Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Ontmoeting

Op zaterdagochtend is het altijd heel rustig, soms zelfs stil, in het MCA (ziekenhuis Alkmaar). Daarom ging ik de afgelopen 2 maanden op dat tijdstip en soms ook nog op woensdag-ochtend kijken of alles nog in orde was met mijn quilts en ook de visitekaartjes en beschrijvingen aanvullen. En op m'n gemak even koffie drinken in het gezellige restaurant. Maar afgelopen zaterdag was speciaal, want ik had afgesproken met Marianne Kee. Zij wilde mijn Amisch Circle Quilt zien die daar ook hangt.



Marianne heeft indertijd samen met Marianne D. (van Ikorniquilt) ook de ACQ gemaakt. Zij moet nu nog alleen de buitenste randen doorquilten. Wat heb ik van haar genoten! Zij is een fijn en gezellig mens. We hebben een paar uurtjes in het restaurant zitten babbelen en er kwam in onze gesprekjes heel wat voorbij.
Ik heb haar gevraagd om, als herinnering voor mijzelf, een foto van mij te maken tussen de 2 grote quilts.


Dit is de laatste week dat ze er hangen. Zaterdagochtend halen we ze weer weg.

De rest van de week zal het hier even stil zijn, ik ga een paar dagen naar mijn zus. Volgende week hoop ik weer een logje te schrijven en dan ook wat te vertellen over de soms ontroerende reacties die ik op de quilts kreeg. Fijne week allemaal!


24 opmerkingen:

Berna zei

Veel plezier bij je zus.

Martine zei

Wat zullen die muren kaal zijn als je quilts weer naar huis gaan.
Ze zullen gemist worden.

Aangenaam verpozen met Joke zei

Wat heb je al veel mooie quilts gemaakt. Ze komen daar heel goed tot hun recht. Die van Jaqueline de Jonge ben ik helemaal weg van.
Gezellige tijd toegewenst met je zus.
Groeten, Joke

Anita Vlijtige Handjes zei

Wat een mooi gezicht zo al je quilts. Echt iets om trots op te zijn Chris. Veel plezier bij je zus.
Groetjes Anita

Rita zei

Wat fijn dat je quilts daar mochten hangen maar het zal vast weer fijn zijn ze weer thuis te hebben. Fijne tijd bij je zus. Gr. Rita

Margriet Hof zei

Wat een prachtige foto's van evenzo prachtige quilts!
Groeten van Margriet

Rian, zei

Wat leuk dat Marianne is komen kijken, Chris. Al die voor haar zo bekende blokjes in een ander kleurtje. Dat waren vast gezellige uurtjes in het restaurant. En wat is de tijd snel gegaan... nog maar een weekje. 't zal kaal zijn daar; hoewel... er zal vast wel weer andere 'kunst' voor in de plaats komen, en jij hebt de quilts weer veilig waar ze thuishoren.
Fijne dagen bij je zus, Chris, en ik heb al vaak gedacht: "Wat voor reacties zou ze krijgen op zoveel moois?", dus ik ben erg benieuwd.
Dagdag

marga zei

Zal de gang in het ziekenhuis ooit weer zo'n fleurige uitstraling krijgen? Andere dingen zijn natuurlijk ook mooi maar al die kleuren en zoals ze daar hangen daar wordt een mens toch stil en vrolijk van.
Ik hoop dat het voor jou en jou zus een fijn weerzien wordt.
Groeten
Marga

Floor zei

Dat vind ik altijd zo leuk als er iemand naast een quilt staat op een foto. Dan zie je pas hoe groot de quilts zijn.
Wat zien ze er prachtig uit Chris, en zo groot en kleurig.
Heb je er veel reacties op gehad vanuit het ziekenhuis?
Misschien mensen die ze zouden willen kopen, want met zo'n quilt op je bed ben je zo weer beter toch?
Geniet van de dagen bij je zus!

Ineke zei

Heel veel plezier bij je zus! Mooie foto's!

Liefs, Ineke

foekie's fashion zei

Wat zal het saai worden daar zonder jouw mooie quilts. Veel plezier met je zus, geniet er maar van. Groetjes van JOke

Truus zei

Zo leuk om een mede quiltster te ontmoeten en je zult vast wel blij zijn als je quilts straks weer veilig thuis zijn,ondanks vast mooie en ontroerende reacties die je kreeg.
Gezellige dagen bij je Zus!
groetjes,Truus uit Drenthe

Ria van Kasteel zei

Wat een geweldige ervaring Chris, het lijkt me heel speciaal een eigen expositie. Veel plezier bij je zus.

Liefs en een knuffel van Ria ;0))

katrien zei

Leuke ontmoeting.
Veel plezier bij je zus.

Annie Kingma.Bonnema zei

Wat toch prachtig mooie quilts.
Heel veel plezier bij je zus.
Groetnis Annie

MarianneD zei

Ja,Marianne Kee is een heerlijk mens,we mailen al jaren.....;-)
Mooie foto van jou tussen je prachtige quilts!
Veel plezier bij je zus,geniet ervan!
En volgens mij is de feed weer hersteld....dankzij mijn eigen computerteam hier....;-)

Sis Voorn zei

Wat een prachtige quilts laat je daar zien !!!! Geweldig

sylvia zei

ik zal je quilts missen!! En jou ook, fijne dagen bij je zus!
En wat zullen Marianne en jij lekker gekwebbeld hebben, ze is lief en gezellig!! Net als jij, dus....:)

AnitaS zei

Hallo Chris. Ik heb weer bijgelezen. Wat heb je weer leuke dingen gemaakt. Ik vin het popje zo leuk, Past echt bij jou.

petronella zei

Wat een prachtige quilts heb je toch gemaakt! Ik heb even bijgelezen en je bent toch zo'n bezig bijtje, knap hoor om altijd je blog bij te houden, het is mij een poosje niet gelukt. Succes met alles en een lieve groet uit Frankrijk!

Janny de Roo zei

Wat een mooi kleurrijk geheel daar in het ziekenhuis. Geloof maar dat daar graag naar gekeken wordt, naast alle ellende wat men daar mee maakt. Daar wordt een mens toch vrolijk van.....Prachtig !!

Nel Walter zei

even genieten bij een vervelende controle, en wat werk je netjes!
misschien over een paar jaar weer?

Maureen zei

Hallo Chris,
Ik heb ontzettend genoten van je prachtige quilts! Werk zelf op de poli in het ziekenhuis en iedere keer weer bleef ik weer genieten van je quilts. Echt jammer dat ze weggaan!

groetjes, Maureen

Chris zei

Dank je wel voor je fijne reactie Maureen!