Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Expositie Enkhuizen

Vandaag een beetje onverwacht naar Enkhuizen geweest. Naar de Expositie in de Westerkerk die elk jaar door Veltrop georganiseerd wordt. En het was zulk mooi weer!! Dus ik begon met een overheerlijke warme apfelstrudel op een zonnig terrasje. Mmmmmm.
Ik vond het heel gemoedelijk en gezellig. Leuke mensen, leuke kramen en aparte quilts:


Deze zijn van Arnout Cosman. De laatste heet "Doyenna".

Maar deze vind ik ook altijd heel leuk:


Er hing veel meer hoor. Je moet trouwens wel goed uitkijken waar je je voeten zet: er liggen prachtige oude grafstenen op de vloer waar je makkelijk over kan struikelen:


Ik heb gezellig met een paar dames zitten keuvelen, o.a. met
Elly L. Leuk!
En natuurlijk deed ik een paar aankopen:


Handschoentjes voor machinequilten, ideaal, een paar kleine leuke lapjes en een super goed schaartje voor het fijne werk.
En dan kom ik thuis ........ staat de thee klaar en het eten op het gas! Zó lief van Chago!

Fijn weekend met heel veel plezier en rust!


14 opmerkingen:

A VanderAsch zei

Leuk zo'n dagje, lekker weertje en je hebt prachtige kunstwerken gezien, en die appelstrudel daar benijd ik je om, die zijn haast niet te vinden in Rio. Bedankt voor het delen van de foto's en een fijn weekend voor jullie twee. Zonnige groeten uit Rio, Alice.

Ineke zei

Wat heerlijk, een dag met een gouden rand!

Liefs, Ineke

feltfree på Åsly zei

Een heerlijk dagje genieten. De quilts op je foto's zijn prachtig

Floor zei

Altijd fijn als je thuis komt en het eten staat (bijna) klaar.
Mooi die grafstenen op de vloer, maar inderdaad dat loopt niet zo lekker.
Die huisjesquilt van Hollandse ruitjes vind ik echt een plaatje!
Ook weer leuk wat gekocht, want anders is het zo kaal thuiskomen hè?
En je had ze toch echt nodig.... natuurlijk wel...

Saskia Smit zei

Dir theedoeken lijken wel een foto. Knap gemaakte werkstukken weer

Aangenaam verpozen met Joke zei

Mooie en aparte quilts heb je gezien op je onverwachte uitje. En wat lief dat de thee al klaar stond toen je thuis kwam.
Groeten, Joke

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat gezellig, en mooie tentoonstelling gezien.
Handschoenen voor machine quilten? nog nooit van gehoord.
Fijne Zondag Groetnis Annie

Yvonne zei

Wat een prachtige quilts hingen er weer dit jaar. Nu vind ik Enkhuizen op zich al een heerlijke stad om te bezoeken met het mooie oude centrum dus het was vast een heerlijke dag voor je en als je dan zo thuis komt.....helemaal,super!

Lilian Pilar zei

Unos trabajos maravillosos, y ese strudel de manzanas ha de haber estado delicioso.
Muchas gracias por compartir.
Feliz Dia!!!

foekie's fashion zei

Mooi dagje, mooie quilts gezien en leuke aankopen gedaan. Wat is het dan heerlijk thuiskomen als je lief voor het eten heeft gezorgd.
Groetjes van Joke

Marga (MarPie) zei

Hoi Chris, lees het allemaal wel maar kan op mijn werk geen reactie achterlaten.
Hoe gaat het met de kleinste nu, arm weer helemaal oké?
Konijn erg blij met zijn halsband?
Tjonge wat zaten jullie op een te gek mooi stekkie vakantie te houden. Kan me voorstellen dat je daar heerlijk hebt gefietst.
Sneu vind ik het dat Gré niet meer van haar eigen handwerkspulletjes kan genieten. Gelukkig heb je er andere dames blij mee kunnen maken. Tjonge je deken af...knap hoor ik kon nog steeds een paar toeren tekort maar hoop haar toch dit jaar af te hebben.
Lijkt me wel wat om er met Kerst onder te kunnen kruipen.
Mooie quilt in Enkhuizen. Op zo'n ondergrond lopen heb je hele stevige schoenen nodig. Goedgereedschap is goud waard en lapjes tja de winter komt eraan dus die heb je zeker nodig. [lol]

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

...en weer boordevol inspiratie natuurlijk... Die bloemen zijn prachtig mam. Minstens net zo mooi als jullie!

baukje zei

Die Hollandse huisjesquilt is een plaatje. Je zult wel genoten hebben .....

marga zei

Iets onverwacht doen is toch heerlijk en dan ook nog kunnen genieten van prachtige quilts helemaal goed. De huisjes quilt heel apart een buitenlands dorp met Hollandse stofjes gemaakt leuk hoor.
En dan thuiskomen waar manlief met thee en eten zit te wachten. Wat hebben wij toch schatten.
Groeten
Marga