Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Mooi initiatief!

'Het glazen huis' van 'SeriousRequest' komt eind december naar Haarlem. Thema dit jaar: Seksueel geweld tegen meisjes en vrouwen in conflictgebieden. Dat bracht Tamara van De Sampler op een prachtig idee: om een heleboel dames te vragen één blokje van de Sylvia's Bridal Sampler te maken, van de blokjes de quilt samen te stellen en die te verloten en de opbrengst te doneren. Binnen 2 uur na versturen van haar Nieuws-brief waren alle 140 pakketje die besteld konden worden al verkocht!! Prachtig! Zaterdag lag mijn pakketje ook al in de bus. En zó keurig en duidelijk verzorgd. Het kan niet anders of het wordt een succes.


15 opmerkingen:

Ans zei

Wat een mooi initiatief!

Jeanneke zei

Dit initiatief en de quilt verdienen een top opbrengst!

Truus zei

Wat een prachtig initiatief-daar wordt vast een groot bedrag mee opgehaald.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Sis Voorn zei

Toppie !!!!

Yvonne zei

Wat goed! Daar gaan we vast nog meer van horen en zien in december.

feltfree på Åsly zei

Een super initiatief

Saskia Smit zei

Oei jij hebt een moeilijke. Gelukkig past de mijne wel bij mijn niveau. Het eerste stukje is al af. En ik heb al twee sponsors! (= Van twee mensen moet ik lootjes voorschieten)

Floor zei

Wat verspreiden die berichtjes zich toch snel.
Mooi bedacht om dat te organiseren.
Succes met het maken van het blokje.

marga zei

Wat leuk om dat te lezen. Twee jaar geleden was het Glazen huis in Enschede. Manlief en ik zijn die week twee keer naar de stad geweest gewoon om de sfeer te proeven en die was buiten gewoon goed. De saamhorigheid die je toen voelde en die er ook was tussen de mensen was geweldig. Ik hoop dat dat in Haarlem ook zo mag zijn. Het idee van De Sampler vind ik echt heel mooi.
Veel plezier en succes.
Groeten
Marga

Lida zei

Wat een geweldig idee, nu nog de quilt verloten en ze haalt nog veel meer binnen voor een fantastisch doel! Knuffel
Lida

Annie Kingma.Bonnema zei

Leuke actie voor het Glazen huis.
Nu bij jullie in de regio.
Vorig jaar in Leeuwarden, en wij haakten breiden baby mutsje,
samen met de kraamafdeling van het MCL, en het bracht een mooi sommetje op.
Mooi blok hoor
Groetnis Annie

Rita zei

Ook hier lag zaterdagochtend het pakketje in de bus, dus nu het blokje in elkaar zetten en dan gauw retourneren. Vind het een super aktie

inge zei

een heel mooi initiatief!

Anoniem zei

helaas was ik te laat voor deze quilt, maar niet getreurd, de volgende quilt wordt Tulips from Holland en daar doe ik aan mee. een nine patch en een tulp appliceren, spannend, appliceren heb ik nog niet helemaal goed onder de knie, komt goed hoor :-)

Anoniem zei

Ik ben ook bezig aan de Tulips from Holland. Nine patch in Kaffe Fassett stoffen is af, nu de tulp nog. Maar voor mij is appliceren ook nieuw, dus spannend of het lukt. Nog even de tijd gelukkig.