Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Twee x aan de Rol

Twee Rollen dit maal. Eerst de Siggy-Rol.


Het wordt al een dikke rol met een behoorlijk gewicht.


Ik heb er weer een meter aan siggy's aangezet, dat zijn er 30! Totaal is hij nu 710 cm lang.


Met een siersteek van Madeira garen worden ze op de ondergrond vastgezet.


Als ik er weer een stel heb, worden ze aan dit eind genaaid, met de siersteek vastgezet en de zijkanten met het biaisband afgewerkt.



En dan de Deken. Ik kan hem nog oprollen:


Week 14 zit er ook weer aan.


Het Catherina Wiel. Ik heb hem deze keer met 3 kleuren gedaan i.p.v. met 2. 
Toch weer ijverig geweest, vind je niet?!


20 opmerkingen:

Ans zei

Wat een mooie rollen, de ene nog mooier dan de andere!

Annie Kingma.Bonnema zei

Heel mooi zo de siggy rol, ook de deken.
Een idee de Catarina Weel met nog een kleurtje, komt mij goed uit
Groetnis Annie

Johanna Faber zei

Wat word je siggy rol mooi Chris en je haakwerk schitterend
Groetjes uit Zweden

katrien zei

Prachtig die siggierol,en wat is ie al lang.
Ook je deken ziet er leuk uit.
Zo blijven we bezig hé.

marga zei

Een hele mooie rol om af te rollen en bij weg te dromen. Denken aan al die mensen uit al die landen met allemaal dezelfde hobby. Weet je nog wel waren wij allemaal maar regeringsleiders.
Fijne dag.
groeten
Marga

Floor zei

Inderdaad, je bent heel ijverig geweest hoor.
Lekker in je eentje aan de rol, wat wil een vrouw nog meer :-)
Jij gaat natuurlijk weer twee keer aan de rol, zou ik niet durven, ben ik veel te netjes voor.
Maar je Siggi-rol is super lang, volgens mij sta je eerdaags in het record-boek!

Rian zei

Een indrukwekkende rol, Chris. Prachtig! En elke siggie zijn (haar?) eigen verhaal.
En het wiel in 3 kleuren vind ik ook erg leuk staan. 't wordt al een hele deken, hè?
Liefs,
Rian

petronella zei

Indrukwekkend hoor al die siggy's! Je deken wordt prachtig! Groet!

Mieke van Minnen-Kanis zei

wat een mooie rollen. Het `wiel`met drie kleuren is erg mooi en de siggy/rol. die is indrukwekkend.. groet Mieke

feltfree på Åsly zei

Leuk hoor die Siggyrol. ook je deken is mooi van kleur.

baukje zei

Je gaat als een trein! Maar het resultaat mag er zijn!!!!!

Ria van Kasteel zei

Toch leuk zo'n siggyrol netjes verwerkt.
En je dekentje gaat ook lekker.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

inge zei

amai, al zoveel siggies verzameld! prachtig ook die haakrol!

foekie's fashion zei

Leuk hoor zo'n lange siggierol, ik moet daar ook eens mee aan de slag. Die gehaakte deken wordt ook mooi.Groetjes van Joke

Eulalia Isabel zei

Hermosos siggys, un mundo en tus manos, todos tan bonitos.tantas personas .......muchas....




























La manta hermosa, me encanta
saludos

sylvia zei

fantastisch, die siggierol, Chris!!! En grappig, jij hebt het wheel in drie kleuren, ik heb twee kleuren, maar dan om en om........dus ook anders gedaan.......:)
liefs, Syl

Margrit Hof zei

Wat een mooie en inspirerende foto's! Ik vind deze toepassing om siggies te verwerken heel leuk. Ook fijn dat je liet zien hoe je het afwerkband al gebruikt hebt, en tegelijkertijd aan een rolletje hebt voor als er nog meer siggies bijkomen. Ik denk dat daar nog wel een siggie van mij bij zal zijn...

Marga (MarPie) zei

Wat heet ijverig, je gaat als een speer.
Wat word je siggierol mooi, zo mooi, en zoveel al.
Je haakdeken is zeer zeker niet verkeerd.

Groetjes,
Marga♥

mieke zei

Een flinke rol, die siggy's.
Ja, mijn dekentje is ook nog op te vouwen !
grtjs Mieke

Tineke zei

Wat is je siggyrol al lang zeg. De gehaakte deken wordt ook al zo mooi.
Groetjes Tineke