Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Gaatjes

Meestal als je een gaatje ziet, ben je niet blij. Je moet het wegwerken of stoppen of verstoppen. Maar dit gaatje niet. Dit heb ik zelfs gemaakt, met een boor in die mooie Vriendschapsbeker.


Dat had natuurlijk een bedoeling. Die beker is zwaar, verschuift niet, dus ideaal voor een bolletje wol. Draadje door het gaatje.


En waar gaat dat draadje naar toe? Natuurlijk, naar het haakwerk. Heel comfortabel.


Ik maak nog een toer of 16, dan heb ik een deken van 2 meter. Lang genoeg, toch?!

Maar er is nóg een gaatje. Gelukkig hebben we dat gevonden: om toch een weekje ergens lekker te ontspannen, beetje vakantie vieren. In de buurt van zus, dat geeft ook een goed gevoel. Maar of ik daar een gaatje vind om te internetten, dat weet ik niet. Het wordt hier waarschijnlijk dus even stil.

Tot de volgende keer en liefs van mij.


20 opmerkingen:

Monica zei

Wat een prachtige vriendschapsbeker en mooi dat je daar zo'n handig gebruiksartikel van hebt weten te maken. Héél gezellige en ontspannen vakantie gewenst

Anita zei

Goed idee, dat gaatje!! Veel plezier met jullie uitje, geniet ervan.

Mieke van Minnen-Kanis zei

Heel veel gezelligheid gewenst samen met je zus. Geniet ervan!
En wat wordt je deken mooi.
groetjes Mieke

Lilian Pilar zei

Chris!!!
es una idea buenisima, decorativa, me encanta, el croché es una labor que me enseñarón mi mamá y mi abuelita
Abrazos de Amor!!!

Aangenaam verpozen met Joke zei

Je bolle wol is veilig in deze beker en er zal heel wat moeten gebeuren, wil het nu nog op de grond vallen. Je deken wordt mooi. Dit wordt vast een heerlijk warme deken. Een heel fijne vakantie toegewenst. Ik hoop dat er voor jullie veel te genieten is, samen met je zus.
Groeten, Joke

ria vogelzang zei

Wat een mooie beker voor je wolletje! En je deken al bijna 2 meter!!
Die van mij moet nog echt even groeien.... ;)
Geniet van je gaatje rust en van je zus! Heerlijk!!
Liefs, Ria.

Willy zei

Dat is handig Chris. Wat wordt je deken mooi en groot al. Fijne week,

Floor zei

Soms zijn gaatjes dus reuze handig. nu rolt je bolletje niet weg als je er aan trekt.
Twee meter lijkt me groot genoeg voor de deken hoor, jij ben nu lekker klaar voor de winter.
Gelukkig nog even niet nodig.
Geniet maar van je weekje rust en hopelijk in de zon.

marian'ne m zei

O, dat je dat kan. Maar handig en dat wordt een hele lekkere leuke grote deken he !

Ans zei

Wat een goed idee! Fijne vakantie!

Rian, zei

Wat fijn dat jullie er toch nog even heerlijk tussenuit kunnen. Geniet er maar van.
En wat een goed idee om het mooie met het nuttige te verenigen.
Fijne dagen!
Liefs,
Rian

inge zei

geniet van beide gaatjes ;-)

Ineke zei

Handig en inventief, dat ben je! Geniet van je heerlijke week vrije tijd ;-)

Liefs, Ineke

Lida zei

Zo wordt die perfect gebruikt en wat ben je al ver met je deken! Ik wens je een heel fijne en gezellige week en hoop dat het weer een beetje meewerkt! Knuffel
Lida

Johanna Faber zei

Dat is een mooi oplossing, handig
Mooi je deken
Fijne vakantie
Groetjes uit Zweden

Hennie zei

Je deken wordt erg mooi ! ! !
Handig zo'n beker, wat een goed idee.
Fijn e vakantie veel plezier.

Groetjes Hennie.

feltfree på Åsly zei

Wat wordt je deken mooi. En wat handig om deze prachtbeker zo te gebruiken

quiltlodge gerda zei

Twee gaatjes: één hele handige en één hopelijk hele leuke! Veel plezier!

petronella zei

Mooi! En een fijne vakantie!!

Marianne zei

Leuk om de beker voor dit doel te gebruiken. Je deken wordt al groot.
en gezellige week met mooi herfstweer toegewenst.
Lieve groet, Marianne K.