Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Toch maar weer even wat schrijven

Wij brengen onze vakantie en zomerdagen door op ons privé-bezit: ons huis en tuin. Vaak onder de reuze grote en gezellig parasol, genietend van de planten en bloemen, de vijver waarin ons kleine 'humpiedumpie ' pittig rondzwemt samen met de grote vissen. De jonge merels, soms nog gevoerd door hun pappa, maar ook zelf op zoek naar eten. Eentje neemt voor het eerst een voorzichtig bad, geweldig om te zien. Een ander verwoest mijn pannendak met rotsplantjes, niet zo geweldig, haha.




Voor de foto heb ik een 4 jaar oude Stefanotis even buiten gezet. Ik kocht hem indertijd voor Chago als een miezerig klein plantje. Hij zit nog steeds in dezelfde pot, moet ook niet te voedzame grond hebben. Elk jaar bloeit hij weer, maar dit jaar is het werkelijk fantastisch zoals hij in bloei staat. De foto is van 2 weken terug, er zitten nu nog veel meer trosjes bloemen aan. En lekker ruiken!





We hebben veel manden vol met zomerbloeiers in de tuin. Sommige overgehouden van vorig jaar en ook vol in bloei, ongelooflijk.


Heerlijk vrolijk. En als je goed kijkt, zie je 2 bijzondere blommen:


Ja, ik ben af en toe ook aan het hexen. Er liggen al 23 blom-metjes in een doos en ik heb ook nog zo'n ster gemaakt. In EQ maakte ik een voorlopig ontwerpje voor een quilt. Een meerjaren project.


Het is toch wel een heel leuk werkje hoor. Voorlopig heb ik genoeg restjes van lapjes.

Ik houd het nog even rustig op mijn blog, want de fut is nog niet helemaal terug en er zijn veel andere bezigheden die de aandacht vragen. Maar het komt weer goed hoor! Voor nu is het even goed zo. Allemaal weer een heel fijn weekend en tot de volgende keer.
Liefs van mij.


16 opmerkingen:

Vera zei

Mindegyik virág szép... De az a különleges... sosem hervad el..
Szép hétvégét!

Lilian Pilar zei

Hola Chis!!!!
la planta en flor, tiene un aroma muy especial para mi me transporta a mi tierra Chile; allí en mi casa la tenía y aromatizaba toda la entrada.
Tus hexagonos son preciosos y el proyecto una maravilla, yo tengo muchos guardados y poco a poco los voy realizando y juntando, ya que necesito juntar 1200 mas o menos.
Un gran abrazo
Lily

baukje zei

Nog veel heerlijke zomerse dagen op jullie landgoed.....

Mieke van Minnen-Kanis zei

Goed weer wat van je te horen. Heerlijk hé zo´n vakantie rondom huis. Niets moeten. lekker aanrommelen.
geniet er nog van!!
groetjes Mieke

M Verheij zei

Wat fijn weer van je te horen,geniet van jullie heerlijke tuin

Floor zei

Fijn dat je er weer bent Chris! Ik bedoel natuurlijk op je blog.
Mis het echt als je niets schrijft. Ben nu eenmaal een nieuwsgierig meisje....
Die stoute merel zeg, zoekt natuurlijk op je dakpan naar een worm. Niets gevonden waarschijnlijk.
Leuk dat je met hexjes dit mooie patroon maakt.
Vind het altijd zo mooi worden, maar minder leuk om te doen, dus zal het er wel nooit van komen bij mij.
Maar jouw restjes komen vast op.
Hopelijk kunnen we nog maanden genieten van de tuin.

marian'ne m zei

((((ZWAAAIIII)))) Chris, fijn je even te zien. Goed om te tijd te nemen en zo'n moie tuin is idd om van te genieten, daarvoor hoef je ecbt het erf niet af.

Johanna Faber zei

Nog een fijne vakantie
Fijn weekeinden groetjes uit Zweden

Martine zei

Hier ook zo'n chique vakantie op ons prive bezit en heerlijk dat het weer zo meewerkt.

Ineke zei

Lekker blijven genieten, maak je niet te druk, het komt vast allemaal weer goed.

Liefs, Ineke

Truus zei

Fijn weer wat van je te horen.Lekker genieten van je mooie tuin en ondertussen rustig aan wat hexjes maken.
Wat geweldig dat de stefanotis elk jaar weer bloeit.Doe je iets speciaals? Heb dit jaar ook een gekocht en hoop dat hier hetzelfde resultaat komt!
gezellige vakantie in Gardenia!
groetjes,Truus uit Drenthe

Ria van Kasteel zei

Ik vind het ook fijn weervaart van je te lezen, prachtige bloemetjes laat je zien. En wat een leuk hexenontwerp. Rust nog maar even uit.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

inge zei

fijn even iets van je te lezen, leuke tuinfoto's! geniet van je vakantie!
en die hexjes, dat wordt een prachtquilt!

Annie Kingma.Bonnema zei

Fijn even een berichtje van jou te lezen.
Zelf ben ik ook rustig met de blogs lezen en schrijven.
Geniet van alle mooie dingen om je heen
prachtig zijn de bloemen
Groetnis Annie

Ans zei

Goed weer even iets te horen en te lezen.

Margriet Hof zei

Hoi Chris,
En ik vond het (net als iedereen hierboven) ook leuk om weer even een berichtje van je te lezen. Ook al ken je elkaar niet persoonlijk, je bouwt toch een blog-band op en na een tijdje ga je de ander dan missen. Ik blog zelf de hele zomer elke dag dus als je wat wil lezen: welkom! Maar als je alle extra tijd besteedt aan hexagonnen maken, dan schiet ook die quilt vast weer op!
Groeten van Margriet