Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

Afscheid van een winkel

Kort geleden kreeg ik, zoals veel anderen, bericht dat de Sampler in  Haarlem gaat sluiten. Zó verschrikkelijk jammer. Ik heb er heel veel fijne uurtjes doorgebracht. Vooral heb ik heerlijke herinneringen aan de cursus van de Logcabin o.l.v. die lieve Gré Koopman. Na haar veel te vroege overlijden in juli 2009 nam haar man het beheer van de winkel over. En nu moet hij dat jammer genoeg opgeven.

De laatste keer dat ik haar ontmoette was tijdens de Matroesjka workshop. Ik heb er wel meer workshops gedaan. Het was een plezier om er binnen te stappen en lekker rond te snuffelen. De dames die er werkten waren altijd vriendelijk en hielpen je op een fijne manier. Wat zullen zij de winkel en de klanten missen!! Het zal ook echt een gemis zijn in de hele omgeving.

Gelukkig kan ik bij Aljona in Schagen terecht. Daar voel ik me ook altijd welkom en ik overweeg om mee te gaan doen aan de maandelijkse Bee. Een soort vrije inloop-bee. Ik ga er eerst eens een keer buurten.

Ik wens alle medewerksters van de Sampler heel veel sterkte in de laatste weken dat de winkel nog open is en ik wens ze natuurlijk ook een hele goede toekomst!


12 opmerkingen:

Annelies zei

Wat een mooie foto van Gré. Jammer dat de winkel sluit.

feltfree på Åsly zei

Altijd jammer dat er weer een winkeltje sluit. Gelukkig dat je nog wat alternatieven hebt. Die Bee gaat vast gezellig worden

sylvia zei

wat een lief blogje, fijn om Gré te zien. Ik kende haar al van haar workshops in Annapalowna.....tis een gemis voor de regio dat zo'n fijne winkel sluit!!!
Gelukkig hebben jij en ik een goede herinnering door onze logcabin!!
liefs, Syl

Johanna Faber zei

O wat jammer , het was zo een leuk winkeltje en aardige dames
En ik ben de trotse eigenaresse van dit mooi quiltje, ik zie het elke dag en denk dan zoveel aan je
Het is een juweeltje
Groetjes uit Zweden

Floor zei

Wat jammer toch dat zo'n winkel dicht gaat, ook voor de dames die er werken.
Voor jou fijn dat er nog een andere winkel in de buurt is, want wat zouden we moeten zonder quiltwinkel? Online is een optie, maar in het echt is toch leuker.
En die bee? Leuk hoor, je zult zien dat het reuze gezellig is, maar meestal wel erg druk.

marga zei

Een maandelijkse Bee is wel gezellig hoor. Maar je moet je er natuurlijk zelf wel thuis voelen.
Het is wel jammer dat een gezellige winkel gaat sluiten zeker voor de eigenaar die er zo niet mee verder kan.
Het zou leuk zijn als hij jouw blogje kon lezen om te zien dat jij het altijd heel leuk vond om er naar toe te gaan.
Groeten
Marga

katrien zei

Altijd jammer als een winkel de deuren sluit.Gelukkig heb je er nog eentje in de buurt.

Willeke zei

Ach wat jammer. Al weer een winkel ter ziele. Inderdaad, altijd leuk om even binnen te lopen. Voor ons alleen een beetje te ver.
maar af en toe.....
groetjes,

Miranda zei

Lieve Chris en Chargo natuurlijk. Heerlijk weer eens langs komen nu ik vakantie heb van school. Wat fijn om te zien dat die plaatjes van quilts van jou weer eens tentoon gesteld worden! Ze zijn het zo waard!!! EN dat de Sampler gaat stoppen...ahhh...jammer maar begrijpelijk. Ook ik poogde er toch een keer per jaar langs te gaan, hetzij op een beurs of in de winkel. Vooral hun wol zal ik gaan missen....dikke knuffel voor jullie beiden van mij
En ja, onze brieven die we zo nu en dan heen en weer schrijven, daar koester ik ook nog steeds warme gevoelens aan lieve Chris!
Fijn weekend

Willy zei

Wat jammer Chris. Knap van haar man dat hij het destijds overnam.

Rennie zei

Zeker een mooie foto van Gré en wat vervelend nou. Ik heb er heel wat voetstapjes liggen. Heeeeeel spijtig.

jolie zei

Jammer dat ze er mee stoppen. Ken de winkel niet. Een maandelijkse bee lijkt me wel heel gezellig toe en is ook "niet-te-vaak".