Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Verliefd op Borduurwerk

Dat is Alexandra Drenth. Maar het is meer dan verliefdheid, het is pure liefde, en dat is te zien aan haar werk. De vrouw staat centraal en ze verwerkt veel gebruikte materialen.




De foto's maakte ik met mijn smartfoontje, dus ze zijn niet zo heel duidelijk.

Dit is een klein gedeelte van de binnenkant van een mantel!

Wat dacht je van zo'n theekopje?!

Voetstappen op de vloer van de molen in Usquert, waar al deze borduurwerken en nog veel meer te bewonderen waren.

Dit is mijn laatste logje over het Quiltfestival in Groningen. Heel bijzonder allemaal.
Ik wens jullie allemaal een heel fijn en zonnig weekend toe.


18 opmerkingen:

Truus zei

Wat een bijzondere werkstukken waren daar te zien.
Wat ik me nu afvraag is of deze mevrouw Drenth familie is van de mevrouw Drenth waar Annelies nu al een paar keer wat merklapjes van heeft laten zien.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Monica zei

Dat is puut genieten om zulk mooi borduurwerk te bekijken. Precies wat Truus vraagt, vroeg ik mij ook al af, maar dan is deze wel wat jaartjes jonger

Annelies zei

Prachtig !!

mieke zei

Dat ziet er allemaal heel mooi uit.

FLR zei

O wat MOOI! Chris, heel erg bedankt voor je mooie foto´s (niks jammer smartphone hoor! foto´s zijn prachtig!). Nu heb ik het gevoel er toch een beetje bij geweest te zijn,

fijn weekend!
Francisca

Ineke zei

Echt genieten!!!

Marga (MarPie) zei

Een groot dank je wel voor het laten meegenieten van al het moois wat je hebt gezien.
Tja dat boek van vorig blogje heb ik ook, toch maar weer eens oppakken.
Vond het zo mooi om de quilts toen te zien.
Hoe vond Ruth haar zus het welkomsquiltje?

Groetjes,
Marga♥

Berna zei

Dank je wel voor het delen van alle mooie foto's. Dit borduurwerk is wel heel mooi en bijzonder!

Floor zei

Wat een prachtig verfijnd handwerk is dat!
Je zou bijna zeggen "wat een geduld moet je daar voor hebben". Maar dat zegt iedereen ook van onze quilts.
Ja, borduren is ook een leuke hobby, maar tijdrovend.
Had gehoopt nog wat van de Amish quilts te zien op je blog, want die waren er toch ook?

inge zei

prachtige borduurwerken!

Dekenstikster zei

Dag Chris, hartelijk dank voor je prachtige verslagen over het Quiltfestival! Ik heb er van genoten. Groeten, Wilma

Lida zei

Zo jammer dat ons reisje naar Groningen niet doorging, maar dankzij jou toch genoten van schitterende creaties! Bedankt en nu lekker nagenieten, knuffel
Lida

Inge zei

Wat leuk, mooi en interessant allemaal. Goed verteld en de foto's zijn prima. Dankjewel, Annelies. Ik heb er van genoten.
Fijne zondag!

Inge zei

Ik bedoel natuurlijk Chris. Ik ben nog niet helemaal wakker, typ gewoon Annelies. Sorry Chris!!!

Anita Vlijtige Handjes zei

Prachtig werk. En ik vind een biscornu al een hele bijzondere. Dank je wel voor de foto's ook al zijn ze van je smartje. :-)
Fijne zondag

marian'ne m zei

Mooi werk al heb ik nog steeds moeite om oud handwerk te verknippen ! Ook ik ben bij jou vaak in de war met Annelies ivm jullie blognaam. Nu hebben jullie het ook nog eens allebei over een Drenth, familie ??

((( zwaaiii )))... MM

Willy zei

Prachtige creaties. Dit vind ik ook erg leuk om te zien. Dank je wel Chris!
Fijne zondag,

jaimie zei

Hallo,

Ik heb met open mond e postje gelezen, zo knap allemaal.

Groetjes,