Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Zzzzzucht!!!

Lange, diepe ZUCHT! Het was zó heerlijk, zó gezellig, zó mooi en divers. Ik heb in 2 dagen nog nooit zoveel divers handwerk en verschillende technieken gezien. En ook op zoveel verschil-lende idyllische locaties. Waar? In Noord Groningen op het Groninger Quiltfestival. Wat is dat ontzettend leuk om van dorpje naar dorpje te rijden en niet alleen van de quilts te genieten, maar ook van de omgeving en van die oude kerkjes. Ruth, haar zus en ik hebben intens genoten!

Ik had niet mijn zware camera mee, alleen een smart-phone. Toch een paar foto's en een beetje tekst.

De Lapachiha techniek van Alevtina Shevaldina.



Een oude Russische techniek met allemaal kleine friemeltjes stof. Wat een werk!

De subtiele en magische quilts van Bella Baykova uit Sint Petersburg.
Hoofdzakelijk in zijde uitgevoerd. In combinatie met fijn borduurwerk benadert haar werk de schilderkunst. Heel bijzonder.






Ook weer zo bijzonder, anders dan anders. 



Hoofd en haar zijn gemaakt van gedroogde theezakjes!


Op verschillende van haar quilts zijn 'halve' poppen bevestigd, heel mooi en kunstzinnig gemaakt. Naast deze pop stond op de quilt een spreuk:
Het is goed in eigen hart te kijken,
Nog even voor het slapen gaan.
Of van dageraad tot avond,
Geen ander hart werd zeer gedaan.
Natuurlijk waren er ook de meer traditionele quilts te bewonderen zoals die van Mariet Soethout-Mous. En de enige quilts die meededen aan de wedstrijd. En nog zóveel meer. Tot slot nog één leuke foto van de Catwalk van Gerry van der Lugt.


In een volgend logje laat ik nog een paar andere dingen zien.


18 opmerkingen:

Dineke zei

Leuk om op je blog te lezen en te zien wat jou extra heeft getroffen. Ja, aan 1 blog verhaaltje heb ik ook niet genoeg.

Ria van Kasteel zei

Dat zijn zeker fijne dagen geweest, mooie foto's zo kan ik toch nog meegenieten. En de spreuk helemaal mee eens.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Margriet Hof zei

Hoi Chris! Ik ben ook twee dagen in Groningen geweest en heb nog naar je uitgekeken! Wat was het prachtig! Ik had er ongeveer vijf blogjes voor nodig om verslag te doen. Was vooral ook onder de indruk van de Relief Quilts in het Openluchtmuseum. De verbindende kracht van quilts!
Groeten van Margriet

Floor zei

Wat heerlijk dat jullie zo genoten hebben van het Groninger land en van de quilts. Ook goed weer, dat maakt de tocht door de dorpjes toch leuker. Ben benieuwd naar de quilts van Mariet Soethout, ze maakt altijd zulke mooie quilts.
Nu maar lekker nagenieten van al dat moois.

M Verheij zei

Chris,ik vind het heel jammer dat wij elkaar niet hebben ontmoet.
Ik ben alleen in Warffum geweest,daarna was ik te moe om verder te gaan.Er komt een mail met foto's deze week je kant op.
Maaike

Truus zei

Wat apart is de Lapachiha techniek met een mooi resultaat.
Prachtig zijn de werkstukken die je laat zien.Dank voor het delen Chris!
Is er niet een heel gedicht/gebed van deze woorden op de quilt?
groetjes,Truus uit Drenthe

ria vogelzang zei

P*R*A*C*H*T*I*G !!!! Wat zul je heerlijk nagenieten!

Corina zei

leuk om zo even mee te mogen genieten!

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat een fijn weekeinde, en prachtig de quilts. Kunstwerken
Het gedichtje vind ik heel mooi.
Groetnis Annie

Rya, Rotterdam zei

De regels die je aanhaalt zijn uit een gedichtje van Alice Nahon.
Ik leerde het 60 jaar geleden op school:
"t Is goed in 't eigen hert te kijken
nog even voor het slapen gaan
of ik van dageraad tot avond
geen enkel hert heb zeer gedaan
Of ik geen ogen heb doen schreien
geen weemoed op een wezen lei
Of ik aan liefdeloze mensen
een woordeke van liefde zei.
En vind ik in het huis mijns herten
dat ik één droefenis genas
dat ik mijn armen heb gewonden
rondom één hoofd dat eenzaam was...
dan voel ik op mijn jonge lippen
een zoetheid lijk een avondzoen...
't Is goed in t eigen hert te kijken
en zo zijn ogen toe te doen".
Ik vond het altijd heel mooi en zegde het wel als een gebed.
Groet, Rya, Rotterdam


Sis Voorn zei

Spijt...dat ik niet kon gaan ....
Volgende keer beter ;)

Martine zei

Dat zijn geen quilts maar kunstwerken. Erg mooi.

petronella zei

Prachtig, ik hoop er ook nog eens een keer bij te zijn! Leuk dat je genoten hebt in Grunnen!

mieke zei

Heel apart en sommige heel mooi. ( naar mijn smaak )
grtjs Mieke

MarianneD zei

Wat een heerlijke dagen heb je gehad Chris!Dit jaar had ik geen tijd maar volgend jaar ga ik ook proberen te gaan!

Eulalia Isabel zei

Agradable fin de semana, recreando los ojos, con tantas cosas lindas.
me alegra.

saludos

Lilian Pilar zei

bellisimos trabajos, realizados con material de desecho....felicitaciones a las artistas

Elvira zei

Hola , por fin puedo leerte tus articulos.
He tenido un fallo y mi ordenador no traducia, te veia las fotos pero no sabia la explicacion
me encanta tus fotos de la exposicion
Besos