Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Pasen

Hij kwam bij ons, heel gewoon,
de Zoon van God als mensenzoon.
Hij diende ons als een knecht
en heeft zijn leven afgelegd.

En in de tuin van de pijn
verkoos Hij als een lam te zijn,
verscheurd door angst en verdriet
maar toch zei Hij: 'Uw wil geschied'.

Zie je de wonden zo diep.
De hand die aard' en hemel schiep,
vergaf de hand die Hem sloeg.
De Man, die onze zonden droeg.

Wij willen worden als Hij.
Elkanders lasten dragen wij.
Wie is er ned'rig en klein?
Die zal bij ons de grootste zijn.
Zie onze God,
de Koning-Knecht,
Hij heeft zijn leven afgelegd.
Zijn voorbeeld roept
om te dienen iedere dag,
gedragen door
zijn liefd' en kracht.
(nr. 268 uit Opwekkingsliederen)


17 opmerkingen:

Rian, zei

Prachtig gedicht, Chris. En Pasen mooi in beeld gebracht.
Ik wens je goede paasdagen.
Liefs,

Floor zei

Mooi gedicht is dat. Ik wens je fijne paasdagen.
Groetjes,
Floor

baukje zei

Mooi gedicht en voor jou ook goede paasdagen.lieve groet Baukje

marian'ne m zei

Mooi Chris, veel zegen en liefde voor jou en de jouwen !!

Rya, Rotterdam zei

Gisteravond naar De Passion gekeken.....dat raakt mij heel diep. Het was een mooi en indrukwekkend evenement.
Je "Kruis"-quiltje vind ik erg mooi.
Wens je een gezegend Paasfeest.
Groet, Rya

Annie Kingma.Bonnema zei

Dank voor het gedicht.
Goede en fijne Paasdagen gewenst
Groetnis Annie

Gonny zei

Helaas zijn vele feestdagen verworden tot freetdagen en vergeten we bij de achtergrond ervan stil te staan....
Goede Paasdagen voor jou en de familie.

feltfree på Åsly zei

Goede paasdagen

Miny zei

Mooi Chris, fijne paasdagen gewenst!

Groet Miny

Anoniem zei

Mooi Paasquiltje bij een prachtig lied.
Gezegende Paasdagen
groetjes,Truus uit Drenthe

Rini zei

Mooi lied ; goeie Paasdagen gewenst voor jou en je familie gewenst door Rini;

Johanna Faber zei

Fijne paasdagen groetjes uit Zweden

Saskia Smit zei

Das even lekker zingen op de vroege morgen. Hier was 614: uw genade is mij genoeg het verzoeknummer.

Margriet Hof zei

Ik wil je graag groeten met de oude oosterse Paasgroet: Christos Woskrese!

Rennie zei

Voor jou en je dierbaren een Goede Pasen gewenst.

A VanderAsch zei

Hi Chris, tijdje niet op je blog geweest, wat een prachtige kleurige bloemenfoto's, Heimwee!!!. Wat schattig en een feest om de jeans van je kleindochter op te pimpen.
Vrolijk Pasen voor jou en je familie, zonnige paasgroeten uit Rio, Alice

Lida zei

Prachtig, schitterend gedicht! Fijne Paasdagen.
Knuffel
Lida