Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Appliceren

Er ligt hier altijd werk.
(minder leuk) Huiswerk.
Leuk huiswerk.
En nu vooral appliqueer huiswerk.

Met de machine en oh wat zijn die handschoentjes ideaal!


Met de hand:


Op een oefenlapje om de verschillende technieken van het takjes maken te leren. Zo kom ik er achter wat ik het fijnste vind werken.


Er moesten randen in verstek genaaid worden. Dat was huiswerk waar ik op heb zitten zweten!


En het resultaat?
Eerst de lap van het machinewerk:


Niet veel te zien hè? Haha, het is ook mijn geheime project. Maar leuk dat het wordt!!
Dan de lap van de appliquatie cursus:


Op de lichte borders komen appliquaties in verschillende technieken. Voor de volgende keer moet ik een lange dunne groene biasband  maken.
Ik heb al een beetje een ontwerp voor de eerste border in mijn hoofd. Ik vind het enig om daar over na te denken en een schets er van te maken. Spannend!

Ik hoop op een rustig weekend.
En wens dat jullie ook toe.


14 opmerkingen:

Cisca Heiden van der zei

Ja, dat vind ik ook het leukste huiswerk! Wat ziet het er allemaal keurig uit, en wat een prachtige applicatie. Wat zal dat een mooie quilt worden!

Jij ook een rustig weekend, groetjes, Cisca

neeftje zei

Wat een mooie hoeken! Gaat helemaal goed komen,

Floor zei

Ziet er allemaal prachtig uit, ook die verstekhoeken. Vind ik ook altijd lastig om te doen, maar sinds ik zelf een verstek-liniaal heb gemaakt, gaat het een stuk sneller en makkelijker.
Spannend dat geheime project, jammer dat je dat niet kunt laten zien, maar dat komt op een keer wel goed.
Ben benieuwd wat je op die witte randen gaat maken, vast iets met lange groene takken en bloemen.

Truus zei

Wat een prachtig middenstuk heb je gemaakt en helemaal in mijn kleuren! Je verstekhoeken zijn goed gelukt.Volgens mij heb ik die rand ook nog liggen bij mijn lappen.
Nu op naar de volgende randen-veel succes en een goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Heel veel succes !!! Leuk huiswerk trouwens!!!

Liefs, Ineke

Yvonne zei

Dat is huiswerk waar je blij van wordt! Prachtig je middenstuk en erg nieuwsgierig naar je geheime project....!

Ria van Kasteel zei

Ja die handschoentjes zijn geweldig, en die hoeken zijn perfect geworden en ben benieuwd wat je op de randen gaat maken. Zulk huiswerk mogen ze mij voor wakker maken.

Liefs en knuffel van Ria ;0))
Groetjes en een knuffel van Ria ;0))

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat ziet het er prachtig uit.
Had ik niet eerder van de handschoentjes gehoord, deze week sprak ik een nichtje, en zie daar zij gebruikte ze ook.
Je hoekjes zijn super mooi
Groetnis Annie

marijna zei

Dat ziet er goed uit allemaal. Ja, jammer dat we je geheime project nog kunnen zien! Maar dat komt vast nog wel.

AnneliesFrans Hofstede zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
marga zei

Lijkt mij een pittige maar leuke cursus. En als jij maar blij wordt van het geheime project kan ik wel wachten hoor om te zien wat het is geworden. Zijn die handschoentjes inderdaad zo handig?
Groeten
Marga

Judith zei

Heerlijk om weer even vij e te lezen, fijne dag

Anoniem zei

Er ging iets fout gisteren sorry, maar ik heb weer eens gezellig bij je rond gekeken , dat was een tijd geleden.
Heel mooi al je werk.

Groetjes Annelies

jolie zei

Schitterend je applicatie quilt.
Ga niet naar Veldhoven omdat de reis te omslachtig is met het openbaar vervoer. Volgende keer in Maastricht las ikl.