Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Sandwichen

Genieten jullie ook zo van het heerlijke weer? Super hè. Maar vandaag heb ik ook genoten van het sandwichen van mijn PTL, de Pine Tree Lodge.


Eindelijk ligt hij op 2 tafels bij ons in de kerk. Supertafels zijn dat en ik vind dit toch een heerlijke manier. En helemaal omdat Ruth geholpen heeft.


Kijk, het begin is er. Hij is ook niet zó groot, 140x140cm. Na een paar uurtjes was het karwei al klaar.


Een heerlijk gezicht, maar het voelt ook lekker, om te aaien. Nu begint het echt een quilt te worden. Hij lag eigenlijk al heel lang klaar om te dubbelen.

Ruth had haar bijna affe top mee om de stof voor de achterkant en voor het biesje te laten zien.


Hij wordt toch zóóóóó mooi!!

Vanmiddag nog een paar uurtjes in de tuin gezeten met een klein handwerkje en genieten van de heerlijke geuren uit de keuken! Want Chago kookt vandaag!!


18 opmerkingen:

Mieke van Minnen-Kanis zei

Wat wordt je quilt mooi. Gezellig zo samen sandwichen en dan heerlijk de tuin in... groetjes Mieke

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtig mooi quilt, nu dus nu weer aan het doorpitten
Groetnis Annie

creatievelingelly zei

Mooi dat het gelukt is, succes met quilten

ria vogelzang zei

Heerlijk, als je weer eens zo ver bent met een quilt, he? En wat ie mooi!!
Geniet van je kook-vrijstelling; fijn als je man kookt!
Eet smakelijk en lekker nagenieten van je PTL.
Groetjes, Ria

feltfree på Åsly zei

Nu komt het leuke werk. Succes,

Hermie zei

Heerlijk voelt dat zo'n gedubbelde quilt. Nu lekker doorquilten.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat is je Pine Tree Lodge toch mooi. En met hulp werkt het nog fijner. Heerlijk als je man voor je kookt, dat kan je Chago wel toevertrouwen. Gefeliciteerd met de give-away bij Saskia. Jij hebt de roze lapjes.
Groeten, Joke,

Floor zei

O ja, nu weet ik het weer wat je PTL is!
Prachtig is hij! Zulke mooie kleuren en ook het patroon.
Nu hij gedubbeld is lijkt het al echt een quilt.
Kan me voorstellen dat je heel graag wilt beginnen met de eerste steekjes.
Maar in de tuin gaat dat niet zo goed, dus wachten op regen (hoop dat het nog even duurt hoor).

katrien zei

Veel plezier met quilten,hele mooie.

Saskia Smit zei

Je boft met zon rijg en keukenhulp. Ik ga zo ook nog een paar steekjes. Maar pas na de afwas. Daar zijn vandaag geen vrijwilligers voor

sylvia zei

handig weer de tafels!! En wat een mooie quilt toch van Ruth!!
liefs, Syl

Miny zei

Wat grappig dat jij ook je quilts rijgt in de kerk, doe ik ook als het formaat meer dan 1 tafel nodig heeft. De koster vind dan dat de quilt ook wel in één van de zalen kan hangen. Ter compensatie zorg ik dan voor lekker appeltaart bij de koffie die hij voor ons zet.
Voor jou kan het quiltwerk beginnen, succes!

Groet Miny

marijna zei

Wat een mooie quilt is dit!

Rennie zei

Goede voorbereiding is altijd het halve werk. Wat zal jij heerlijk quilten straks.

Ans zei

Dit zijn toch dagen met een gouden randje!

Lida zei

Wat wordt het een schitterende quilt, ik ben er weg van en ook die top is prachtig! Hoop dat het heerlijk smaakte, maar dat zat wel goed met die kok van jou! Knuffel
Lida

Anita Vlijtige Handjes zei

Prachtig en de kleuren. Een lust om aan te quilten. Ik heb ook van deze tafels en mijn lief heeft er blokken onder gemaakt. Net als vroeger op je fiets maar dan 6 stuks. Heerlijk geen last van je rug.
Groetjes Anita

Corina zei

Dat wordt heel mooi! Altijd weer fijn als zo'n grote klus als dubbelen gedaan is.