Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Van-alles-wat-logje


Van Saskia kreeg ik de roze lapjes die ik met haar give-away had gewonnen. Met een hele leuke, nostalgische kaart er bij. Dank je wel Saskia, ze komen zeker een keer van pas!

Afgelopen woensdag ontmoette ik Joke. Dat was weer een hele tijd geleden. Altijd weer leuk om elkaar te zien en bij te praten. Ze had iets leuks voor me: Een koningsblauw doosje met een vingerhoed. Op de kop getikt in een loppis, je weet wel, daar is ze gek op!
Het is gemaakt door de Hofleverancier in porselein "Bing & Grondahl" in Kopenhagen. De moeite waard op even op hun site te kijken. Op het hoedje staat in goudkleurige letters; 1979.


Ik denk dat het in dat jaar is uitgegeven omdat de universiteit van Kopenhagen toen 500 jaar bestond. Het is een mooie aanvulling voor mijn verzameling.

Tot slot, het Gastvrije huisje is tussen de bloemetjes terecht gekomen, gesandwiched en wel.



Zo heb je ook even een kijkje in een stukje tuin van ons.

Fijn weekend en liefs van mij.


14 opmerkingen:

Ans zei

Wat heb je een mooi vingerhoedje gekregen! En je quiltje is ook al zo mooi. Fijn weekend.

feltfree på Åsly zei

Wat een leuke cadeautjes. Mooie lapjes en een pracht vingerhoedje.

FLR zei

Leuke cadeaus! De vingerhoed is prachtig en met de lapjes weet je vast wel raad....het huisje is snoezig geworden en je tuin bloeit zo mooi! Vandaag en morgen mooi weer om ervan te genieten, fijn weekend!

Truus zei

Je quiltje nu al klaar en zo vrolijk net als je tuin,die er netjes uitziet.Bij mij is het meer een natuurtuin.Wat een mooi vingerhoedje is dit-koninklijk blauw met het geboortejaar van onze oudste zoon er op.
goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Marga (MarPie) zei

Had op het vorige blogje nog niet gereageerd wel gezien en verliefd op geworden.
Dit huisje is zo gastvrij en vrolijk.
Echt je hebt je zelf weer overtroffen Chris. het is simpel maar oh zo leuk.
Die blauwe kan in jullie tuin is niet echt een kleintje hé?

Groetjes en fijn weekend,
Marga♥

Floor zei

Zowel je tuin als het mini-huisjes-quiltje staan er fleurig bij Chris!
Wat een prachtig vingerhoedje heb je gekregen.
Echt Koninklijk vind ik. Maxima zou het wel willen hebben, staat mooi bij haar statiejurk. Maar die heeft ze vast niet aan tijdens het quilten of borduren :-)

Rian, zei

Bofferd, wat een lieve lapjes en wat een bijzonder hoedje heb je gekregen. Joke diept altijd de meest aparte dingen op in haar geliefde loppissen. Leuk hoor. En je gastvrije huisje is ook een plaatje geworden. Fris en uitnodigend.
Ik heb zelf niet veel te melden omdat ik met vaart dingen aan het afmaken ben. Dus een logje moet nog even wachten tot het de moeite waard is om iets te laten zien.
Fijn weekend Chris. (is het bij jullie ook zulk heerlijk weer?)
O ja.... die geweldige melkkan in je tuin doet me altijd glimlachend aan de kan van mijn oma denken. wat een kanjer :)

Lee Prairie Designs zei

Love how your cottage topper turned out...great color combinations, Chris.

Your garden looks so inviting...those pink impatience's are beautiful among all your other pretties! Would be a fun spot to just sit and visit with you.

Much love, Carolyn

Ria van Kasteel zei

Wat een prachtige vingerhoed, en je tuintje staat er mooi bij en dat huisje is helemaal schattig.

Lieve groetjes en eenknuffel van Ria ;0))

marga zei

En die tuin ziet er heel gezellig uit. Het quiltje straalt en de vingerhoed helemaal compleet in een doosje is echt heel mooi.
Hebben jullie even lekker bijgekletst afgelopen week?
Zal vast wel.
Groeten
Marga

creatievelingelly zei

Oh wat ben je verwend. Mooie lapjes en een prachtige vingerhoed. Helaas had ik wederom geen afspraak met Joke dit keer. Dat is de pech als je moet werken ;)
Fijne zondag

jaimie zei

Hallo,

Wat tof dat je al dat moois en leuks hebt gekregen.
Je lapje is ook heel mooi geworden.

Groetjes, Jaimie

foekie's fashion zei

Wat een leuke ontmoeting weer met Joke en wat een mooie vingerhoed! Gaaf quiltje met dat huisje. Groetjes van Joke

Hermie zei

wat gezellig een ontmoeting met Joke en wat een superleuk cadeau.