Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Bijna gesmolten

Het is bijna niet voor te stellen dat ik kort geleden bijna smolt van de hitte. Ik moest het huis gewoon dichthouden en soms binnen verkoeling zoeken. En nu???? Warme fleece trui aan, lamp aan .... Maar er is nog steeds kleur in kamer en tuin. Als ik 's morgens beneden de kamer in kom, zie ik dit:


Een vensterbank vol geraniums, kinderen van kinderen van kinderen .... 9 jaar geleden de moeder, een stek, van iemand gekregen en elk jaar stek ik weer nieuwe planten. Oersterk en prachtig van kleur. En direct buiten, achter het raam staan deze:


Een Sundaville, of liever 2 stuks. Vol met bloemen, vuurrood. De grote linkse heb ik al 3 jaar binnen laten overwinteren en je ziet hoe goed hij het doet. Echt een feest.

Niet bijna gesmolten, maar bijna helemaal gesmolten is dit:


Kijk, dat is natuurlijk minder leuk. Nee, dat was verschrik-kelijk. En dom! Ik heb zo'n hele grote snijmat altijd op mijn tafel in de Idylle. Soms zet ik er het kleine strijkplankje op. Je voelt het al aankomen. Natuurlijk let ik altijd goed op ...... en toch ging het laatst mis. Stond het strijkboutje ineens náást de plank, op de mat. Grrrrrr.


Nu hobbelt en bobbelt de mat. Misschien snij ik dat stuk over de hele breedte er uit. Wel heel erg jammer. Maar ja, zo'n bedrijfsongelukje kan altijd gebeuren. Ik ben nu wel extra alert als ik aan het werk ben.

16 opmerkingen:

Mieke van Minnen-Kanis zei

De hexagonbloemen naast de plek in de snijmat zijn erg mooi. En wat een
bloemenpracht... Heerlijk. We krijgen vast nog wel mooi weer.... Alleen is de vraag,wanneer? Groetjes Mieke

Rian, zei

Wat een heerlijk bloemenraam heb je, Chris. En buiten ook nog zoveel kleur. Je sundavilles zijn prachtig. Maar wat jammer van je snijmat. Kan Chago er geen vierkantje uit een kleine snijmat inpassen? Het is dan wel preciesiewerk, maar dat is hem wel toevertrouwd, denk ik zo maar...:)
Fijne dag, Chris

Truus zei

Schitterend je geraniums en de sundavilles buiten.De laatste doet het bij mij ook zo goed dit jaar.
Heb je nog tips voor het overhouden? Wil het graag ook doen dit jaar,want deze heeft zo'n mooie kleur.
Afgelopen winter de fuchsia's overgehouden en die bloeien ook volop.
Zou bovenstaande tip maar doen Chris,zo jammer om de grote mat te versnijden.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drentrhe

Floor zei

Wat zijn je bloemen in de tuin nog mooi! Zo jammer dat je daar dan niet tussen kunt zitten.
Vind het ook balen, maar we doen er niets aan, dus loslaten maar weer :-)
Wat jammer van je snijmat! Ze zijn nogal duur, en het is zo handig als je zo'n grote hebt.
Als je hem omdraait, is het daar niet beter?
Anders misschien met een doek er over weer met de strijkbout warm maken en dan er iets zwaars opleggen?
Maar Rian heeft ook al een oplossing misschien.
Succes.

Monica zei

Gelukkig heb jij die prachtige bloemen om op te fleuren na zo'n ongelukje met je snijmat

feltfree på Åsly zei

Wat een bloemenpracht. Een vervelend bedrijfsongevalletje. Tja zo af en toe.....

Vera zei

Á de gyönyörűek a virágok..Sundraville sajnos nem maradt meg, többször probáltam.

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi je bloemenpracht, en ook de gemaakte bloemen.
Spijtig van je snijmat, maar het overkomt bijna ieder wel eens zo'n ongelukje.

Marga (MarPie) zei

Heerlijk je bloemen. Heel erg jammer van je snij mat, had ik laatst ook. Had hem (dacht maar eventjes) laten liggen daar waar het zonnetje aan het schijnen was door de keukendeur. Tja, ook hobbels en bobbels erin, nu let ik ook weer veel meer op wat er met de mat gebeurt. ;o))))

Groetjes,
Marga♥

quiltlodge gerda zei

Ai verdorie wat jammer van je snijmat! Ik voel met je mee want de mijne was de klos nadat hij in de zon had gelegen.
Prachtige jaloersmakende geraniums heb je staan! Nog een poosje lekker van genieten ...

mieke zei

Hele mooie bloemen, ja.
En die mat , tja dat kan gebeuren.
grtjs Mieke

Ans zei

Ik vind dit toch wel meer uit te houden dan dat warme weer, maar voor de mensen die nog op vakantie zijn is dit super triest! Mooie planten heb je, daar heb ik het geduld niet voor. Je weet wat je op je komende verjaardag op je lijstje kan zetten. nieuwe snijmat!

Willy zei

Hè, wat een pech met je snijmat, maar je planten doen het geweldig. Wat een heerlijk uitzicht, zowel met slecht weer als mooi weer. Gelukkig is het nu weer iets warmer. Fijne dag,

Hermie zei

de fleece trui kon vandaag wel weer uit. Het was een super zonnige dag. Jammer van je mat,maar je kunt hem er denk ik nog wel om gebruiken.

Johanna Faber zei

Ja ook hier volop herfst

dom dom dom,.................maar kan je die van jou niet omdraaien! en de anderen kant gebruiken!

Fijn weekeinden Groetjes uit Zweden

Unknown zei

Ai, dat is heel vervelend want die matten zijn ook niet goedkoop. Het is mijn een keer overkomen met een nieuwe snijmat, had ik mijn lichtbakje voor embossen er bovenop staat. Mijn man had er net een "hele goede lamp" in gezet. Tja, die was ook veel te heet voor de mat..
De bloemen doen het ook heel goed dit jaar. Je Geraniums en Sundaville zijn mooi.

Gr. van Jantje