Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Wij en de Mini-Bee

Gister op onze Mini-Bee zette Ruth bijna haar allerlaatste steekje aan haar quilt. Even showen:


Mooi hè?! Joke verschuilt zich achter de quilt, maar ze is er echt hoor, kijk maar, dit zijn haar vingers (dus Joke, je bent tóch gesnapt, haha!)

Nog even een detail én het lieve etiket:


Deze quilt is voor haar oudste dochter. De blokken voor een quilt voor haar jongste dochter zijn ook al klaar en opgespeld om aan elkaar te naaien. Ze heeft er zóveel plezier in!

Joke was gezellig bezig met haar hexjes. Ik vind dit een mooi formaatje en ze heeft er al heel wat af. Leuk!


En ik? Ik had de Storm mee om weer wat door te pitten.
Maar thuis had ik een échte naaiklus. Kijk, dit is de broek van kleindochter 2.


Was haar trots en was nieuw. Tja, lieve kind, dan moet je niet in een vensterbank gaan zitten met een klein stukje prik-ijzer. Dan gaat het rrrrrrrrrrrrttttttt! Dus oma moest aan de bak. En er waren wensen: rafels bewaren, groen doorschemeren.


Maar het moest natuurlijk wel stevig zijn en goed zitten. Dus dit maar verzonnen. Ze was er tevreden mee hoor.


13 opmerkingen:

Rya, Rotterdam zei

Mooie reparatie aan kleindochter 2 's spijkerbroek.... natuurlijk is ze tevreden, zou ik ook zijn (als ik die leeftijd nog had!!).
By the way: heb je de dvd van hun optredens al gezien?? En.....?? Ben benieuwd.
Groet, Rya

Monica zei

Wat laat jij weer mooie quilts zien. En wat de broek betreft: super, volgens mij moet je voor zulke broeken heel veel betalen in de winkels :-)

Rian, zei

Prachtige quilt van Ruth! Wat zal haar dochter daar blij mee zijn. Naar de bestemming van de hexjes ben ik ook benieuwd.
Jammer van zo'n mooie nieuwe broek, maar als ze met dit nieuwe design ook blij is, dan is eind goed al goed toch? Fijn dat er oma's zijn hè?
(en kleindochters, want je blijft wel "bij" op deze manier)

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi het quilt van Ruth.
Dat was weer net een oma klusje, ik deed vorige week net zo met een broek van kleindochter Sanne.
Tja gevallen met de fiets
Groetnis Annie

Miranda zei

Ruth mag trots zijn op haar eerste quilt! Het is een plaatje geworden, net als het verstelwerkje. Nu zal ze weer de blits maken, met der favoriete broek. En wat een pracht van een tulpenvelden daar bij jullie! Knuffel

Willy zei

Prachtige quilt heeft Ruth voor haar dochter gemaakt.
Leuke oplossing voor de winkelhaak. Straks willen je andere kleindochters dit ook nog ;)

marga zei

Gezellig hoor zo samen werken aan een hobby. Wat een verschil he het verstelwerk van vroeger en nu. Vroeger mocht het niet egzien worden als er iets moest worden gerepareerd en nu moet het gezien worden.
Maar wel leuk hoor met die kleur er onder.
Groeten
Marga

Ineke Hulzebos zei

Gelukkig "mag"een reparatie van een broek tegenwoordig gezien worden. Bah, wat heb ik een hekel aan kleding reparaties, maar ik heb het heel veel gedaan. Mooie quilt van Ruth!

Liefs, Ineke

feltfree på Åsly zei

Dat heb je netjes opgelost. Helemaal in waarschijnlijk. haha. Leuk jullie Bee. Een erg mooi quilt in elk geval.

sylvia zei

prachtige quilt, Ruth!!!
en oma Chris, knap verstelwerk!!!.....;)
gezellige paasdagen, liefs, Syl

Floor zei

Ik heb je kleindochter wel door hoor. Die broek was natuurlijk veel te netjes, dus hup een scheur er in zodat hij lekker oud lijkt.
Natuurlijk moest het wel dicht, anders zie je blote billen.
Zulke gerepareerde broeken zijn helemaal vet cool!
Mooie quilt heeft Ruth gemaakt hoor, prachtige kleuren zo bij elkaar.

baukje zei

Wat een prachtige quilt . En die spijkerbroek is nu helemaaĺ toppie.

Eulalia Isabel zei

HERMOSO eDREDEN DE RUT.
SALUDOS