink fournituren tegenkwamen. (foto van hun site) Leuk verhaal hoe ze de winkel begonnen zijn.


Daar móesten we even naar binnen. Geweldig! Van ouderwetse zeepklopper, jarretelles (brrrr), borstels, puimsteen, garens tot knopen. En daar vond ik precies de knoop die ik nodig had voor mijn geheime project. Even afrekenen: 10 cent mevrouw. Ook ouderwets!


De 2 stofjes, voor hetzelfde project, kocht ik bij de Sampler en de ritstrekker bij een schoenmaker. Ruth en ik deden een dagje Haarlem en wat hebben we genoten!


18 opmerkingen:

marga zei

He heerlijk om te lezen dat jullie genoten hebben. Met onze mannen is niks mis maar het is toch ook altijd lekker om met een vriendin op pad te gaan. En helemaal als je dezelfde hobby hebt.
Je maakt het wel spannend voor ons.
Het gekleurde stofje is ook erg lief.
Groeten
Marga

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel gezellig, en ja heel spannend dat geheime project, wel heel leuke stofjes
Groetnis Annie

mieke zei

Leuk, genieten zo'n winkeltje.
Lekker antiek !
groetjes Mieke

petronella zei

Gezellig zo'n dagje! En weer een leuk verhaal!

FLR zei

Oei....de hartenstof is leuk!! Fijn hè, zo´n dag op stap en dan nog een knoop voor een duppie...geweldig!
groetjes
Francisca

feltfree på Åsly zei

Gezellig hoor. Leuke aankopen heb je gedaan

Cisca Heiden van der zei

Leuke dag hadden jullie! En wat een leuk winkeltje. Ik ben gauw op hun site gaan kijken, en heb het opgeslagen. Ik ga vast eens kijken daar in Haarlem. Ik ben benieuwd naar je geheime project, mooie hartenstof heb je ervoor gekocht!
Groetjes, Cisca

katrien zei

Super zo'n dagje uit.

Truus zei

Wat leuk om in zo'n winkel van Sinkel rond te struinen--nostalgie!!!
Leuk stofje heb je gekocht voor je geheime project-ben gek op harten.
succes met je project en veel plezier
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Tja.... die 10 cent is natuurlijk wel meer dan de 10 cent van vroeger Chris, maar toch.... een koopje hoor.
Een ritstrekker, wist niet dat je die los kon kopen.
Ik gebruik in geval van nood dan een paperclip.
Maar ik kan me voorstellen dat jullie een heerlijk dagje hebben gehad in Haarlem, leuke stad!
Dat harten stofje, is vast voor de achterkant van je geheime project, leuk!

helen zei

Oh, I remember our holidays in Haarlem and my visit to Sampler! :) So lovely!

Rian zei

Dát is nog eens leuk winkelen. Lekker zwerven van het een naar het ander. Je schiet vast al op met je geheime project. Ben benieuwd hoor.
Liefs
Rian

Chris zei

Hello Helen. So nice you visited my blog and Haarlem! Long ago? Please send me your mailaddress (by Contactpage) so I can answer you.

Jasmijn zei

Hoi, wat een heerlijk winkeltje! een zeepklopper. .... jeetje dat is een tijd geleden.
Ik ga eens even op Internet zoeken want Haarlem.....is mij een beetje te ver.
Fijne dag vandaag

Guusje, zei

Dat klinkt als een geweldige winkel. Mooie lapjes heb je gekocht.

sylvia zei

Ha, eindelijk goed weer??? Lein en ik gaan binnenkort ook even naar de Sampler!! Niets nodig, maar wel even kijken......;)
liefs, Syl

Willy zei

Heerlijke dag hadden jullie. Haarlem lijkt mij leuk. Het winkeltje is ook een adresje om te onthouden. Groetjes,

Jolanda zei

Leuk gewinkeld. En wat kan je dan verliefd worden op een mooi stofje. Fijn weekend!