Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Huisje van Gastvrijheid

Vind je dit geen schattig huisje? Een huisje van gastvrijheid waar ik een klein quiltje van maak voor een lieve vrouw die erg gastvrij is en altijd in haar leven klaar staat om een ander te helpen.


Ruth (zij is een zus van Ruth) en ik slapen half juni 2 nachtjes bij haar tijdens het Quiltfestival in Groningen. Ik heb zo'n zin!!

Het patroontje kreeg ik al lang geleden van nóg een lieve vrouw die ik leerde kennen via de Siggy-swap, Carolyn. Ik heb haar nooit ontmoet, ze woont een beetje ver weg, helaas, in Iowa, USA, maar ik weet zeker dat zij ook heel gastvrij is, veel van mensen en lekker eten en kokkerellen houdt, van tuinieren en kruiden en natuurlijk van quilten. Maar ze kan ook ont-zettend leuk tekenen. Heel vaak krijg ik van haar bij een mailtje een tekening. Ze ontwerpt patroontjes, zoals dit huisje, voor quiltjes, handdoeken en theedoeken etc. Ook als patroontjes die verkocht worden in de plaatselijke quiltwinkel.

Bij het patroontje schrijft Carolyn dat het huisje haar doet denken aan de 'little cottages' die zij als klein meisje samen met haar vriendin-netjes maakte van houtblokken die ze van de houtstapel in de tuin pakten.
Dus wil je leuke nieuwe contacten? Join de Siggy-Swap.


Voor één keer in het Engels:
Isn't  this not a cute little house? A house of hospitality of which I make a small quilt for a sweet woman who is very welcoming and always in her life is ready to help others.
Ruth (she is a sister of Ruth) and I will sleep 2 nights in mid-June with her during the Quilt Festival in Groningen.
The pattern I got long ago from another sweet woman who I 'met' through the Siggy-swap, Carolyn. I've never met her, she lives far away, unfortunately, in Iowa, USA, but I'm sure she is very hospitable, loves people and good food and cooking, gardening and herbs and of course quilting. But she also can draw beautiful! Very often  an email from her has a drawing as attachment. She designs patterns like this cottage, for quilts, towels, tea towels, etc. Also to sell at a quilt shop.
Carolyn writes that the house reminds her of the 'little cottages' which she made as a little girl with her friends ​​of logs which they took from the woodpile in the yard.
So if you want nice new contacts? Join the Siggy Swap.


18 opmerkingen:

M Verheij zei

Chris,wat leuk ik ga ook naar Groningen Quiltfestival.Wanneer gaan jullie,ik hoop je dan te ontmoeten.
Wat een super leuk huisje,daar wordt je blij van.
Fijne dag

Elizabeth zei

Wat een leuk quiltje! Zo'n gezellig huisje, daar word ik helemaal blij van...

katrien zei

Wat een gezellig huisje.

Floor zei

Leuk dat je naar Groningen gaat en daar blijft logeren.
En dat huisje.... een snoepie!
Als ik er naar kijk wil ik heel graag eventjes naar binnen.
Ben zo benieuwd hoe het er daar uitziet.
Misschien een zoziethethuisjeervanbinnenuitblokje maken?

Corina zei

Wat een leuk huisje!

mieke zei

Een leuk idee en een heel leuk huisje.
grtjs Mieke

Annie Kingma.Bonnema zei

leuk zo een uitje naar het Noorden, allerliefst quiltje met het huis.
Groetnis Annie

feltfree på Åsly zei

Wat een leuk huisje. Dat doet sprookjesachtig aan. Leuke contacten zijn dat na zo'n Siggyswap.

Truus zei

Wat een schattig huisje is dit geworden en zo leuk hoe je aan het patroon bent gekomen.
Ben dus niet de enige die iets bij de mail meestuurd om het persoonlijk te maken.
Nu hopen dat het weer ook meewerkt als je naar het Noorden naar het quiltfestival gaat.Nog geen idee of ik ga.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Janny de Roo zei

Daar ga je graag naar binnen in zo'n huisje.....!

Lee Prairie Designs zei

Dearest friend "Chris"!!!

Thanks you for sharing your little cottage--- yours is adorable!!!! So please you are having fun with my pattern design.

Love you and big hugs! Carolyn (Iowa USA)

Mieke van Minnen-Kanis zei

wat een ontzettend leukl huisje. Weet zeker dat dat een geslaagd cadeau is.....

Miny zei

Wat een schattig huisje.

Groet Miny

inge zei

een prachtig huisje!

Ineke zei

Wat een schattig huisje, prachtig!!! Je gebruikt ook wel erg mooie stofjes ervoor!!!

Liefs, Ineke

sylvia zei

Chris Chris, wat heb je dat weer geweldig leuk gemaakt!!!
lief van je!!!!

Kathinca zei

Erg leuk geworden ! Ik vind de gebruikte stofjes zo vrolijk.

Eulalia Isabel zei

lINDA, ME ENCANTA.

SALUDOS