Zó leuk!

Ik vond het enig gisteren, de 1e les van de applicatie cursus. Moet je even kijken met welke stofjes ik ga werken:

Vind je ze niet prachtig?!
Deze les begonnen we met Broderie Perse. We kregen een pakketje met 'gewone' oefenlapjes om verschillende techniek en materialen uit te proberen. Dat is leuk, want dan weet je gelijk wat je het fijnst vindt om mee te werken. Ik had nog nooit van Fray Check gehoord en dat vind ik ideaal! Om te festonneren was er o.a. zijde-garen. Daar moest ik wel aan wennen, zó fijn. Glijdt wel heel makkelijk uit de naald, een minpuntje.
Ik heb huiswerk mee en daar heb ik ontzettend zin in!

17 opmerkingen:

KijkDaarIs zei

Prachtige stof..ik zie daar ook wel hele leuke hexagonnen of sterretjes in!!!
Zijde garen gebruik ik zelf ook voor applicatie......het wordt wel mooi ..maar inderdaad je moet vaak de draad weer in de naald doen !!..;0)
Ben benieuwd naar je resultaat..veel huiswerk plezier !!!..;0)
Fijne dag..

Ans zei

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit, veel plezier met je huiswerk!

katrien zei

Hele mooie stoffen.Succes met oefenen.

Cisca Heiden van der zei

Wat mooi, Chris! Het lijkt wel een William Morris patroon. Prachtige stoffen!
En ik gebruik al jaren zijde voor mijn applicaties, maar ik maak gewoon knoopjes tegen de naald aan, zoals we als kind deden, en dat helpt prima. Probeer het maar eens, ook de knoopjes glijden goed door de stof.
Groetjes, Cisca

feltfree på Åsly zei

Prachtig dat wordt een feestje om mee te werken

Yvonne zei

Leuk om weer iets nieuws te leren!

Truus zei

Wat een prachtige stoffen ga je gebruiken en de rand die aan dat ene stofje zit! Nog nooit met Fray Check gewerkt-ik gebruik freezer paper bij het appliceren.
Veel plezier met je oefenlapjes.
groetjes,Truus uit Drenthe

Floor zei

Dat is een prachtig stofje Chris! Lijkt me eigenlijk best wel moeilijk om mee te beginnen, maar het scheelt dat je het zonder naadtoeslag kan opnaaien. Ik gebruikt nooit lijm, maar doe het altijd met naadtoeslag, dus heb je dat ook niet nodig.
Veel succes met je huiswerk. Veel leuker dan huiswerk van school vroeger :-)

neeftje zei

Fijn dat je het leuk vond om te doen! Ik ben benieuwd naar je huiswerk. Ik vond het ook heel leuk om te doen! Groetjes jacqueline

quiltlodge gerda zei

Oh wauw, wat een mooie stoffen heb je daar! Lijkt me een heel leuke cursus. En ik zou zoooo graag mee doen maar echt, ik moet eerst afmaken wat er nog ligt. Helaas! Ik ga wel nog een workshopje Cathedral Windows doen. Voor de gezelligheid en een klein kussentje. Dat mag wel even tussendoor van mezelf ;)
Groetjes, Gerda

marga zei

Wat een prachtige stof om mee te werken en als ik zo kijk lijkt het mij ook wel een Chris kleur. Leuk hoor om er weer iets bij te leren.
Het lijkt net echt nu heb je ook nog huiswerk mee gekregen.
Veel succes ermee.
Groeten
Marga

Ineke zei

Succes!

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooie stofjes. en succes met de cursus
Groetnis Annie

Lida zei

Bij de kinderen op school wordt er gewoon een knoopje gelegd als de draad door de naald is en dan blijft de draad beter zitten en dat werkt stukken makkelijker, maar wat een gave stof en wat leuk dat je hieraan bent begonnen! Veel plezier ermee, maar dat zit vast wel goed, fijn weekend,
Lida

Corina zei

mooie stofjes! Veel plezier bij het onder de knie krijgen van deze technieken

Anoniem zei

Hallo buvie,
Wat een prachtige stofjes, ik kom snel even bij je buurten om alles over deze cursus te horen en de stofjes te bewonderen.
En . . . .om even iets te laten zien. . . . .
Groetjes en tot snel
Buuv Joke

foekie's fashion zei

Veel plezier hoor met het appliceren, je hebt er mooie stofjes voor. Groetjes van Joke