Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Thor en Tommie

Het is een onafscheidelijk stel, Thor en Tommie. Thor kijkt met verlangende blik naar zijn baasje: "Mag ik al gaan spurten...?" Tommie kijkt met liefdevolle blik naar zijn heerlijke hond: "Nog heel even, dan mág je....".


Chago kwam het stel tegen toen hij met 'zijn meiden' donder-dag naar de Zandsculpturen in Garderen (even kijken, zóóó mooi!) was. Hij kon het niet laten en zette ze als verrassing in onze tuin. Ik was intussen naar mijn zus. Voor het eerst met een Voordeeluren kaart met de trein. Heerlijk ontspannen!! Ik zocht al een hele poos een klein 'pruts'patchworkje en vond iets met hexjes. Ben er in de trein mee begonnen:

op de heenweg

op de terugweg

Nee, het worden géén blommen, maar sterren. Als ik er eentje klaar heb, laat ik hem wel zien.

Vandaag zijn Ruth, Joke en ik aan het dubbelen. Ruth's 3e quilt, best een grote. En Chago vertoeft vandaag een uurtje in de 'tijgerkooi', haha. Buiten sporten op een stuk verharde grond die aan alle kanten én van boven beschermd is door hekwerk. Je weet wel, zo'n plek waar jongens lekker met een bal aan de gang kunnen. Nou ja 'sporten' ....... ze willen senioren meer in beweging krijgen. Echt iets voor hem, hoewel hij vanzelf al behoorlijk beweeglijk is! Plezier zullen we in ieder geval vandaag dus allebei hebben.


11 opmerkingen:

Berna zei

Leuk stel heeft hij meegenomen voor de tuin.
Treinen heeft ook zo zijn voordelen. Lekker met lapjes aan de gang.
Fijne dag.

Margriet Hof zei

Wat leuk, die hexagonnetjes. Herkenning voor mij: ik was ook pas met de trein naar m'n zus geweest, en had ook voor het eerst die kartonnetjes meegenomen. Precies dezelfde als de jouwe! Ben benieuwd naar jouw ster straks!
Groeten van Margriet (juist gister een half jaar elke dag geblogd!)

sylvia zei

veel plezier met al jullie bezigheden!! Vind het wel zielig hoor, dat je Chago laat opsluiten!
Ja, in Garderen is naast de zandsculpturen een heel groot assortiment aan tuinbeelden!! Het zal een hele sjouw geweest zijn.....:)
liefs, Syl

Annie Kingma.Bonnema zei

Mooi het beeldje voor jullie tuin.
Leuk hexjes zo in de trein al gemaakt, benieuwd hoe het een ster word.
Gezellig zo met zijn 3 en weer bezig vanmorgen
Groetnis Annie

Floor zei

Leuk dat je nu weer een hondje hebt. Hoeft niet uit, eet niets, maar je kunt er wel van genieten.
Dat je dat kunt, in de trein met de lapjes in de weer....
Op de één of andere manier lukt me dat niet met al die mensen om me heen. Heb gewoon rust nodig om steekjes te kunnen zetten.
Maar wel handig als het gaat, want zo heb je toch weer iets leuks gedaan onderweg.
Hoop dat Chago zich vermaakt in zijn kooi :-)

feltfree på Åsly zei

Een leuk werkje voor in de trein. Ziet er erg mooi uit.
Een gezellig dagje.

petronella zei

Leuk die kleine hexjes, wil ook nog steeds weer een projekt beginnen om onderweg te doen, maar weet nog steeds niet wat, misschien?? Doe de groeten maar aan Ruth, al ken ik haar (denk ik) niet persoonlijk, wij zijn immers de mensen van het kasteel in Frankrijk! Haha! Mooi beeld hoor!

Ineke zei

Wat een schattig beeldje van Thor en Tommie. En een goed idee om iets kleins mee te nemen in de trein, heerlijk.

Liefs, Ineke

mieke zei

Een leuk beeldje.
En ja, een klein werkje is altijd makkelijk om mee te nemen.
grtjs Mieke

jaimie zei

Hallo,

Wat een leuk beeld stond er op je te wachten.
Ik ben benieuwd naar je sterren.

Groetjes, Jaimie

Jolanda zei

Hallo Chris, wat leuk zijn die hexagonnetjes he, je kan niet stoppen. Leuke kleurtjes ook. Have fun!