Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Twee dames in de trein naar Veldhoven!

Na één noodzakelijke overstap in Alkmaar zitten we, Marjan en ik,  al vóór achten comfortabel geïnstalleerd in de trein. Op naar de OEQC in Veldhoven. Lekker kletsen en Marjan hartelijk lachen. Dan verschijnt het hoofd van een medepassagiere en verzoekt ons vriendelijk maar dringend onze monden dicht te houden, we zitten immers in een Stiltecoupé!! Nee toch! Maar ja, het staat met grote letters op het raam, niet gezien natuurlijk. Dat betekent: verkassen. Dan horen we dat door een storing de trein na Utrecht niet verder kan naar  Den Bosch. Kan wel met bussen hoor! In Utrecht wordt omgeroepen dat we wél met de trein via Nijmegen kunnen, kleine opluchting. We worden van perron 12a naar 14 gestuurd, dan naar 12b, hèhè we zitten ...... wordt er ín de trein omgeroepen dat we tóch vanaf perron 14 via Den Bosch kunnen reizen. Boeltje weer opgepakt, rennen en, pufpuf, we redden het. We komen maar een half uurtje later dan gepland bij de Koningshof aan.

Dat was de inleiding, nu de tentoonstelling. Over het algemeen vond ik de quilts een vrij donkere uitstraling hebben, misschien door het thema: Oude Meesters, misschien door de donkere muren, ik weet het niet. Ik vond het zelf minder dan vorig jaar. Maar er waren natuurlijk toch mooie en vooral verrassende dingen te zien. (Deze keer meer foto's in mijn logje dan gebruikelijk .... wel de moeite waard om ze even aan te klikken voor meer effect)

Allereerst de gigantische werken van Daniela Arnoldi en Marco Sarzi uit Italië. Een hele reeks zelfportretten en een kijkje op een stukje kust van Italië.


Een paar detailfoto's van het thema Oude Meesters


Even dachten we dat er een voetballer in zijn jonge jaren hing


totdat we de achterkant zagen: het was een ode aan Dürer!


Er waren veel Art-quilts of quilts die daar dicht in de buurt kwamen. Ik moet eerlijk bekennen dat het traditionele mij toch meer aanspreekt.


Naast de prachtige Randenquilts uit België kwamen we nog deze gigant tegen:


Daar kon je vanaf een rij stoelen van een afstand heerlijk van genieten. Geweldig!

Alles bij elkaar hebben we genoten! Een paar blogsters voor het eerst ontmoet, Katrien en Inge en natuurlijk ook tijd doorgebracht in die ene speciale hoek!
 Maar daarover een volgende keer meer.


9 opmerkingen:

katrien zei

Leuk je daar ontmoet te hebben.

quiltlodge gerda zei

Och och wat een reis! Wij (mijn zusje en ik) zijn gister geweest. Prachtige foto's heb je laten zien. Ik vond die blauwe ruiten (diamanten) met het meisje in het midden ook zo prachtig, voor mij was het de winnaar. En ja, ook wij vonden het jammer dat de traditionelen veruit in de minderheid waren. Groetjes

Yvonne zei

Wat een leuk verslag weer en mooie quilts.

baukje zei

Wat prachtig zijn die zelfportretten,en zo knap. Ook leuk om ze samen onder de quilts te zien zitten. Heel apart. En Chris ik woon 300 km onder parijs, dat is twee uur met de TGV. Ik was je nog steeds dat antwoord schuldig....

Annie Kingma.Bonnema zei

Weer heel wat gezien, en een fijne dag gehad
Wat grote quilts waren er ook.
De art quilts zijn niet zo mijn smaak, maar knap gemaakt hoor.
Groetnis Annie

petronella zei

Mooi verhaal van een gezellige dag, zo kan ik vanuit verweggistan toch nog meegenieten!

Ans zei

Mooie foto's van een mooie dag!

Floor zei

Dat was een hele onderneming met de trein. Dat is wel jammer, en gebeurd tegenwoordig wel vaker.
Maar gelukkig hebben jullie nog alles lekker kunnen bekijken.
Op andere blogs heb ik al veel moois voorbij zien komen, ook hier bij jou. Hou zelf wel van donker en klassiek, daar komt het misschien door.
Jij bent meer van de kleuren, maar die waren er ook vast wel bij.

inekeo zei

dit is een test voor de weblog