Het plaatje hierboven is gemaakt van een foto van maart 2006. Handen van vriendinnen van onze kerk die voor het eerst bezig waren met patchen en quilten. Deze foto gaf de naam "Quilts and Friends" aan mijn Blog. Ik vind het leuk om via dit Blog iets te delen over mijn quilt en andere -handwerkactiviteiten, maar ook te schrijven over mensen, familie en vrienden, en diverse zaken die je soms meemaakt. Je kan een opmerking achter laten als je dat leuk vindt en klikken op de foto's voor een vergroting.

ZE HANGEN!

Nog nooit heb ik zóveel uren met zóveel plezier in een zieken-huis doorgebracht. Zaterdag hebben we 10 van mijn quilts in het MCA (Medisch Centrum Alkmaar) opgehangen! Dat dit zou gebeuren, schreef ik HIER al een jaar geleden.
Chago paste op onze spulletjes en Dochter met Vriend deden met ontzettend veel plezier het praktische werk. En ik had de regie, haha!

Een KAM medewerkster zorgt voor wat extra ophangdraden

Precisiewerk, de rolmaat komt er aan te pas
Spotjes worden goed gericht
En eindelijk zie ik de ACQ verticaal
Nee, dit is niet mooi, te druk
Dit is veel beter

Ze hangen hier zó ontzettend mooi. Naar deze hal loopt een lange gang en uit de verte spatten de kleuren je al tegemoet. Mooier natuurlijk dan op de foto. Het is echt een prachtige locatie.
De gang loopt verder om het hoekje en daar hangen nog wat kleinere quilts.


Omdat het zaterdag is, is het vrij rustig. Maar er komen natuurlijk toch mensen langs die gelijk al opmerkingen hebben. Kijk, hier sta ik te praten met iemand die niet ver bij mij vandaan woont. Ik heb haar nooit ontmoet, zij is ook een quiltster/borduurster! Enig. Ze vertelt me over haar werk en laat wat foto's zien.


Zo, en nu worden pa en moe weggestuurd naar het restaurant. Intussen is er al belangstelling.



Ook deze 2 quiltjes hangen er:



Zoals sommigen van jullie weten, borduurde ik de meeste blokjes van dit quiltje hier in het restaurant van het zieken-huis. Vier jaar geleden toen Chago na een ernstig ongeluk op neurologie lag. Het is dus een quiltje dat helemaal bij de bedoeling van de KAM past. De KAM is de organisatie van vrijwilligers binnen het AMC dat elke 2 maanden nieuwe exposities verzorgt. KAM betekent: Kunst Als Medicijn!
Wij waren ook niet de enigen die er zaterdag bezig waren. Ook anderen exposeren met schilderijen, bronswerk, keramiek. De laatsten staan in vitrines. Het is allemaal zó goed en plezierig verzorgd.
Bij het werk van elke exposant staat een katheder met een kleine beschrijving.


Ik vond het leuk, maar ook best spannend. Ik ben nog snel heen en weer gereden naar huis om een paar bordjes 'NIET AANRAKEN AUB' te halen. Ik had ook een klein soort boekje gemaakt met de beschrijving van de quilts, omdat ze toch allemaal een bepaald verhaal hebben. Maar het werd afgeraden dat achter te laten. "Dat is in 2 dagen verdwenen", zeiden ze. Nu maakt Vriend een aantal simpele kopieen, waarvan het niet erg is als die verdwijnen en die ik ook kan aanvullen.

Ik hoop echt dat de quilts een zegen mogen zijn voor de patiënten en bezoekers.


49 opmerkingen:

Johanna Faber zei

Hallo Chris ze hangen schitterende daar en wat zal dat veel blije gezichten opleveren
Meer ziekenhuizen moesten dat doen
Groetjes en heel veel succes uit Zweden

marga zei

hallo Chris.
Ik zou je zo maar even willen knuffelen nu ik al dat mooi's zie hangen. Dat je durft om al die mooie kindjes van jou zomaar in het openbaar op te hangen zodat het voor andere mensen zoals jij zegt "een zegen kan zijn". Ik hoop dat heel veel mensen er van kunnen genieten. Ik in elk geval vanachter mijn comp.
Fijne dag.
Marga

Martine zei

Ze hangen daar prachtig Chris en wat zijn ze kleurig. Denk dat heel veel mensen vrolijk worden als ze er naar kijken.

els b zei

Prachtige quilts in een heel mooie ruimte. Ziet er schitterend uit, kan ook niet anders als je zulke fraaie quilts ophangt! Pluim!!!

Floor zei

Ooohhh meisje wat zal je trots zijn op jezelf!
En dat mag hoor, want het ziet er schitterend uit allemaal.
Wat een kleuren en wat een hoop grote quilts. Ze mòeten wel bekeken worden, je kunt er echt niet omheen.
Naar zulke mooie dingen kijken maakt een mens gelukkig, dus is het medicijn, en dat zonder die vervelende bijwerkingen!
Nou ja.... misschien worden aangestoken om er ook aan te beginnen, maar dat is dan een leuke bijwerking.
Was dat berichtje van een jaar geleden al helemaal vergeten.
Misschien ga je af en toe nog even langs om te kijken naar al dat moois. Als het zo ruim hangt zie je pas hoe mooi het is.
Gefeliciteerd hoor met je eigen expositie!

Saskia zei

Wat een prachtige expositie!
Woonde ik wat dichterbij dan zou ik zeker ook komen kijken.
Mooi dat jouw werk er nu voor zorgt dat de zieken die erlangs lopen of rijden toch even hun pijn minder voelen.
Je bent een bevoorrecht mens!

Annie Kingma.Bonnema zei

Prachtig mooi. Chris je bent een kunstenares.
gefeliciteerd, met zo'n mooie expositie
Groetnis Annie

Annelies zei

Ze hangen mooi Chris ! Wat een eer van je werk !

mieke zei

Waaauw die hangen daar mooi en lekker ruim.
Genieten is dat om zo naar je werk te kunnen kijken.
Ik ging ook al kijken welk zh het is, iets te ver om even op en neer te gaan.
grtjs Mieke

sylvia zei

je hebt een mooie plek, Chris!! Ik ben net donderdagmiddag geweest en zou nu haast wensen om weer te moeten!! Maar ach, ik kom er vast wel binnenkort! Nu maar hopen dat niet iedereen er aan gaat zitten, ondanks je bordjes!!! Liefs, Syl

Berna zei

Wat een mooi gebaar om je quilts hier tentoon te stellen. Dat fleurt de dag van een patient/bezoeker helemaal op.
Grappig je uitleg over de KAM. Bij ons in het ziekenhuis kennen ze die term ook maar dan staat het voor kwaliteit, arbo en milieu.

Elvira zei

Que orgullosa estarás de ver tus trabajos expuestos y todos tan preciosos Una sincera felicitación .

Anoniem zei

Chris, wat hangen ze daar mooi en ik ga er zo heen en mag het dan in het echt gaan bewonderen.
Liefs,
Marjan

A Vanderasch zei

Parabéns, zoals ze hier in Rio zeggen, Gefeliciteerd, wat een geweldige mijlpaal zo'n expositie. Je zult wel super trots zijn en niet alleen jij, maar ook je man, dochter en kleindochters. Geniet er van en ik wou dat ik even aan kon wippen om al dat mooie te kunnen bewonderen. zonnige groeten uit Rio, Alice

MarianneD zei

Wat ontzettend leuk Chris! Geniet ervan,ze hangen prachtig!
lieve groet,Marianne

katrien zei

Prachtig hoe ze daar hangen.En leuk voor jou om je werken te kunnen delen met vele anderen.

hobbyshop fugeltsje zei

Schitterend mooie quilts die hangen op een super locatie. Dat iedereen er maar mag van genieten inclusief jij zelf.
Gr. Miranda

Quiltlia zei

Wat een prachtige quilts en wat bijzonder dat ze daar hangen zodat iedereen er van kan genieten.Voor mij iets te ver maar ik geniet van je blog en foto's.
Groetjes Lia

baukje zei

Wat ziet er prachtig uit, heel professioneel. Alsof de ruimte ervoor gemaakt is. Je zou inderdaad voor je plezier dit keer naar het ziekenhuis gaan. Geniet er maar van.

feltfree på Åsly zei

Wauw wat ziet dat er geweldig mooi uit. Dat gaat vast veel bekeken worden. Iets om trots op te zijn, Veel plezier en succes.

Ineke Hulzebos zei

Oh Chris wat geweldig, ik kan het mij nog goed herinneren dat je zou gaan exposeren in het ziekenhuis, nu zie ik ze hangen, wat een geweldige mooie fleurige quilts! Hier wordt je meteen vrolijk van, je zult vast veel erover horen. Leg je er ook een soort boekje neer, voor de mensen hun reacties op te schrijven?

Liefs, Ineke

netty zei

Dag Chris,
Wat een prachtige quilts. En wat hangen ze mooi. Eigenlijk horen zulke prachtige stukken altijd zichtbaar te zijn voor ieder die dat wil. Leuk dat je die kans hebt binnen een mooi project. Veel succes, Netty de Bruin

Anita A zei

Wat ontzettend spannend, maar ook leuk!!! Jammer dat het in Alkmaar is,.....

Anoniem zei

Lieve kunstenares en tevens moeder,

Het was een eer te mogen helpen en wat ben ik trots om al het werk zo te zien hangen. Wat me veel deed was dat kleine meisje van tien wat, ziek en wel, aan de hand van haar moeder alleen maar 'ooooooooooo, wat moooooooi mama, kijk!', zei en daarna met open mond bleef staan. Jong (twee jaar) tot oud kwam en stond even stil... Vandaag op het werk werd ik aangeschoten door een collega. Hij moest vanochtend om zeven uur een MRI ondergaan. Lopende naar de afdeling zah hij de eerste kunstwerken hangen en beloofde zichzelf op de terugweg nog uitgebreider te kijken, hij vond het erg mooi. Op de terugweg kwam hij ook door 'de lange gang' en werd helemaal blij, vertelde hij me. Pas toen hij op de bordjes keek begreep hij dat het onder andere de quilts uit mijn kantoor betrof! Hij was erg onder de indruk.

Ik loop deze twee maanden, en daarna ook hoor, op sloffen rond want het is best koud sinds ik naast mijn schoenen van trots loop...

Dochter

inge zei

wat hangen ze daar prachtig!

retriever zei

Prachtige quilts, proficiaat, goed work. Fyne lente.

foekie's fashion zei

Wat hangen ze mooi!! en wat een prachtige quilts. ammer dat ik te ver weg woon. Groetjes van Joke

Willeke zei

Geweldig Chris, wat een feest om naar te kijken. Zo helder en zonnig van kleur!
Heel erg veel plezier met alle reacties!
groetjes,

marijna zei

Chris, wat hangen ze daar prachtig!Jammer dat ik niet even om de hoek kan kijken. Hier gaan heel veel mensen van genieten!

Ans zei

Wauw wat een eer, dat is even leuk, daar zullen veel positieve reacties op komen!

conny's quilts zei

Wat een prachtige tentoonstelling hebben jullie ingericht. Wat een mooi en vrolijk geheel. Ik hoop dat dat vaak een glimlach op de gezichten van patiënten en hun bezoek zal toveren!

Klazien zei

Wat geweldig om zo te mogen exposeren, maar wat heb je dan ook een prachtige quilts gemaakt !
Heel veel plezier !

Monica zei

Super leuk dat jij hier al jouw quilts zo bij elkaar mag exposeren. Zéker weten dat mensen die het in een ziekenhuis meestal moeilijk hebben hier een beetje van opvrolijken. Heel veel succes met deze expositie

Ria van Kasteel zei

Dit zal de bezoekers van het ziekenhuis veel goed doen al die prachtige kleuren, daar zullen ze een stukje vrolijker van worden.

Lieve groeten en een knuffel van Ria ;0))

Rya, Rotterdam zei

Ik zal voortaan U tegen U zeggen, mevrouw Jones!! Het is toch een grote eer dat ik de Kunstenares hoogstpersoonlijk mag e-mailen en dat zij het zich verwaardigd mij te antwoorden!!!
Chris, wat fantastisch leuk!!! Wat een prachtige expositie en wat hangen ze daar schitterend!! Ik kan me indenken dat jouw familie apetrots op je is. Geniet van alle reacties.
Groet, Rya

Miny zei

Wat leuk dat ze in een ziekenhuis hangen en met zo veel, al die mooie kleuren zal velen even op een andere gedachte brengen.
Prachtig!

Groet Miny

petronella zei

Wat ziet dat er geweldig uit! En jij bent een echte kunstenares! Ze komen ook zo mooi tot hun recht in een grote ruimte. Gefeliciteerd met deze expositie!

Saskia Smit zei

Een zegen zal het zeker zijn. Enne...nu je toch bezig bent, naai een pantoffeltje voor je dochter. Het schijnt dat ze koude voeten heeft. Hihi

Anoniem zei

Hallo buvie
Ik ben 1.84m lang en wedden dat als ik morgen kom jij boven mij uit torst van trots? Ik heb inmiddels ook hele positieve reakties van het ziekenhuispersoneel gekregen. Tot morgen
Buuv Joke

idaviltcreatief zei

Wat jammer dat het zo ver is anders ging ik zeker even kijken. Ben heel blij dat ik op deze manier kan meegenieten van al het mooie quiltwerk dat daar mag hangen. Ik weet zeker dat het voor veel mensen wat zal gaan betekenen, al was het alleen al de kleuren die zo mooi zijn. Maar ook het quiltje wat je gemaakt hebt tijdens de ziekenhuisopname van je man, dat zal mensen zeker aanspreken, mij in ieder geval wel. Bedankt!

Tineke zei

Wat hangen ze daar mooi Chris, jammer dat ik te ver weg woon, moet het nu met alleen de foto's doen, maar ook dat is al genieten.
Groetjes Tineke

Elvira zei

En respuesta a tu petición
elviramania@hotmail.es
Un saludo de Elvira

Margrit Hof zei

Wat mooi, en wat fijn dat je quilts nu door zoveel mensen te zien zijn, op een moment dat ze het goed kunnen gebruiken om even getroost of bemoedigd te worden.
Ik ben de 43e reactie op dit bericht, maar ik gun je nog veel meer reacties! Vooral van de mensen in het ziekenhuis. Daarom sluit ik me graag aan bij een tip hierboven: leg een schriftje neer voor reacties. Dat heb ik vaker gezien: Een gat maken door een schrift en dit met een touwtje aan de muur hangen. Met een pen erbij ook aan een touwtje. Misschien levert dat nog veel meer mooie reacties op!

Jo Huijsman zei

Hier mag je echt heel erg trots op zijn en ik weet zeker dat je quilts aandacht krijgen en ook troost geeft.

Hermie zei

Super, wat een mooie plek om je quilts te mogen hangen, Er zullen vast en zeker heel veel mensen van genieten.

Willy zei

Wat hangen ze daar prachtig Chris. De mensen zullen er van genieten.

Marga (MarPie) zei

Ooohhh wat mooi komen ze daar tot hun recht. Ga zeker langs om te kijken. Hier mag je echt heel trots op zijn Chris, wat een mooi werk hangt daar toch.
Heerlijk met al die felle kleuren.
Kan haast niet wachten om ze allemaal in het eggie te gaan zien.

Groetjes,
Marga♥

Anoniem zei

Wat een mooie collectie Chris!!
En ze hangen ook zo mooi.
Geniet er maar van dat je quilts daar hangen.
Rieteke

jolie zei

Wat hang "je" daar mooi. Schitterend om ze zo te zien en daar mag je best trots op zijn.