Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Kleine armpjes

Soms heb je kleine armpjes nodig en vinden die armpjes dat maar al te leuk. Vooral als ze opa mogen helpen. De amandelen in ons boompje waren rijp om geplukt te worden. Opa plukte ze er uit met zo'n handige grijper die nog van mijn vader was en de armpjes vingen ze op in een bak.


Dat was maandag. Woensdag moest deze super meid voor een kleine ingreep naar het ziekenhuis. Aan een van de armpjes die nog wat problemen had na een ongelukje voor de zomer-vakantie. Dat armpje had al een paar weken in het gips door-gebracht. Nu moest er nog wat gecorrigeerd, onder narcose. En kijk eens hoe ze ligt te wachten op de behandeling.


Gister was ze de hele dag bij ons en hielden die armpjes ons en haarzelf bezig. Wat wilde ze doen?
"Oma, ik vind die deken die u maakt zo mooi. Wilt u mij ook leren haken?"
Natuurlijk wilde oma dat en ik stond er verbaasd van hoe snel ze het eigenlijk doorhad. Zomaar een sliert van lossen, helemaal niet strak aangetrokken en dan ook nog een hele toer vasten. En daar had ze zowaar een dasje voor haar konijn. Hartstikke leuk.



Zo meteen wil ik even naar Amsterdam, ik heb lapjes nodig! Zin in! Lekker op mijn gemak struinen. En dan is deze week ook al weer bijna voorbij gevlogen.


11 opmerkingen:

Lida zei

Hoop dat ze nu helemaal goed herstelt en ze snel verder kan met haar haaklessen bij Oma en Opa weer kan helpen in de tuin! Succes bij de lapjestocht, je zal vast wel slagenis het niet bij de H&W dan wel bij Birdblocks! Knuffel
Lida

Ans zei

Heerlijk om te zien, zou ze later ook zulke mooie handwerken als haar Oma maken?

Monica zei

Dat is genieten hè als de kleinkinderen ook willen handwerken. En leuk om zo de amandelen te plukken

Rya, Rotterdam zei

Kinderen hoef je niks te vertellen: zij kijken naar je en leven je na. Schattig, zo geconcentreerd als ze bezig is met haar handjes tegen haar lijfje. Ontroerend. Gaat het goed met haar arme armpje?
Groet, Rya

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat leuk, je kleindochter leren haken. Van harte beterschap gewenst met haar arm.

Floor zei

Wat leuk toch dat je kleindochter wil leren haken en er geduld voor heeft. Zo'n deken zal wel niet lukken, dat moet oma dan maar "eventjes" doen :-)
Hopelijk knapt ze snel weer op na de behandeling in het ziekenhuis.
Jij bent nu vast al in Amsterdam en zit je snuffelen tussen de lappen.
Hoop dat geslaagd bent.

Ineke zei

Allereerst wens ik je mooie kleindochter van harte beterschap. Wat leuk dat ze eerst opa helpt en daarna gezellig bij oma leert haken.
Liefs, Ineke

Annelie zei

Van harte beterschap voor jullie kleindochter...
Groet Annelie

Elvira zei

Que todo selga bien
Menudas vacaciones en familia !!!!

feltfree på Åsly zei

Beterschap met je kleindochter. Wat leuk om samen te prutten met de haaknaald.

marga zei

Geniet maar lekker van die kleindochter die het zo leuk vind om iets van Oma te leren. Is alles goed gegaan met de ingreep? Ik wens jullie een heel fijn weekend toe.
groeten
Marga